  • 1. Data: 2010-03-31 09:26:15
    Temat: Szambo - od kogo kupic
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    W sieci znajduje tylko pojedyncze glosy na ten temat. Wiadomo ze pod
    Radomiem, ale potrzebny jakis sprawdzony producent. Moze ktos kupowal
    i czas pozytywnie zweryfikowal jakosc zbiornika.
    Prosze o namiar.

    Pozdr
    Adam

  • 2. Data: 2010-03-31 09:46:26
    Temat: Re: Szambo - od kogo kupic
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    Użytkownik "adam" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >Radomiem, ale potrzebny jakis sprawdzony producent. Moze ktos kupowal i
    >czas pozytywnie zweryfikowal jakosc zbiornika.

    http://www.salexpol.pl/index.php?pname=108 Stało póltora roku zakopane i
    nieużywane, 2/3 ponizej wody gruntowej, przez ten czas uzbierało się z 5cm
    wody .

    4986 (20100330) __________

  • 3. Data: 2010-03-31 18:04:32
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

> [...]
    >Radomiem, ale potrzebny jakis sprawdzony producent. Moze ktos kupowal i
    >czas pozytywnie zweryfikowal jakosc zbiornika.

    Ja wybrałem Probud Częstochowa http://probud.pl/, szambo 7 m3, wzmocniona
    pokrywa. Dostawa i montaż w dokładnie uzgodnionej godzinie. Póltora roku od
    zakopania. Ze względu na wysoki poziom wód gruntowych zaraz po montażu
    zalałem go wodą, więc szczelność ciężko zweryfikować. Nie narzekam, bo na co
    tu narzekać?

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 4. Data: 2010-03-31 18:09:55
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

> [...]
    >Radomiem, ale potrzebny jakis sprawdzony producent. Moze ktos kupowal i
    >czas pozytywnie zweryfikowal jakosc zbiornika.

    Ja wybrałem Probud Częstochowa http://probud.pl/, szambo 7 m3, na życzenie
    wzmocniona
    pokrywa. Dostawa i montaż w dokładnie uzgodnionej godzinie. Montaż wyglądał
    tak jak zdjęciach na stronie producenta (włożenie szmba do wykopu, osadzenie
    pokryty i studzienki). Minęło póltora roku od zakopania. Ze względu na
    wysoki poziom wód gruntowych zaraz po montażu
    zalałem go wodą, więc szczelność ciężko zweryfikować. Nie narzekam, bo na co
    tu narzekać? Za rok będę go przerabiał na zbiornik deszczówki, więc wybrałem
    najtańszą opcję.

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 5. Data: 2010-03-31 20:40:45
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    na102 <g...@P...FM> wrote:

> [...]

    Poszukaj na forum Muratora, tam n/t szamb z Radomia jest baaaardzo
    dużo.

    > http://www.salexpol.pl/index.php?pname=108 Stało póltora roku
    > zakopane i nieużywane, 2/3 ponizej wody gruntowej, przez ten czas
    > uzbierało
    > się z 5cm wody .

    Na tema tejże firmy był nawet osobny, specjalnie jej poświęcony
    wątek, bynajmniej nie pochwalny, generalnie z tego co pamiętam
    znaczna przewaga negatywnych opinii.

