    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: [OT] - Wyborcy wam tego nie wybacz?
    Date: Thu, 13 Dec 2012 11:35:59 +0100
    <ka5n60$g66$3@dont-email.me> <50c6df9b$0$1208$65785112@news.neostrada.pl>
    <ka72p5$6c6$1@news.task.gda.pl>
    <50c71271$0$1214$65785112@news.neostrada.pl>
    <ka73vh$98h$1@news.task.gda.pl>
    <50c7163c$0$1227$65785112@news.neostrada.pl>
    <ka7gjc$7so$1@news.task.gda.pl> <ka7q61$18ib$1@news2.ipartners.pl>
    <ka9mcc$119$1@news.task.gda.pl>
    <50c86ac0$0$1224$65785112@news.neostrada.pl>
    <kaa04t$p1s$1@news.task.gda.pl>
    <50c88acd$0$26687$65785112@news.neostrada.pl>
    <kaa6st$870$1@news.task.gda.pl> <kaad9q$2h2j$1@news2.ipartners.pl>
    <kaash8$bmf$1@news.task.gda.pl> <kab13r$2qjl$1@news2.ipartners.pl>

    Użytkownik "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości
    news:kab13r$2qjl$1@news2.ipartners.pl...

    > Ale akcjonariusze dostają jak najbardziej realne dywidendy i jak
    > sprzedadzą na górce to też się cieszą. No znowu trzeba dodrukować
    > pieniędzy.

    Dywidenda to nic innego jak podzial zysku. Nie ma zysku to nie ma czego
    dzielic. A co jak bedzie dolek i akcje stanieja?

    > TV i komputery taniały tak samo przed wejściem. Po prostu postęp
    > technologiczny ma tu silniejsze parcie.

    Pytales to odpowiadam.

    > Z opóźnieniem a w niektórych branżach z bardzo bardzo dużym opóźnieniem.

    Sila nabywcza pieniadza spada. A co da parytet? Ceny pojda w gore, bo
    nieurodzaj, pomor bydla, powodz, wzrost cen ropy i kto wie co jeszcze. Co
    wtedy powiedz mi, jak pieniedzy bedzie tyle co zlota i nie wiecej? Wszystko
    zdrozeje, a place?

    > To niech zmienią wzory w oparciu o faktyczne pokrycie w towarach bo jak by
    > nie dał co przyszedł Pan Bóg i powiedział "sprawdzam" to dupa blada, kasy
    > mamy jak na bilet do drugiej galaktyki a paliwa tylko do księżyca starczy.

    Ale co Ci sie niezgadza konkretnie, bo nie wiem do czego sie odniesc.
    Pieniedzy nie musi byc tyle co towaru, bo co z tymi co trzymaja w skarpecie?

    > Ale jednak musisz to jakoś przeżyć. Opłaty za prowadzenie za przelewy,
    > wypłaty w bankomatach opłaty za brak transakcji kartami w danym miesiącu,
    > itd. itd.

    Nie mam ani jednej karty platniczej...
    Co do przelewow, to wiesz.... Kiedys powiedzialem jednej pani, ze jak z
    Katowic wyjdzie jej taniej zawiezienie pieniedzy do Gdanska to jej wolny
    wybor. Nie musi robic przelewu bankowego.

    > Ja cały czas powtarzam że można odejść od złota i podpiąć się pod
    > wszelakie towary.

    Ale po co? Po co inne towary? Po to zeby mozna bylo ich dolozyc jak okaze
    sie, ze jest za malo kruszca? Ta mysl wlasnie zaprzecza parytetowi, a juz
    napewno Twoja wypowiedz zaprzecza temu co linkowales. Nie czepiam sie, co
    najwyzej ciesze, ze mnie zrozumiano.

    > Mnie się wydaje że zbyt dosadnie ludzie go odbierają. Wiadomo jest że w
    > XXI wieku nie da się wprowadzić wszystkich realiów z wieku IX bo ani
    > mentalność, liczebność i stan wykształcenia ludzi, ani stan technologii i
    > globalizacja na to nie pozwalają.

    Oczywiscie, ze nie pozwalaja. Te teorie o parytecie to jak Palikota nagonka
    na kosciol. Pierdzielic cos byle inaczej niz reszta, czyms przeciez trzeba
    sie wyroznic. Sek w tym, ze ja glosujac chce w to wierzyc, a nie wierze. Mam
    wrazenie, ze nie wierza i tworcy pogladow, a mnie nie interesuje innosc na
    sile. Poki nie zobacze, ze gloszone slowa sa prawdziwe i racjonalne, tak
    dlugo nie bede popieral populistow myslacych wylacznie o wlasnej karierze i
    bycie.

    > Ale nieudolne działania rządu powodują że nie ma wyjścia. Drukować albo
    > bida.

    Nieudolne dzialania rzadu to drukowanie papierow dluznych, czyli obligacji.
    Ich wykup przez banki sprawia, ze te sa mniej zainteresowane rynkiem
    detalicznym, czyli mamy wyzsze stopy procentowe dla Kowalskiego. Wiec owszem
    ta droga rzad moze pozyskiwac pieniadze, a system bankowy je upraszczajac
    tworzy. Tylko, ze nie dzieje sie to bez kontroli, bo raz mamy
    nieprzekraczalne 50% PKB zadluzenia panstwa, gdzie tworczej ksiegowosci
    Rostowskiego nie brakuje rzecz jasna, a z drugiej strony kontrola NBP nad
    akcja kredytowa i ogolnie iloscia pieniadza na rynku.

    Pozdro.. TK