  • Data: 2019-11-06 22:31:50
    Temat: Re: OT hydrauliczny artyzm
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > No i - jeśli dobrze kojarzę - dwa kotły. Tzn. dwie osobne instalacje,
    > czy też kotły równolegle wiosłują?

    A nie nie nie. W przeszłości opisywałem dwie różne instalacje. Ta, o którą
    teraz chodzi jest mała i z *górnym rozdziałem*. To ostatnie określenie
    przyjęło się w literaturze jako nazwa własna pewniej klasy instalacji.
    Kocioł jest jeden, wisi na ścianie parteru, nieco powyżej grzejników.
    Gazowy. Z pompą. Ale pomysł na takie a nie inne prowadzenie rur powstał,
    gdy człek jeszcze nie wiedział, czym będzie grzał -- może drewnem, może
    węglem, może trocinami, a może banknotami masowo produkawanymi przez
    infalcję. Coś takiego jak pompa obiegowa była daleko poza horyzontem
    wyobraźni.

    Ta druga jest duża. Istotnie ma dwa kotły. Mogą grzać równocześnie, ale
    nie muszą. Kaloryferów jest kilkadziesiąt, a kotły są na strychu. Ale
    nie jest to system "z górnym rozdziałem". A tym bardziej jednorurowy.

    --
    Jarek