  • 1. Data: 2010-03-31 09:59:06
    Temat: Ocieplenie poddasza i montaż regipsów - jak najlepiej?
    Od: "Bartek" <b...@o...pl>

    Witam
    Powiedzcie czym najlepiej ocieplić poddasze?
    W projekcie mam wełna mineralna 20 cm, ale wszedzie piszą żeby robić 15 cm +
    10 m pod stelaż. Czy to nie bedzie zbyt duży ciężar dla dachu?

    Czym ocieplić, jaką wełne stosować? Bo po wizycie w sklepie nie mam pojęcia
    co wybrać i czym się kierować.
    Które wełny się dobrze układa a które ciężko i nie warto ich kupować?

    No i ostatnia rzecz:
    regispy - jak je montować, żeby nie pękały? Czy to prawda że powinno się tam
    montować dwie warstwy regipsów? Jedne przykręcane do drugich czy jak?

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 2. Data: 2010-03-31 11:04:03
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    On 31 Mar, 11:59, "Bartek" <b...@o...pl> wrote:
> [...]

    > montować dwie warstwy regipsów? Jedne przykręcane do drugich czy jak?

    temat rzeka :-)
    ale na pewno: daj więcej niż 20cm wełny: teraz standard to 25, ale już
    jest trend wzrostowy i niektórzy mówią, że mało :-) ciężar dodatkowych
    kilku cm wełny to pikuś...
    i w skrócie:

    > Czym ocieplić, jaką wełne stosować? Bo po wizycie w sklepie nie mam pojęcia
    > co wybrać i czym się kierować.

    kupuj najlepszą na jaką cię stać (najlepszy współczynnik
    izolacyjności, lambda czy jakoś tam)
    podobno isover (taka żółta) mniej się pyli i gryzie niż rockwool)
    podobno też ta sama wełna, ale z supermarketu nie trzyma tak jakości i
    parametrów (ale jest tańsza niż w składzie budowlanym)
    podobno lepiej sprawdzonych producentów (isover, rockwool, knauf,
    ursa), bo inaczej j.w

    > Które wełny się dobrze układa a które ciężko i nie warto ich kupować?

    jak dla mnie lepiej się układało płyty niż matę, łatwiej wpasować i
    utrzymać między krokwiami, ale więcej odpadów
    moim zdaniem optymalna jest isover aku-płyta chociaz nie jest
    specjalnie do dachów skośnych ale do ścian działowych, jak mówię łatwo
    się układa i nie wypada spomiędzy krokwi

    > regispy - jak je montować, żeby nie pękały? Czy to prawda że powinno się tam
    > montować dwie warstwy regipsów? Jedne przykręcane do drugich czy jak?

    poczytaj poradniki na stronach producentów systemów zabudowy (regips)
    moje spostrzeżenia:
    profile CD mocowane na grzybkach do krokwi (nie na wyginanych
    blaszkach), łatwo potem ustawić idealną płaszczyznę, profile możesz po
    ustawieniu zdjąć, założyć wełnę miedzy krokwie i z powrotem je zapiąć,
    końce profili wsuwasz w profil UD mocowany do ściany szczytowej i NIE
    skręcasz ich ze sobą, mają pracować, płyty kręcisz odpowiednią ilością
    wkrętów TYLKO do profili CD, łączenia płyt, tu są różne szkoły,
    dotyczą stosowanych materiałów, ja postawiłem na Rigips Vario i
    fizelinę, to samo ze szpachlowaniem, warto szpachlować całe płyty, a
    nie tylko łączenia, na dużej powierzchni nie widać łączeń, do
    szpachlowania najpierw brałem Rigips pro finisch, ale po kłopotach z
    grudkami w masie i niemożnością uzyskania gładkiej powierzchni
    zmieniłem na Cekol C-45
    i jeszcze jedno, łączenie płyt na dachu ze ściana szczytową robisz
    masa akrylową, bez żadnej taśmy czy fizeliny, tam dach musi pracować
    podsumowując: robiąc wszystko dokładnie sufit nie powinien popękać,
    mnie się ta sztuka do końca nie udała... :-), ale podobno rzadko kiedy
    się udaje...

