    Date: Mon, 12 Jan 2015 18:56:50 +0100
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Nowy świecki zwyczaj
    <m8e346$9lo$1@node2.news.atman.pl> <m8ecnd$2q7$2@node1.news.atman.pl>
    <m8etf4$5j6$2@node2.news.atman.pl>
    <54ab0e88$0$2651$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <m8f4kh$t8t$1@node1.news.atman.pl>
    <3...@g...com>
    <m8f6a0$fn3$1@dont-email.me>
    <d...@g...com>
    <m8f75n$ind$1@dont-email.me> <54b04279$0$2142$65785112@news.neostrada.pl>
    <m8pk97$4cs$1@node1.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <m8r0q5$is2$1@node1.news.atman.pl>
    <d...@g...com>
    <m8r8me$o4l$1@node2.news.atman.pl>
    <54b24318$0$22790$65785112@news.neostrada.pl>
    <m8uqgl$k3v$1@node2.news.atman.pl>

    W dniu 2015-01-11 o 22:38, Maniek4 pisze:

    > No i dlatego jestem przeciw.

    > Ja sie z Toba w pelni zgadzam. Ale to, ze dzis nie jest doskonale nie
    > znaczy, ze wczesniej bylo. Mozemy oceniac i dzisiejsza polityke. Jakis
    > rok temu dyskutowalismy o wprowadzanej ewidencji przejazdow prywatnych
    > i braku odliczenia VAT od paliwa. Nie jest idealnie, ale
    > sprawiedliwiej i reguly przewidywalne. A to, ze panstwo nas lupi, nie
    > wspiera rodzimych firm tez mnie boli.

    > To co bym napisal o Gierku i co napisales Ty wlasnie tak bylo. Gierek
    > przeinwestowal w przemysl i to nie jest jakas moja subiektywna ocena
> [...]

    System był wydolny, ale problem polegał na tym, że był uzależniony od
    dostaw zagranicznych, a zachód nam rzucał kłody pod nogi, tylko po to,
    żeby upierdolić nasz system.
    Z drugiej strony nasi przyjaciele ze wschodu nas okradali. Kiedyś nawet
    krążył taki żart, że "myśmy prowadzili z ZSRR udane interesy.
    Sprzedawaliśmy ZSRR żywność i obuwie, a w zamian za to Rosjanie brali od
    nasz węgiel".
    Zachód chciał upierdolić system, bo tamten system nie pozwalał im robić
    z Polaka swojego niewolnika tak jak dzieje się to dzisiaj.
    Byliśmy okradani przez wschód i gnębieni przez zachód. Dzisiaj jesteśmy
    gnębieni przez wschód, a okradani przez zachód.
    Otwórz oczy. Obecny system jest kilkakrotnie bardziej zadłużony niż PRL.
    Jakoś się jeszcze kręci, bo jedne pożyczki spłacamy kolejnymi
    pożyczkami, a jak nie ma możliwości wzięcia pożyczek to wyprzedaje się
    majątek państwa: przemysł, banki itd.
    Poza tym obecnie społeczeństwo płaci kilkakrotnie większe podatki niż
    obywatel PRL. Poza tym obecny obywatel został pozbawiony opieki
    zdrowotnej, możliwości zatrudnienia, a prowadzących własną działalność
    traktuje jak bydło, które można zarżnąć, kiedy możnowładnym brakuje "w
    korycie".