    From: collie <c...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: OT. i co k.. takim zrobić?
    Date: Wed, 23 Jul 2014 16:12:49 +0200
    <lqnkms$b4v$1@node1.news.atman.pl> <lqnmj4$dgq$1@node1.news.atman.pl>
    <lqnsvn$jqa$1@node1.news.atman.pl> <lqnuof$ltf$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@m...org>

    W dniu 23.07.14 14:26, Myjk pisze:

    > Czyli śmierdzi. Zwłaszcza pies (nie suka).

    Jednak nie. Ma swoisty zapach. Dla człowieka oczywiste jest, że śmierdzi gówno,
    za przeproszeniem i temu podobne zapachy. Z innymi zapachami to już bardziej
    sprawa indywidualna. Jednemu śmierdzi śledź, a drugiemu ślinka cieknie, gdy
    poczuje ten zapach. Podobnie jest z zapachem psa. Dla ludzi przyjaznych psom,
    pies nie śmierdzi, a co najwyżej ma wyczuwalny swoisty zapach. A ten swoisty
    zapach bierze się z łoju, którym natłuszczona jest psia skóra (podobnie jak
    skóra na ludzkiej głowie). Dzięki niemu psia sierść jest połyskliwa i w dużej
    mierze wodoodporna. Mimo wszystko trudno jednak ten słabo wyczuwalny "psi
    zapach" porównywać do zapachu kocich odchodów. Poza tym pies, podobnie jak
    i kot, jest zwierzęciem czystym. Wystarczy tylko pomóc mu w przypadkach
    losowych (wytarzanie się w krowim placku, sraczka itp.), a o "higienę intymną"
    pies zadba sam. Nie bez kozery mówi się, że jak pies nie ma co robić, to sobie
    jaja liże. Ano liże, nie tylko jaja, ale i siuraka, podobnie jak suka wylizuje
    sobie cipkę. Stąd pies nie może śmierdzieć z powodu braku higieny osobistej,
    że tak powiem. A nic innego u psa nie ma do śmierdzenia. I by oddać
    sprawiedliwość kotom - podobnie jest z kotami, z tą różnicą, że koty srają
    i szczają w domu. I to mam na myśli mówiąc, że kota "czuć" w mieszkaniu.

    I żeby nie było: to, że pies potrafi wytarzać się w ewidentnie śmierdzących
    rzeczach, nie przeczy stwierdzeniu, iż pies jest zwierzęciem czystym. Po
    prostu, to co śmierdzi człowiekowi, psu już niekoniecznie. Zawsze oceniając
    zachowanie psa trzeba starać się popatrzeć na to "okiem psa" i poczuć to
    "nosem psa".

    --
    collie