    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 13 Jan 2015 07:57:57 -0800 (PST)
    <m7rn4f$5p7$1@node2.news.atman.pl> <m7rvig$gdg$1@node2.news.atman.pl>
    <m8kca2$pc0$1@node2.news.atman.pl> <m8lh71$nlv$1@node1.news.atman.pl>
    <54ae6db6$0$27696$65785112@news.neostrada.pl>
    <m8lrl5$43n$1@node1.news.atman.pl> <m8mjo1$1ua$4@node2.news.atman.pl>
    <m8o2to$ike$1@node2.news.atman.pl> <m8o4pu$302$1@dont-email.me>
    <m8o8lf$ous$1@node2.news.atman.pl> <m8o9b5$if2$1@dont-email.me>
    <m8oave$1m0$1@speranza.aioe.org> <m8odps$2ip$1@dont-email.me>
    <m8ofhf$n8t$1@speranza.aioe.org> <m8okgm$rof$1@dont-email.me>
    <m8olub$lpm$1@speranza.aioe.org> <m8omvk$694$1@dont-email.me>
    <m8oo1k$vf4$1@speranza.aioe.org> <m8ose9$t7e$1@dont-email.me>
    <m8p17p$bd6$1@speranza.aioe.org>
    <d...@g...com>
    <m931k8$h3q$1@node1.news.atman.pl>
    <0...@g...com>
    <m934jo$1b3$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@g...com>
    <m93do8$apt$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: Nowy świecki zwyczaj
    From: k...@g...com

    W dniu wtorek, 13 stycznia 2015 16:31:21 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    > ona je wybiera w sposób wolny.

    > Hę? W której to religii lub mitologii wolna wola ma cokolwiek
    > usprawiedliwiać?

    > Bo _nie_ _chce_ mieć wpływu. Nie ma takiego obowiązku.

    > jaki "zaplanowany". Ciągle nie rozumiesz KK (i większość chrześcijan)
    > odrzuca predestynację. Nic nie było zaplanowane przez boga.
    >
    > Tak samo jak ja nie planuję wcześniej które czekoladki moja żona ma wybrać.
    > Ja wiem które wybierze, bo ją znam, ale to ona sama wybiera.

    > Wszechmogący Bóg może robić co chce np. stworzyć człowieka z wolną wolą i
    > patrzeć bezczynnie co ten człowiek będzie robił.

    Jeśli KK odrzuca to dlaczego używa i pozwala używać wiernym stwierdzeń Bóg tak
    chciał, Taka jest wola Boga itp? Jeśli w ramach wszechmocy bóg Bóg może robić co chce
    i tworzy człowieka z wolną wolą to w ramach obowiązków służbowych musi mu dać
    możliwość realizowania wolnej woli. Hitler i Żydzi są dobrym przykładem. Żeby Hitler
    mógł realizować swoją wolną wolę to musieli być Żydzi. Jednocześnie bóg Bóg pozbawił
    Żydów wolnej woli bo zapewne większość z nich nie chciała ginąć a zginęła.