    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Odwiert - pompa ciepla - glebokosc
    <1sqzducvuljce$.dlg@myjk.org> <16bvj6i9646v6$.dlg@myjk.org>
    <599095ac$0$15187$65785112@news.neostrada.pl>
    <yzgw6zoo9agn$.dlg@myjk.org> <599c15bc$0$5163$65785112@news.neostrada.pl>
    <w...@m...org>
    <3...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <8...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <2...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <7...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <7...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <4...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <8...@g...com>
    Date: Wed, 23 Aug 2017 21:15:33 +0200

    Pan Adam Sz. napisał:

    > Co po to w ogóle piszesz o jakieś gnojowicy? To jest pl.misc.budowanie,
    > a nie forum o filozofii, konkrety panie.

    Opisałem wcześniej jak to wygląda z grzaniem wody przez gnojowicę, by
    wskazać jak błędne jest myślenie, że nie da się brudnym ogrzać czystego
    bez zatkania jakiejś rurki.

    > Czyli jakimi?

    Takimi jak z gnojowicy.

    > Akurat CWU u mnie idzie opór. Wczoraj kąpałem się 3 razy. Prysznic minimum
    > 15 minut.

    Bardzo nas to wszystkich cieszy!

    > 1 pln = ~3,5kWh * COP 3 = 10,5kWh. Czyli podgrzanie 420 litrów wody
    > wodociągowej do ~37stC, czyli temperatury prysznicowej. Jak widzisz
    > zużywam 10 x więcej niż założyłeś, daleko więc mi do niemyjka.

    Niczego sobie nie zakładałem. Ktoś po prostu kiedyś tak tu opisywał
    zapotrzebowanie swojej rodziny na tę zdobycz cywilizacji.

    > Ty za to jesteś robiony przez gazownie w bambuko i widać, że nawet
    > nie potrafisz się tego doliczyć ;)

    Doliczyłem się, że mi gazownia sprzedaje kWh po 17 groszy. To drożej
    niż wzmiankowane dziesięć ka-wu-ha za złotówkę, ale mnie prądownia
    za złocisza też nie sprzedaje 3,5 kWh, tylko nieco ponad półtora.
    Może robi mnie w bambuko, w to nie wnikam. Gazowni jakoś specjalnie
    nie kocham, nie mam za co, ale gdybym prądownię przemnożył przez
    COP = 3, to bym i tak miał cene podobną (trochę wyższą) jak z gazu.
    Po prostu nie mam na co narzekać (wiem, niektórzy zawsze coś sobie
    znajdą, ale ja nie -- taka gapa ze mnie).

    --
    Jarek