    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: [OT] - Wyborcy wam tego nie wybacz?
    Date: Wed, 12 Dec 2012 14:47:44 +0100
    <ka5n60$g66$3@dont-email.me> <50c6df9b$0$1208$65785112@news.neostrada.pl>
    <ka72p5$6c6$1@news.task.gda.pl>
    <50c71271$0$1214$65785112@news.neostrada.pl>
    <ka73vh$98h$1@news.task.gda.pl>
    <50c7163c$0$1227$65785112@news.neostrada.pl>
    <ka7gjc$7so$1@news.task.gda.pl> <ka7q61$18ib$1@news2.ipartners.pl>
    <ka9mcc$119$1@news.task.gda.pl>
    <50c86ac0$0$1224$65785112@news.neostrada.pl>
    <kaa04t$p1s$1@news.task.gda.pl>
    <50c886d7$0$1318$65785112@news.neostrada.pl>

    news:50c886d7$0$1318$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Maniek4" napisał w wiadomości grup
    >
    > Zła analogia.

    Skoro uwazasz, ze od 17 wieku nic sie nie zmienilo to mozemy i o swinkach
    barterowych rozmawiac.

    > Lepsza jest taka - zasada działania silnika spalinowego nie zmieniła się
    > od czasu jego wynalezienia.
    > Do dziś silniki działają na tej samej zasadzie i nic złego się nie dzieje.

    Wy jakos nie rozumiecie, ze odejscie od parytetu to ewolucja, a nie czarna
    magia.
    Powiedz mi skad sie wzielo 20zl dla bankiera z postu wyzej przy zalozeniu,
    ze pieniedzy jest tyle samo?

    > Socjaliści na siłę promują jednak nieopłacalne hybrydy - rynek się opiera
    > ale oni nie odpuszczają.
    > To tak jak z wiatrakami - będą się kręcić do dnia, w którym zostaną
    > odcięte państwowe dotacje.

    > Chodzi o to aby pieniądz miał pokrycie w czymś co jest na tyle mało
    > pospolite, że nie można zwiększyć tego czegoś podaży z dnia na dzień o
    > jakiś znaczący procent.

    Co to znaczy znaczacy procent? Pieniadza wogole nie bedzie mozna zwiekszyc
    bez importu kruszca. Innymi slowy sila wewnetrznej gospodarki nie bedzie
    miala znaczenia. Cos takiego jak popyt wewnetrzny przestanie istniec w
    momencie kiedy wiekszosc zlota z rynku przejmie jedna korporacja. To
    przeciez oczywiste i zal tlumaczyc.

    > Dziś pieniądz nie ma pokrycia w niczym bo przecież bank w każdej pożyczce
    > dopisuje go w księgach, ot tak. To się oczywiście źle skończy, bańka musi
    > pęknąć. Kłania się zasada zachowania energii.

    Tu sie klania brak podstaw ekonomii, a nie zasada zachowania energii.
    Pieniadz ma pokrycie w sile nabywczej. Z jednej strony jest inflacja, z
    drugiej deflacja, poza tym wszystko policzone. Nie mozna ot tako sobie
    drukowac pieniedzy. I dziwie sie, ze ostatnie lata jakos ciagle malo
    edukuja. Tyle mowi sie o zadluzeniu, inflacji, a Wy ciagle, zloto i zloto.

    Pozdro.. TK