    From: "brunet.wp" <b...@b...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ocieplenie poddasza użytkowego
    Date: Thu, 17 Jan 2013 14:02:30 +0100

    Użytkownik <w...@g...com> napisał w wiadomości
    news:b977a902-3a3d-43cd-9676-5c976a62abd8@googlegrou
    ps.com...
    > Wiem, że temat wałkowany setki razy, ale korzystając z dobrodziejstw grupy
    > chciałem zapytać, wg Was czym i jak najlepiej ocieplić poddasze użytkowe.
    > Najlepiej, czyli zależy mi na najlepszym stosunku poniesionych kosztów
    > inwestycyjnych w stosunku do oszczędności poniesionych w przyszłości na
    > ogrzaniu.

    > W moim przypadku krokwie mają 18cm szerokości (dodam, że ściany to 17cm
    > styro + 24 cm ytong), dach odeskowany, opapowany i dachówka ceramiczna.
    > Czy "klasyczne" ocieplenie - 15cm wełny między krokwiami i 10cm twardej
    > wełny to minimum ?

> [...]

    Bardzo podobnie jak u mnie, z tą tylko różnicą, że ja nie mam deskowania
    lecz membranę i wełna między krokwiami ma grubość krokwii czyli 18cm. Druga
    warstwa to 10cm, zaś na suficie mam 2 razy 15cm. Wełna to Unimata (plus
    kilka rolek Supermaty).

    Pierwszą warstwę wełny układałem sam. Resztę zrobili fachowcy.

    Jeszcze nie uruchomiłem ogrzewania, więc nie mogę wyciągnąć wniosków na
    temat jakości tego ocieplenia. Jednak przy obecnych temperaturach (-10
    do -5) z łatwością utrzymuję w środku temperaturę +5 do + 10 stopni. Mam
    małą kozę na drewno i wystarczy raz na kilka dni napalić. Tak koza sprawuje
    się rewelacyjnie i potrafi skutecznie nagrzać dom. Przed wykonaniem
    ocieplenia poddasza temperatura w środku bardzo szybko spadała i oscylowała
    wokół temperatury zewnętrznej.