  • 1. Data: 2010-03-30 16:32:30
    Temat: Chemiczne usunięcie taśmy klejącej
    Od: Tomek <t...@g...com>

    Witam,
    Miałem trochę nieszczelne okno i na zimę uszczelniłem w niektórych
    miejscach przezroczystą taśmą samoprzylepną.

    Okno jest drewniane i pokryte cienką warstwą białej farby (która się
    dość łatwo ściera mechanicznie).

    Teraz taśma w wielu miejscach nie chce się odkleić, a tam gdzie się
    odkleja, zostawia żółte ślady.

    Jak usunąć taśmę i klej?

    Dziękuję i pozdrawiam,

    Tomek

  • 2. Data: 2010-03-30 17:39:35
    Temat: Re: Chemiczne usunięcie taśmy klejącej
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Klej benzyną ekstrakcyjną a taśmę tylko mechanicznie (może być kawałek
    drewienka, jako skrobaczka), chyba, że masz życzenie usunąc taśmę razem z
    farbą.
    Jacek

  • 3. Data: 2010-03-30 18:55:01
    Od: Tomek <t...@g...com>

    On 30 Mar, 19:39, "Jacek" <n...@w...pl> wrote:
    > Klej benzyną ekstrakcyjną a taśmę tylko mechanicznie (może być kawałek
    > drewienka, jako skrobaczka), chyba, że masz życzenie usunąc taśmę razem z
    > farbą.
    > Jacek

    Naprawdę nie ma żadnej chemii, która spowoduje, że taśma ześliźnie się
    albo rozpuści? To jest bardzo cieniutka przezroczysta taśma (i nie
    moje mieszkanie, więc problem jest tym większy).

    Próbowałem usuwać mechanicznie, ale niestety to nie wychodzi, uszkadza
    się rama, bo miejscami dobrze przywarło.

    Z benzyną jeszcze nie próbowałem, bo chcę się upewnić na 100%, że
    zrobię właściwą rzecz.

    Próbowałem natłuścić oliwą, ale niestety.

    Potrzebuję jakiegoś małego czary mary.

    Dziękuję i pozdrawiam serdecznie,

    Tomek

  • 4. Data: 2010-03-30 19:04:19
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@g...com> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...
[...]

    Są preparaty do usuwania naklejek typu Label Off. Ale trzeba ostrożnie
    stosować i najlepiej najpierw wypróbować czy nie rozpuszcza też lakieru. Na
    samochodach lakier wytrzymuje, ale już plastiki się rozpuszczają.

  • 5. Data: 2010-03-30 19:15:48
    Od: Tomek <t...@g...com>

    On 30 Mar, 21:04, "Boombastic" <b...@p...onet.pl>
    wrote:
> [...]
    > stosować i najlepiej najpierw wypróbować czy nie rozpuszcza też lakieru. Na
    > samochodach lakier wytrzymuje, ale już plastiki się rozpuszczają.

    Dziękuję bardzo. Przeczytałem, że Label Off działa na naklejki
    papierowe, a ja zakleiłem tym:

    http://www.hotfrog.pl/Uploads/PressReleases/Ta%C5%9B
    ma-samoprzylepna-SOLVENT-14710_image.jpg

    Na pewno nie byłem jedyną osobą, która zrobiła taki błąd i jakaś
    wytrych na to już jest.

    Tylko pytanie jaki?

    Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam,

    Tomek

  • 6. Data: 2010-03-30 19:22:41
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Dziękuję bardzo. Przeczytałem, że Label Off działa na naklejki
    papierowe, a ja zakleiłem tym:

    To nie do końca jest tak, że tylko na papierowe. Przecież czasem trzeba
    zerwać także naklejki z folii z samochodów. Jak uda ci się oderwać taśmę
    mechanicznie to klej zmyjesz tym środkiem, jak nie to pryskasz i powoli,
    powoli zerwiesz. Może podjedź do jakiegoś punktu montażu reklam i spytaj się
    czego oni używają do tych folii samoprzylepnych. Możesz tez się spytać
    lakierników samochodowych, choć oni pewnie też używają podobnych środków.

  • 7. Data: 2010-03-30 20:12:00
    Od: Artur Górniak <a...@a...pl.eu.org>

    Tomek <t...@g...com> napisał(a):
    > Naprawdę nie ma żadnej chemii, która spowoduje, że taśma ześliźnie się
    > albo rozpuści? To jest bardzo cieniutka przezroczysta taśma (i nie
    > moje mieszkanie, więc problem jest tym większy).

    ja używałem wrzątku ale chyba zależy to od rodzaju taśmy i kleju.
    stawiam, że myjką na parę powinno się udać tyle, że nie wiem
    czy nie uszkodzi się drewnianego okna.

    Artur Górniak
    --
    Home Page: http://www.argo.pl.eu.org/~josh/

  • 8. Data: 2010-03-30 20:19:01
    Od: Tomek <t...@g...com>

    On 30 Mar, 21:22, "Boombastic" <b...@p...onet.pl>
    wrote:
> [...]
    > czego oni używają do tych folii samoprzylepnych. Możesz tez się spytać
    > lakierników samochodowych, choć oni pewnie też używają podobnych środków.

    Oczywiście spróbuję wszystkiego, Label Off także.

    Wybieram się do Obi i tam też zapytam, ale jak sądzę fachowcy od
    wszyskiego są właśnie tutaj na grupie.

    Miałem ostatnio prane łóżko chemią i sprzętem Karcher i dowiedziałem
    się, że niemiecka chemia radzi sobie ze wszystkim. Pomyślałem, że na
    coś tak powszechnego jak taśma samoprzylepna jest na pewno w użyciu
    jakiś prosty specyfik.

    Jeszcze raz dziękuję bardzo za pomoc.

    Gdyby ktoś skojarzył coś konkretnego i sprawdzonego co łatwo usunie
    Scotch'a, bardzo proszę o informację.

    Pozdrawiam,

    Tomek

  • 9. Data: 2010-03-30 20:24:56
    Od: Tomek <t...@g...com>

    On 30 Mar, 22:12, Artur Górniak <a...@a...pl.eu.org> wrote:

    > ja używałem wrzątku ale chyba zależy to od rodzaju taśmy i kleju.
    > stawiam, że myjką na parę powinno się udać tyle, że nie wiem
    > czy nie uszkodzi się drewnianego okna.

    Tylko jak sobie poradzić z tym wrzątkiem. Miałem oklejony cały obwód
    okna balkonowego (jest tego dość sporo).

    Jeżeli chodzi o myjkę, to musiałbym zatrudnić profesjonalny serwis. O
    tym też myślałem, ale może chcę najpierw spróbować metodami domowymi.

    Pozdrawiam,

    Tomek

  • 10. Data: 2010-03-30 20:35:50
    Od: Artur Górniak <a...@a...pl.eu.org>

    Tomek <t...@g...com> napisał(a):
    > Tylko jak sobie poradzić z tym wrzątkiem. Miałem oklejony cały obwód
    > okna balkonowego (jest tego dość sporo).

    ja używałem rękawicy kuchennej i ścierki.
    tzn. najpierw polewałem wrzątkiem potem ściera nasączona wrzątkiem
    i przytrzymać rękawicą kuchenną.

    a większość miałem na podłodzę więc wrzątek + mop.

    Artur Górniak
    --
    Home Page: http://www.argo.pl.eu.org/~josh/