    From: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <ka5n60$g66$3@dont-email.me> <50c6df9b$0$1208$65785112@news.neostrada.pl>
    <ka72p5$6c6$1@news.task.gda.pl>
    <50c71271$0$1214$65785112@news.neostrada.pl>
    <ka73vh$98h$1@news.task.gda.pl>
    <50c7163c$0$1227$65785112@news.neostrada.pl>
    <ka7gjc$7so$1@news.task.gda.pl> <ka7q61$18ib$1@news2.ipartners.pl>
    <ka9mcc$119$1@news.task.gda.pl>
    <50c86ac0$0$1224$65785112@news.neostrada.pl>
    <kaa04t$p1s$1@news.task.gda.pl>
    Subject: Re: [OT] - Wyborcy wam tego nie wybacz?
    Date: Wed, 12 Dec 2012 14:46:44 +0100

    news:kaa04t$p1s$1@news.task.gda.pl...

    > A wiesz, ze jak jestes w biedzie to nikt Ci nie pomoze?
    Przytułek. Ochronka kościelna (o ile kościołów nie rozpieprzy wcześniej
    paligłup)

    > Paradoksalnie to ja nie jestem jego przeciwnikiem. Uwazam, ze ktos taki
    > jak on powinien byc w sejmie, bo osobiscie to mam dosc tych samych twarzy
    > i zmiany miejsc.

    Ja w paradoksy nie wierzę i dlatego od dawien dawna tylko na Korwina
    głosuję.
    A i popatrz, niejaki masti zarzucił że Korwin często zmienia partię.

    > Ciagle tych samych pogladow i tych samych oszustw. Nie mniej, nie uwazam
    > go za osobe calkowicie wiarygodna. Podaje Ci przyklady tego co on pisze,
    > nie jakies tam tragiczne scenariusze. Czytuje po prostu jego gazete
    > Najwyzszy Czas i temat znany mi jest. Ty jak widze nie uznajesz tego, ze
    > ktos moze z czyms sie nie zgadzac, i odrebne zdanie ma byc atakiem na
    > Korwina.

    Nie o to chodzi. Chodzi o to, że z każdej wypowiedzi Korwina wyławiane są
    tanie sensacje a esencja zostaje odrzucona i nie celowo dostrzegana jako
    _niewygodna_.

    > Nie ja. To nie ja uwazam, ze przetrwac powinni najsilniejsi.
    Nie najśilniejsi, tylko ci którym chce się pracować i wziąć zycie we własne
    ręce.

    > Tym czasem odpowiedz quentowi jaka jest kwota leczenia, bo to On o to pyta
    > podpinajac sie pod poglady Korwina.
    Nie wiem... różna.

    > Alez pieniadz ma pokrycie, tyle ze nie w zlocie. :-)

    W czym? W dobrach na kredyt? W wirtualnych wycenach potentatów przemysłu
    którzy z dnia na dzień stają się pusta wydmuszką bankrutem? Dopiero co
    obiegła Polskę sensacja że Apple wart jest więcej dolarów niż cała Polska.
    Czy nie uważasz że to totalna bzdura?

    > No prosze Cie. Obecny poziom cen cukru ma malo wspolnego z wejsciem do UE.
    Bardzo dużo.

    > Ale u nas nie podrozalo.

    Ale inne produkty podrożały.

    owinien-byc-oparty-na-parytecie-zlota/

    > No tak... Wybralem sobie rodzynki tak pobieznie:
    >
    > "Ale kiedy dany towar zostanie już raz ustanowiony jako pieniądz, nie
    > potrzeba go wcale więcej. Ponieważ pieniądz jest wykorzystywany tylko do
    > wymiany i rozliczeń, to zwiększenie ilości dolarów, funtów czy marek w
    > obiegu nie może przynieść społecznych korzyści"

    Drukowanie dolarów, funtów czy marek przyczynia się do tego że twój dom,
    samochód, krowa, hektary, poduszka, porcelanowa zastawa tracą na wartości.
    Stajesz się nie ze swojej winy biedakiem.

    > " Ich firmy pożyczały pieniądze, pochodzące z własnego zysku lub
    > oszczędności i pobierały procent od kredytu. Były to więc instytucje
    > zajmujące się kierowaniem własnych oszczędności na opłacalne inwestycje.
    > Banki, które pożyczają własne oszczędności, albo mobilizują oszczędności
    > innych, prowadzą działalność pożyteczną i nie budzącą sprzeciwu."
    >
    > Ktos mi wytlumaczy w jaki sposob bank pozyczajacy pieniadze
    > depozytariuszy osiagnie jaki kolwiek zysk pieniezny, jezeli ilosc
    > pieniadza jest niezmienna?

    No i odkryłeś złodziejstwo banków. W bankach nie nie mają taśm
    produkcyjnych i ochoty do pracy pozostaje im dymać nas wszystkich wymyślając
    kolejne zawiłe "produkty" bankowe.

    > Skoro facet x wplaca do banku 100zl, bank te 100zl pozycza facetowi Y, a
    > ten Y po roku ma oddac 120zl, to skad sie wezmie te 20 wiecej?
    Coś wyprodukuje i sprzeda. innemu komuś coś się zepsuje i to kupi. Jakas
    kontrola ilości dóbr na rynku wystarczyłaby aby utrzymywać równowagę ilości
    pieniądza i dóbr.

    > Powiem Ci Marek dlaczego ja nie popieram tej teorii. Moje dwa cytaty
    > wykazuja pewna sprzecznosc w tym samym tekscie. Gospodarke mozna porownac
    > do oragnizmu czlowieka. Pieniadz to uklad krwionosny. Kiedy czlowiek jest
    > mlody i maly krwi potrzebuje mniej, ale kiedy rosnie to juz wiecej. Co sie
    > stanie jak krwi bedzie zbyt malo?

    Wraz ze wzrostem organizmu wzrasta ilość krwi. Coś to kontroluje. Jak
    widzisz mamy jej w sam raz. Nie ulewa ci się ale też nie masz niedoborów.

    Marek