  • 1. Data: 2010-03-30 17:15:09
    Temat: wyznaczenie linni przysufitowych
    Od: outsider <O...@n...pl>

    Witam
    Ostatnio maluje pokoj i chcialem przy suficie na scianie
    zrobic bialy pasek.Musze tylko wyznaczyc linie zeby przykleic
    tasme malarską ale nie wiem zabardzo czym.Gdzies widzialem
    taką linke która sie napreza i zostawia prosta linie po
    odbiciu na scianie ale nie wiem jak to sie fachowo nazywa?
    Moze jest cos innego do tego?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-03-30 17:24:54
    Temat: Re: wyznaczenie linni przysufitowych
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "outsider" <O...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > taką linke która sie napreza i zostawia prosta linie po
    > odbiciu na scianie ale nie wiem jak to sie fachowo nazywa?

    Kupisz w każdym sklepie, markecie czy hurtowni budowlanej. Nazywa się to
    bodajże sznurek traserski. Są takie, które się rozwija z pojemniczka, w
    którym jest kolorowa kreda lub też kup oddzielnie sznurek i oddzielnie kredę
    i przed użyciem natrzyj sznurek tą kredą.

  • 3. Data: 2010-03-30 17:31:05
    Od: "na102" <g...@P...FM>

> [...]
    > taką linke która sie napreza i zostawia prosta linie po
    > odbiciu na scianie ale nie wiem jak to sie fachowo nazywa?
    nazwy rózne : traser,pion murarski ,kreda traserska i sznur traserski np
    takie cuś http://www.jobiprofi.sk/data/catalogue/product/P1368
    1.jpg ,
    http://www.jobiprofi.sk/pol/index.php?section=catalo
    gue&action=catalogue_category&id=98

    4985 (20100330) __________

  • 4. Data: 2010-03-30 17:51:33
    Od: "adi" <a...@g...com>

    a ja ci podpowiem najprostszy i najskuteczniejszy patent :) kupujesz mała
    gąbkę do malowania taką na palstikowej podstawce, obcinasz częsc
    gąbki(zależne jakiej grubości chcesz mieć pasek) i malujesz wzdłuż sufitu,
    oczywiście wcześniej zachodzisz odpowiednio białą farbą z sufitu na ściane
    Adi

  • 5. Data: 2010-03-30 18:32:22
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

> [...]
    > taką linke która sie napreza i zostawia prosta linie po
    > odbiciu na scianie ale nie wiem jak to sie fachowo nazywa?

    To ja Ci jeszcze jedna możliwość pokażę :).
    Bierzesz linijkę i od krawędzi sufitu odmierzasz co jakiś odcinek np. 5cm i
    rysujesz małą kreskę.
    Jak tak oblecisz cały pokój dokoła, to bierzesz taśmę malarską i naciągajać
    ja starsz się przykleić ją idąc po tych punktach.
    Oczywiście jak krzywizna sufitu nie pozwala na dokładne przyklejenie wzdług
    kilku punktów to robisz to na oko.
    I pamietaj aby nie wyznaczać poziomej lini, tylko zachować stała odległość
    do sufitu.
    Wtedy ci ładnie wyjdzie :).

    Pozdrawiam
    Michał

  • 6. Data: 2010-03-31 06:43:47
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    adi pisze:
> [...]
    > oczywiście wcześniej zachodzisz odpowiednio białą farbą z sufitu na ściane

    Chyba w życiu nic nie malowałeś

    Po pierwsze nie uda się w ten sposób uzyskać ostrej krawędzi, po drugie
    pasek na ścianie robią malarze najczęściej dlatego by zamaskować
    nierówności sufitu. W takim układzie malowanie wałkiem z przymiarem do
    sufitu mija się celem bo pasek będzie równie krzywy jak łączenie sufitu
    ze ścianą.

    Najlepiej właśnie odznaczyć sznurkiem - tylko nie za dużo kredy bo może
    być problem z zamalowaniem. I do tego taśma malarska (jak ściana gładka)

    Ariusz

  • 7. Data: 2010-03-31 06:55:15
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > taką linke która sie napreza i zostawia prosta linie po
    > odbiciu na scianie ale nie wiem jak to sie fachowo nazywa?

    http://www.allegro.pl/item966527440_profesjonalna_po
    ziomica_laserowa_tester_napiecia.html

    Czyms takim wyznaczysz najdokładniej i najprosciej prostą linie.

    Krzysiek

  • 8. Data: 2010-03-31 09:38:14
    Od: DigTel <a...@g...pl>

    > zrobic bialy pasek.Musze tylko wyznaczyc linie zeby przykleic
    > tasme malarską ale nie wiem zabardzo czym.Gdzies widzialem
    > taką linke która sie napreza i zostawia prosta linie po

    Ja wiem, że teraz marketing, dystrybucja, reklama i internet to
    potęga. Wiem, że wiele prostych rzeczy trzeba samemu sobie utrudnić
    linijkami, gąbkami czy poziomnicami laserowymi. Swego czasu nabyłem
    ten traser (pojemniczek ze sznurkiem) i chciałem go sprezentować
    dziadkowi malarzowi - trochę mnie wyśmiał - "za dużo mosz kasy synek"
    On to robił tak, słoiczek po kompocie (dół z butelki po mineralnej - w
    zasadzie obojętne), parę deko wapna, kolorowej kredy (również
    obojętne, byle było znać na ścianie) i cienki sznurek najlepiej
    konopny bo wtedy w pory wchodzi dużo tego barwnika.
    Włożyć do słoiczka utytłać, naciągnąć w dwie osoby w odpowiedniej
    odległości od sufitu i odbić.
    Materiały do znalezienia w szafce i można spokojnie wyrzucić po
    użyciu, no i nie trzeba trasera kupować, kredy i jeździć za tym.

    Niestety w tej chwili to jest taka siła reklam i innych takich, że
    człowiekowi nawet się nie chce myśleć, albo bierze wszystko na wiarę.
    Teraz poprawiam izolację pionową po firmie, która zrobiła izolację
    pionową.... z folii kubełkowej. Tak inwestorom doradził facet w
    hurtowni, że to najlepsza izolacja, twarda i mocna (i nieważne że woda
    za nią penetruje w najlepsze) - tak im powiedziano, a firma tak
    zrobiła, bo klient płacił i tak chciał. Oczywiście reklamacji nie
    uznali bo zrobili zgodnie z życzeniem klienta.

    A tak zupełnie poza tematem, znalazłem u dziadków książkę z przepisami
    na mydło, chleb, klej z kasztanów i wiele innych, o których się nawet
    nie myśli że można to zrobić samemu.