    Osobiście nad szambem z Radomia zastanawiałem się mocno, w końcu
    jednak zdecydowałem się zapłacić drożej za szambo lokalnego
    producenta z moich okolic. Dlaczego? Ano dlatego, że szambo z
    Radomia wymagało z mojej strony uruchomienia całej logistyki od
    wykopania dołu począwszy, poprzez podłączenie na ewentualnym
    bujaniu się "w razie czego" z wielce niepewną gwarancją skończywszy.
    Szambo lokalnego producenta miałem zaś po pierwsze bardzo mocno
    polecane przez ileś osób jako naprawdę pierwszej jakości, po drugie
    uwzględniając koszt wynajmu koparki i szacunkowy koszt podłączenia
    (zrobiłbym sam, ale wiadomo) - wychodziło raptem 500zł drożej, po
    trzecie zaś: za te 500zł drożej małem je gotowe do użytku w już dniu
    zamówienia, dwie godziny po wizycie na mojej budowie szefa firmy na
    wizji lokalnej, zaroiło się u mnie od ciężkiego sprzętu (w
    szczytowym momencie była to koparka, dwie ciężarówy i chyba ze
    sześciu robotników), a najbardziej chyba mnie ujęli tym, że nie
    wyrąbali mi tuż przy ścianie domu wielgachnego dołu (wymiar szamba
    plus zapas na obsuwanie ziemi), tylko przywieźli gotowy stalowy
    szalunek, który postawili na ziemi i wybierali urobek tylko z jego
    wnętrza, co jakiś czas dopychając go wgłąb wykopu, kopiąc w ten
    sposób dół raptem pół metra szerszy od samego szamba. Szambo na
    koniec zostało wstawione do wnętrza szalunku, ten zas wyciągnięty,
    ziemia się sama osunęła, zostało tylko wyrównać.

    J.

  • 6. Data: 2010-03-31 21:24:54
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    > Na tema tejże firmy był nawet osobny, specjalnie jej poświęcony wątek,
    > bynajmniej nie pochwalny, generalnie z tego co pamiętam znaczna przewaga
    > negatywnych opinii.
    Przeczytałem ten wątek i aż mi trudno w to uwierzyć co tam piszą o
    wytrzymałości tych zbiorników bo mam świeżo w pamięci walke z wiertarką i
    młotem udarowym (hilti zeby nie bylo ze gównianym narzędziem robilem) zeby
    wykuć dziure pod rurę. Ale nie bronię producenta może mi się poprostu udało
    bo z terminowością tez nie było żadnego problemu.
    Pozdraawiam

  • 7. Data: 2010-04-01 10:40:19
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    > na102 <g...@P...FM> wrote:
    > Osobiście nad szambem z Radomia zastanawiałem się mocno, w końcu
    > jednak zdecydowałem się zapłacić drożej za szambo lokalnego
    > producenta z moich okolic
    (...)

    Bardzo sluszne uwagi, mozesz podac namiar na producenta?

    Adam

  • 8. Data: 2010-04-01 19:12:32
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    adam <a...@g...pl> wrote:

    > Bardzo sluszne uwagi, mozesz podac namiar na producenta?

    Lokalizacja owego producenta jest Ci obojętna? Bo słowem na ten
    temat nie piszesz...

    Ale proszę bardzo:

    http://www.budmar-kucharski.pl/

    J.

  • 9. Data: 2010-04-01 19:36:41
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    > Lokalizacja owego producenta jest Ci obojętna? Bo słowem na ten
    > temat nie piszesz...

    Oczywiscie ze jest wazna, ale podejrzalem wczesniej, że budujesz
    gdzies pod Warszawa, dlatego zapytalem. Moj dom bedzie w okolicy
    Kampinosu, do Moscisk jest 40 km, zadzwonie do Budmaru, moze przyjada.
    Dzieki za informacje, czy masz jakies uwagi co do szczelnosci, czy
    innych rzeczy?

    pozdr
    Adam

  • 10. Data: 2010-04-01 20:01:26
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    adam <a...@g...pl> wrote:

    > Dzieki za informacje, czy masz jakies uwagi co do szczelnosci, czy
    > innych rzeczy?

    Uwag n/t szczelności jeszcze nie mam, szambo jeszcze nie jest
    użytkowane bytowo, ale było zrobione naprawdę solidnie i póki co
    wszystko sobie u nich chwalę. Uszczelniane jest nie samą pianką, jak
    to z Radomiakami zwykle bywa, a pianką i zaprawą hydrostop.

    Równiez podobało mi się otwarte podejście do niuansów - sami
    zaproponowali i zrobili odpowietrzenie szamba schowane w słupek
    ogrodzeniowy (akurat były szalowane w czasie stawiania tego szamba).
    Chciałem wprowadzić do szamba peszel na przyszłą instalację czujnika
    poziomu gówna? Nie ma problemu, jeszcze sami najlepsze miejsce
    zaproponowali, wykuli przepust, uszczelnili, wszystko w cenie.

    J.