    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sat, 10 Jan 2015 03:40:42 -0800 (PST)
    <m84cfg$c4k$1@node2.news.atman.pl> <m84de9$d6n$1@node2.news.atman.pl>
    <54a6f93c$0$2657$65785112@news.neostrada.pl>
    <m86v0r$v0a$1@node2.news.atman.pl>
    <54a71b27$0$2653$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <54a876d9$0$2643$65785112@news.neostrada.pl>
    <m89thc$ak0$1@node1.news.atman.pl>
    <54a9188d$0$2153$65785112@news.neostrada.pl>
    <m8e346$9lo$1@node2.news.atman.pl> <m8ecnd$2q7$2@node1.news.atman.pl>
    <m8etf4$5j6$2@node2.news.atman.pl>
    <54ab0e88$0$2651$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <m8f4kh$t8t$1@node1.news.atman.pl>
    <3...@g...com>
    <m8f6a0$fn3$1@dont-email.me>
    <d...@g...com>
    <m8f75n$ind$1@dont-email.me> <54b04279$0$2142$65785112@news.neostrada.pl>
    <m8pk97$4cs$1@node1.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <m8r0q5$is2$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: Nowy świecki zwyczaj
    From: k...@g...com

    W dniu sobota, 10 stycznia 2015 12:01:27 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:
> [...]
    po to żeby powtarzać zasłyszane kłamstwa.

    > Deficyt zywnosci w tamtym okresie to fakt, a nie jakies klamstwa. Kartki
    > na zywnosc to nie przejaw wysokiej podazy, a zdecydowanie jej niedobor.
    > To, ze Ty znasz to tylko z telewizji i uwazasz za przejaw propagandy
    > anty PRL'owskiej nie znaczy, ze gdzies indziej tak nie bylo. A ze bylo
    > to ja akurat pamietam.
    >
    > Pozdro.. TK

    Gwarantowane 7kg ( górnicy) 4 kg( fizyczni i dzieci) i 2,5kg ( umysłowi, renciści)
    mięsa na osobę. Wyroby garmażeryjne i za przeproszeniem drób bez kartek. Dotowana
    sieć tanich barów gdzie nie trzeba było mieć kartek, tak samo w restauracjach.
    Stosunkowo tanie ryby bez kartek. Jak komuś było mało to droższe mięso z legalnego i
    nielegalnego uboju gospodarskiego. Jak jest deficyt żywności to są kartki na chleb i
    kartofle a nie na mięso. Władza bez problemu mogla zrezygnować z kartek podnosząc
    ceny o kilkanaście procent za pierwszym razem a później co roku o inflację, tak jak
    to się teraz na wolnym rynku dzieje. Ale wtedy motłoch dostający 7 kilogramów
    wyszedłby z kilofami na ulicę. To Ty znasz to z dzisiejszej telewizji. Ja wtedy żyłem
    jako dorosły człowiek. Pamiętam tamte czasy. I tego że nie było źle będę bronił jak
    niepodległości.