    From: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: [OT] - Wyborcy wam tego nie wybacz?
    Date: Wed, 12 Dec 2012 23:39:48 +0100
    <ka5n60$g66$3@dont-email.me> <50c6df9b$0$1208$65785112@news.neostrada.pl>
    <ka72p5$6c6$1@news.task.gda.pl>
    <50c71271$0$1214$65785112@news.neostrada.pl>
    <ka73vh$98h$1@news.task.gda.pl>
    <50c7163c$0$1227$65785112@news.neostrada.pl>
    <ka7gjc$7so$1@news.task.gda.pl> <ka7q61$18ib$1@news2.ipartners.pl>
    <ka9mcc$119$1@news.task.gda.pl>
    <50c86ac0$0$1224$65785112@news.neostrada.pl>
    <kaa04t$p1s$1@news.task.gda.pl>
    <50c88acd$0$26687$65785112@news.neostrada.pl>
    <kaa6st$870$1@news.task.gda.pl> <kaad9q$2h2j$1@news2.ipartners.pl>
    <kaash8$bmf$1@news.task.gda.pl>

    news:kaash8$bmf$1@news.task.gda.pl...

    > Nie bardzo wiem o czym jest mowa. Nie chce sie wypowiadac, bo nie
    > interesowalem sie tym. Moge tylko podejrzewac, ze chodzi o wartosc
    > gieldowa, a ta jest faktyczna wartoscia firmy korygowana o wartosc
    > spekulacyjna, czyli tyle ile cena akcji razy emisja (ilosc akcji na
    > rynku).

    Ale akcjonariusze dostają jak najbardziej realne dywidendy i jak sprzedadzą
    na górce to też się cieszą. No znowu trzeba dodrukować pieniędzy.

    > Telewizory, komputery, kartofle, bo ja wiem co jeszcze?

    TV i komputery taniały tak samo przed wejściem. Po prostu postęp
    technologiczny ma tu silniejsze parcie.

    > Niekoniecznie. Inflacja to nie stan kiedy rosna wylacznie ceny towarow.
    > Rosna rowniez place.

    Z opóźnieniem a w niektórych branżach z bardzo bardzo dużym opóźnieniem.

    > Urzad statystyczny zbiera dane makroekonomiczne. RPP zbiera sie co jakis
    > czas i ustala kierunki polityki pienieznej. Sa na to wzory matematyczne i
    > modele uwzgledniajace dane GUS. To wszystko daje sie wyliczyc. Kiedy
    > trzeba drukowac to sie drukuje, a kiedy nie to nie. Dwa pojecia: twarda
    > polityka monetarna, miekka polityka monetarna.

    To niech zmienią wzory w oparciu o faktyczne pokrycie w towarach bo jak by
    nie dał co przyszedł Pan Bóg i powiedział "sprawdzam" to dupa blada, kasy
    mamy jak na bilet do drugiej galaktyki a paliwa tylko do księżyca starczy.

    Marek

    > To fakt, ale nie musze brac kredytu. Utrzymywanie konta jakos przezyje.
    Ale jednak musisz to jakoś przeżyć. Opłaty za prowadzenie za przelewy,
    wypłaty w bankomatach opłaty za brak transakcji kartami w danym miesiącu,
    itd. itd.

    > No tak wlasnie sie dzieje. Problem w tym, ze parytet jest sztywny, zalezny
    > od ilosci wymienialnego kruszcu. Znaczy sytuacja calkowicie z matrixa.
    > Skad wziac zysk jezeli pieniedzy na rynku jest tyle co na dobra sprawe
    > deszczu w ciagu roku? To tak jak dzielenie predkosci przez kilogramy w
    > fizyce.

    A mi się wydaje że jednak jest inaczej. Kasy mamy na świecie od czorta a
    towarów jakby za mało.

    > Ale nie wyprodukuje zlota. W tym sek. Co by nie produkowal to jak nie
    > bedzie zlota, nie bedzie z czego zaplacic, bo zlota nie ma wiecej. Mozemy
    > albo je wykopac, albo sciagnac od producentow kruszca.

    Ja cały czas powtarzam że można odejść od złota i podpiąć się pod wszelakie
    towary.
    Już pisałem że złoto rajcowało ludzi jeszcze w średniowieczu. Dzisiaj
    spotkasz ludzi których bardziej rajcuje nowy model ajfona, aczkolwiek w
    ajfonie trochę złota się znajduje.

    > Zatem parytet idzie miedzy bajki. O nic innego mi nie chodzilo. Zatem
    > teorie wyznawcow Korwina o kand d..py.

    Mnie się wydaje że zbyt dosadnie ludzie go odbierają. Wiadomo jest że w XXI
    wieku nie da się wprowadzić wszystkich realiów z wieku IX bo ani mentalność,
    liczebność i stan wykształcenia ludzi, ani stan technologii i globalizacja
    na to nie pozwalają.

    > Cale szczescie to nie lapczywy rzad drukuje pieniadze. W naszym kraju
    > konstytucyjnie za polityke monetarna odpowiada wylacznie NBP, ktory nie
    > musi ulegac rzadowym zachciankom.

    Ale nieudolne działania rządu powodują że nie ma wyjścia. Drukować albo
    bida.

    Marek