  • Data: 2014-07-25 10:35:57
    Temat: Re: OT. i co k.. takim zrobić?
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 25 lipca 2014 10:22:47 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > W takim razie wybitny praktyku, podaj czas i koszt budowy z Thermomuru i
    > analogicznej klasycznej ściany z bloczków z ociepleniem styropianowym.

    Z tego co pamietam ze swojej budowy (ponad 10 lat temu) to sciany sa w sumie jedna z
    najszybszych i najtanszych czesci domu ;)

    Dlatego wg mnie nalezy wybrac material jaki sie podoba, szkoda liczyc osczednosci
    ~kilkaset PLN ;) (ja mam 2W ceramiczny pustak + styropian 12cm)

    w Thermomurze nie podoba mi sie:
    styro od srodka,
    dialbli wiedza jaki beton do zalania (raczej trzeba go w betoniarce na miejscu
    mieszac, mam porownanie co wtedy wychodzi a co z betoniarni przywoza)

    Gotowe zewn. ocieplenie jest niby zaleta, ale: trzeba dosc szybko otynkowac, bo
    slonce (UV) niszczy styropian, a np. u mnie gole sciany staly ~3 lata.
    Co do kosztu otynkowania, to pewnie wyjdzie podobnie - najwieksza upierdliwosc to i
    tak rusztowanie, a czy klei sie styro, czy tylko daje siatke, klej i tynk to jedna
    robota ;)

    WS