    pozdrawiam
    s_13

  • 3. Data: 2010-03-31 11:48:11
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    Użytkownik "Bartek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Czym ocieplić, jaką wełne stosować? Bo po wizycie w sklepie nie mam
    > pojęcia co wybrać i czym się kierować.
    Ja używałem Isover mata komfort i byłem miło zaskoczony faktycznym komfortem
    kładzenia tej wełny .Wełna posiada od spodniej strony welon który doskonale
    zmniejsza pylenie, po położeniu nie drapałem się jak zapchlona małpa :).
    Rozstaw belek dochodził do 90 cm i po docięciu wełny na wymiar o 2cm wiekszy
    od rozstawu belek wełna idealnie sie trzymała między belkami.
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-03-31 14:08:58
    Temat: Re: Ocieplenie poddasza i monta? regipsów - jak najlepiej?
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "Bartek" <b...@o...pl> napisal w wiadomosci

    > No i ostatnia rzecz:
    > regispy - jak je montowaae, ?eby nie peka?y? Czy to prawda ?e powinno sie tam
    > montowaae dwie warstwy regipsów? Jedne przykrecane do drugich czy jak?

    Tak. Standard wykonczenia to dwie warstwy "na mijanke". Obie przykrecasz do stelazy.

  • 5. Data: 2010-03-31 14:12:58
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisal w wiadomosci
> [...]

    To nie standard. Standartd to porzadnie przykrecona jedna warstwa plyt. Tak
    zalecaja producenci
    Tylko co niektórzy daja dwie warstwy a jeszcze co niektórzy daja na jedna z
    tych warstw plyty ognioodporne.

    Krzysiek

  • 6. Data: 2010-03-31 14:30:11
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2010-03-31 16:12, kris pisze:

    > To nie standard. Standartd to porzadnie przykrecona jedna warstwa plyt.
    > Tak zalecaja producenci
    > Tylko co niektórzy daja dwie warstwy a jeszcze co niektórzy daja na
    > jedna z tych warstw plyty ognioodporne.

    Jedna warstwa płyt ognioodpornych właśnie.
    Nie dlatego, że poddasze ma być jakieś mega odporne na pożar tylko
    dlatego, że płyty GKF są nieporównywalnie sztywniejsze i twardsze. To
    jest niebo a ziemia.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 7. Data: 2010-03-31 14:44:55
    Od: "na102" <g...@P...FM>

> [...]
    > Nie dlatego, że poddasze ma być jakieś mega odporne na pożar tylko
    > dlatego, że płyty GKF są nieporównywalnie sztywniejsze i twardsze. To jest

    Kładłem u siebie GKF i potwierdzam to porównanie. A te parę minut na zwianie
    przed ogniem tez nie jest bez znaczenia.

  • 8. Data: 2010-04-01 19:31:01
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "kris" <k...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > zalecaja producenci
    > Tylko co niektórzy daja dwie warstwy a jeszcze co niektórzy daja na jedna z

    No dobra.
    2 warstwy - standard dla prywatnego inwestora, który nie chce miec po roku rys
    1 warstwa - standard dla dewleopera, w budownictwie socjalnym oraz pod wynajem
    3 plyty - standard dla przegród pomiedzy pomieszczeniami w budynkach zamieszkania
    zbiorowego oraz w hotelach.

  • 9. Data: 2010-04-02 06:57:06
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]

    Robilem u siebie sam cale poddasze. Dwa lata juz minelo i rys nie ma.
    Wieszaki "grzyki", profile i jedna warstwa zwyklych plyt.

    Krzysiek

  • 10. Data: 2010-04-02 08:29:46
    Od: "Bartek" <b...@o...pl>

    Witam
    > Robilem u siebie sam cale poddasze. Dwa lata juz minelo i rys nie ma.
    > Wieszaki "grzyki", profile i jedna warstwa zwyklych plyt.

    A powiedz czego sie pilnowales, czego trzeba przestrzegac zeby nie bylo
    niespodzianek?

    Ile czasu zajelo ci zrobienie calego poddasza?
    Pozdraiwam