eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieOcieplenie poddasza i montaż regipsów - jak najlepiej? › Re: Ocieplenie poddasza i montaż regipsów - jak najlepiej?
    From: s_13 <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ocieplenie poddasza i montaż regipsów - jak najlepiej?
    Date: Wed, 31 Mar 2010 04:04:03 -0700 (PDT)

    On 31 Mar, 11:59, "Bartek" <b...@o...pl> wrote:
    > Witam
    > Powiedzcie czym najlepiej ocieplić poddasze?

    > No i ostatnia rzecz:
    > regispy - jak je montować, żeby nie pękały? Czy to prawda że powinno się tam
    > montować dwie warstwy regipsów? Jedne przykręcane do drugich czy jak?

    temat rzeka :-)
    ale na pewno: daj więcej niż 20cm wełny: teraz standard to 25, ale już
    jest trend wzrostowy i niektórzy mówią, że mało :-) ciężar dodatkowych
    kilku cm wełny to pikuś...
    i w skrócie:

    > Czym ocieplić, jaką wełne stosować? Bo po wizycie w sklepie nie mam pojęcia
    > co wybrać i czym się kierować.

    kupuj najlepszą na jaką cię stać (najlepszy współczynnik
    izolacyjności, lambda czy jakoś tam)
    podobno isover (taka żółta) mniej się pyli i gryzie niż rockwool)
    podobno też ta sama wełna, ale z supermarketu nie trzyma tak jakości i
    parametrów (ale jest tańsza niż w składzie budowlanym)
    podobno lepiej sprawdzonych producentów (isover, rockwool, knauf,
    ursa), bo inaczej j.w

    > Które wełny się dobrze układa a które ciężko i nie warto ich kupować?

    jak dla mnie lepiej się układało płyty niż matę, łatwiej wpasować i
    utrzymać między krokwiami, ale więcej odpadów
    moim zdaniem optymalna jest isover aku-płyta chociaz nie jest
    specjalnie do dachów skośnych ale do ścian działowych, jak mówię łatwo
    się układa i nie wypada spomiędzy krokwi

    > regispy - jak je montować, żeby nie pękały? Czy to prawda że powinno się tam
    > montować dwie warstwy regipsów? Jedne przykręcane do drugich czy jak?

    poczytaj poradniki na stronach producentów systemów zabudowy (regips)
    moje spostrzeżenia:
    profile CD mocowane na grzybkach do krokwi (nie na wyginanych
    blaszkach), łatwo potem ustawić idealną płaszczyznę, profile możesz po
    ustawieniu zdjąć, założyć wełnę miedzy krokwie i z powrotem je zapiąć,
    końce profili wsuwasz w profil UD mocowany do ściany szczytowej i NIE
    skręcasz ich ze sobą, mają pracować, płyty kręcisz odpowiednią ilością
    wkrętów TYLKO do profili CD, łączenia płyt, tu są różne szkoły,
    dotyczą stosowanych materiałów, ja postawiłem na Rigips Vario i
    fizelinę, to samo ze szpachlowaniem, warto szpachlować całe płyty, a
    nie tylko łączenia, na dużej powierzchni nie widać łączeń, do
    szpachlowania najpierw brałem Rigips pro finisch, ale po kłopotach z
    grudkami w masie i niemożnością uzyskania gładkiej powierzchni
    zmieniłem na Cekol C-45
    i jeszcze jedno, łączenie płyt na dachu ze ściana szczytową robisz
    masa akrylową, bez żadnej taśmy czy fizeliny, tam dach musi pracować
    podsumowując: robiąc wszystko dokładnie sufit nie powinien popękać,
    mnie się ta sztuka do końca nie udała... :-), ale podobno rzadko kiedy
    się udaje...

    pozdrawiam
    s_13