  • 1. Data: 2010-03-31 10:29:21
    Temat: Czy strych sie ociepla?
    Od: "Bartek" <b...@o...pl>

    Witam
    Chce wykończyć strych i zrobić tam w miare czyste pomieszczenie, panele na
    ścianach (PCV) i podłodze jakieś tanie.

    Czy taki strych sie ociepla, ogrzewania tam nie planuje?
    Czy może podciągnąc tam ogrzewanie i ocieplić?

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 2. Data: 2010-03-31 12:32:19
    Temat: Re: Czy strych sie ociepla?
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2010-03-31 12:29, Bartek pisze:
> [...]
    > ścianach (PCV) i podłodze jakieś tanie.
    >
    > Czy taki strych sie ociepla, ogrzewania tam nie planuje?
    > Czy może podciągnąc tam ogrzewanie i ocieplić?

    No to jak nie będziesz grzał to się nie ociepla.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 3. Data: 2010-03-31 13:33:56
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Ja mam ocieplony, ale za to strop pod strychem ocieplony nie jest. W ten
    sposób mam na strychu temperatury znośne mimo braku bezpośredniego
    ogrzewania.
    Jacek

  • 4. Data: 2010-03-31 13:38:14
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    RudeBoy wrote:

    > No to jak nie będziesz grzał to się nie ociepla.

    a czemu? :)

  • 5. Data: 2010-03-31 14:27:37
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2010-03-31 15:38, Marek Dyjor pisze:

    > a czemu? :)

    A od samej izolacji zrobi się tam ciepło?

  • 6. Data: 2010-03-31 15:19:17
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Jacek pisze:
    > Ja mam ocieplony, ale za to strop pod strychem ocieplony nie jest. W ten
    > sposób mam na strychu temperatury znośne mimo braku bezpośredniego
    > ogrzewania.
    > Jacek

    czyli ogrzewasz niepotrzebnie strych ?

    Michał

  • 7. Data: 2010-03-31 15:56:42
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > a czemu? :)

    Bo ja wiem.... A dyfuzja pary wodnej? Zeby sie gdzies w warstwie wełny nie
    wykropliła, cholera wie gdzie punkt rosy wystąpi. Może trzeba by pomysleć w
    tym kierunku. Temat do dyskusji rzucam :-)

    b.

  • 8. Data: 2010-03-31 17:18:17
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Bo ja wiem.... A dyfuzja pary wodnej? Zeby sie gdzies w warstwie wełny nie
    > wykropliła, cholera wie gdzie punkt rosy wystąpi. Może trzeba by pomysleć
    > w tym kierunku. Temat do dyskusji rzucam :-)

    Nie ma dyfuzji pary wodnej, ponieważ po to daje się folię paroizolacyjną
    poniżej wełny. Sama wełna od spodu jest grzana, a zatem na jej całej
    grubości będzie występowała wyższa temperatura niż na zewnątrz. Zaś
    wilgotność powietrza na zewnątrz jest ustalona dla danej temperatury
    zewnętrznej. Im zimniej tym wilgotność mniejsza. W strefie, w której
    występuje wyższa temperatura (tu warstwa wełny) powoduje, że ta wilgoć
    zawarta w zewnętrznym powietrzu pod wpływem temperatury powoduje obniżenie
    wartości względnej wilgotności. Reasumując nie ma możliwości w takiej
    sytuacji, aby w którymkolwiek miejscu wełny wystapił punkt rosy. Oczywiście
    pod warunkiem, że jest zrobiona poprawnie paroizolacja od strony
    pomieszczenia.

  • 9. Data: 2010-03-31 18:36:33
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Dlaczego niepotrzebnie? Trzymam tam różne rzeczy i suszę tam pranie (jak
    jest większe) więc jakieś minimalne grzanie nie jest IMO bez sensu.
    Jacek

  • 10. Data: 2010-04-02 11:33:01
    Od: "Tomek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Bartek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ścianach (PCV) i podłodze jakieś tanie.
    >
    > Czy taki strych sie ociepla, ogrzewania tam nie planuje?
    > Czy może podciągnąc tam ogrzewanie i ocieplić?

    Strych nieocieplony bedzie miał wysokie temperatury latem i niskie zimą.
    Jeśli strop pod nieużytkowym poddaszem jest dobrze docieplony i nie ma się
    zamiaru z niego korzystać to skosów połaci dachowych docieplać nie ma sensu.
    Ja nam ocieplone skosy na nieuzykowym poddaszu 15 cm wełny (między krokwie)
    i 10 cm wełny rozłożonej na stropie. Nad wełną jest podłoga z palet po
    Belixie i płyta OSB po której się chodzi i trzyma graty. Sprawdza się u mnie
    to rozwiązanie.