    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: [OT] - Wyborcy wam tego nie wybacz?
    Date: Wed, 12 Dec 2012 14:17:17 +0100
    <ka5n60$g66$3@dont-email.me> <50c6df9b$0$1208$65785112@news.neostrada.pl>
    <ka72p5$6c6$1@news.task.gda.pl>
    <50c71271$0$1214$65785112@news.neostrada.pl>
    <ka73vh$98h$1@news.task.gda.pl>
    <50c7163c$0$1227$65785112@news.neostrada.pl>
    <ka7gjc$7so$1@news.task.gda.pl> <ka7q61$18ib$1@news2.ipartners.pl>
    <ka9mcc$119$1@news.task.gda.pl>
    <50c86ac0$0$1224$65785112@news.neostrada.pl>

    news:50c86ac0$0$1224$65785112@news.neostrada.pl...

    > Taaak. ZUSowskie są z betonu. Nie i już usłyszysz w szpitalu.
    > Prosty przykład. Polisa OC komunikacyjne nie wiem dokładnie ale chyba na
    > kwoty 400-500tys zł cię chroni.
    > Płacisz raz na rok kilka stówek i masz spokój.

    Statystycznie to mniejsze ryzyko wypadku, niz szpital 44 miliono ludzi.
    Generalnie jestem za, ale nie splycajmy tego w ten sposob.

    > Odchodzi wbrew temu co chca ludzie. Wiesz że zdecydowana większość ludzi w
    > ameryce jest przeciwna wprowadzaniu obowiązkowego ubezpieczenia mimo że to
    > są kwoty smiesznie niskie do opłacenia?

    A wiesz, ze jak jestes w biedzie to nikt Ci nie pomoze?

    > Przeciwnicy Korwina wymyślą najtragiczniejsze scenariusze i dobiorą
    > najtragiczniejsze słownictwo aby zrobić z niego oszołoma.

    Paradoksalnie to ja nie jestem jego przeciwnikiem. Uwazam, ze ktos taki jak
    on powinien byc w sejmie, bo osobiscie to mam dosc tych samych twarzy i
    zmiany miejsc. Ciagle tych samych pogladow i tych samych oszustw. Nie mniej,
    nie uwazam go za osobe calkowicie wiarygodna. Podaje Ci przyklady tego co on
    pisze, nie jakies tam tragiczne scenariusze. Czytuje po prostu jego gazete
    Najwyzszy Czas i temat znany mi jest. Ty jak widze nie uznajesz tego, ze
    ktos moze z czyms sie nie zgadzac, i odrebne zdanie ma byc atakiem na
    Korwina.

    > Ty widzę też mówiąc "Odpad". A pomyśl o setkach dzieci bez nadziei na
    > przeszczepy, operacje, leczenie tylko dlatego że NFZ nie chce
    > zakontraktować większej ilości.

    Nie ja. To nie ja uwazam, ze przetrwac powinni najsilniejsi.

    > Jakim prawem odmawia się dzieciom? Przecież w konstytucji mają
    > zagwarantowane darmowe leczenie a ich rodzice płacą składki ubezpieczenia.
    > To ci nie przeszkadza? Mnie tak, i uważam że skala tragedii ludzkiej w
    > obecnym systemie jest dużo większa niż byłoby to po Korwinowemu.

    Tym czasem odpowiedz quentowi jaka jest kwota leczenia, bo to On o to pyta
    podpinajac sie pod poglady Korwina.

    > Pieniądz bez pokrycia to gówniany pieniądz, to narzędzie do gromadzenia
    > majątków i odbierania ich przez "dopuszczonych"

    Alez pieniadz ma pokrycie, tyle ze nie w zlocie. :-)

    > Wchodząc do uni niektórzy wiedzieli czym się to skończy w najbliższych
    > latach od chwili wejścia.

    No prosze Cie. Obecny poziom cen cukru ma malo wspolnego z wejsciem do UE.

    > Miałem okazję mieszkać w Austrii gdy wchodziła do uni. Dla nich to też był
    > szok gdy nagle głupie mleko podrożało 2-3 krotnie.

    Ale u nas nie podrozalo.

    > http://www.wykop.pl/ramka/291516/dlaczego-pieniadz-p
    owinien-byc-oparty-na-parytecie-zlota/

    No tak... Wybralem sobie rodzynki tak pobieznie:

    "Ale kiedy dany towar zostanie już raz ustanowiony jako pieniądz, nie
    potrzeba go wcale więcej. Ponieważ pieniądz jest wykorzystywany tylko do
    wymiany i rozliczeń, to zwiększenie ilości dolarów, funtów czy marek w
    obiegu nie może przynieść społecznych korzyści"

    Zdanie drugie:
    " Ich firmy pożyczały pieniądze, pochodzące z własnego zysku lub
    oszczędności i pobierały procent od kredytu. Były to więc instytucje
    zajmujące się kierowaniem własnych oszczędności na opłacalne inwestycje.
    Banki, które pożyczają własne oszczędności, albo mobilizują oszczędności
    innych, prowadzą działalność pożyteczną i nie budzącą sprzeciwu."

    Ktos mi wytlumaczy w jaki sposob bank pozyczajacy pieniadze depozytariuszy
    osiagnie jaki kolwiek zysk pieniezny, jezeli ilosc pieniadza jest
    niezmienna? Skoro facet x wplaca do banku 100zl, bank te 100zl pozycza
    facetowi Y, a ten Y po roku ma oddac 120zl, to skad sie wezmie te 20 wiecej?

    Nie chce mi sie czytac calosci, bo nic odkrywczego tam nie ma. Zajmowanie
    sie polityka monetarna z 17 wieku to jak powrot do liczydel.

    Powiem Ci Marek dlaczego ja nie popieram tej teorii. Moje dwa cytaty
    wykazuja pewna sprzecznosc w tym samym tekscie. Gospodarke mozna porownac do
    oragnizmu czlowieka. Pieniadz to uklad krwionosny. Kiedy czlowiek jest mlody
    i maly krwi potrzebuje mniej, ale kiedy rosnie to juz wiecej. Co sie stanie
    jak krwi bedzie zbyt malo? Tak samo w gospodarce, im wieksza tym transakcji
    jest wiecej. Ludzi jest wiecej to pieniedzy na rynku ma byc mniej? Co
    bedziemy zloto kopac? Gdzies tam na poczatku tego tekstu jest smieszna
    rzecz, ze jak zlota bylo malo to zastepowano je miedzia. A przepraszam czym
    jest ta miedz? Zwiekszeniem podazy pieniadza moze?

    Pozdro.. TK