  • 31. Data: 2015-02-16 17:33:14
    Temat: Re: Ogniwa solarne
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "KIKI" <n...@e...il> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:54e12876$0$28725$6...@n...neostrad
    a.pl...

    > Ty płacisz elektrowni po 60gr a za to co wpuścisz dostajesz 16gr. To nie
    > jest kWh za kWh ale ich stawka vs twoja stawka.

    Ale masz jakieś wsparcie/ wiarygodne źródło?
    Bo czytam na wielu stronach o rozliczaniu netto, które kłóci się z powyższą
    informacją.

  • 32. Data: 2015-02-16 17:37:04
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "t-1" <t...@t...pl> napisał w wiadomości grup

    > Końcowa cena kWh u ciebie składa się z kilku składników.
    > Ty im będziesz płacił za energię, przesył i opłaty stałe a oni ci tylko za
    > energię.

    Czyli przekładając to na zrozumiały język - copółroczne rozliczenie i
    kompensata energii pobranej i oddanej, obejmie tylko cenę wyprodukowanej
    energii, ale już nie opłaty przesyłowe, które zapłacę od całości, a nie
    tylko od różnicy?
    Więc trzeba by zrobić wszystko żeby zużyć na miejscu wyprodukowaną energię,
    w ogóle jej bez potrzeby do sieci nie dostarczając?

  • 33. Data: 2015-02-16 17:39:03
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "t-1" <t...@t...pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Niestety, jak już zwrócili uwagę inni, jej rzeczywista cena wynikająca z
    > kosztów budowy i utrzymania instalacji wcale nie musi być atrakcyjna.

    A tu już się kłania ile procent energii uda mi się zużyć z własnej
    instalacji.
    Zimą pewnie całość, ale już latem nie - to faktycznie niszczy kalkulację.

  • 34. Data: 2015-02-16 18:25:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "dolniak" <d...@g...com> napisał w wiadomości grup

    > Jeśli już cię tak naszlo na te fotoelektrykę,to wydziel część instalacji i
    > z bufora zasilaj ją z ogniw.

    Myślę też i o takim rozwiązaniu, ale problemem (kosztowym) jest ten bufor,
    który na siebie nie zarabia.
    Jedynym powodem dla którego zamiast akumulatora miałoby być oddawanie prądu
    do sieci zewn, żeby później w razie potrzeby sobie go odebrać byłyby właśnie
    jego koszty.

    >Wyjdzie prościej niż handryczenie się z ZE.
    > Jescze prościej:
    > Liczmy,że z m2 uzyskasz 50W(w praktyce ze 25,ale co tam)czyli na 1kW
    > musisz mieć 20 m2 dachu.Na 5 kW potrzeba 100m2.

    Takie teoretyzowanie na niewiele mi się zda, prosiłem o wypowiedzi raczej
    ludzi użytkujących podobne sprzęty i mogących się podzielić doświadczeniami.

    Tutaj masz podgląd jak wygląda i ile produkuje instalacja 3 kW - skonfrontuj
    te dane ze swoimi powyższymi liczbami......

    https://monitoring.solaredge.com/solaredge-web/p/pub
    lic?name=LENSOLAR#dashboard

  • 35. Data: 2015-02-16 19:45:03
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2015 o 15:59 Cavallino <c...@k...pl> pisze:

    > Modny ostatnio temat - aż się zacząłem zastanawiać.
    > Na pierwszy ogląd wygląda to dobrze - ale może ktoś używa i mógłby
    > opowiedzieć o minusach (trwałości, awaryjności, czymś co odbiega od
    > informacji sprzedawców)?
    >
    > Chcę do tego podłączyć bojler, klimę latem, a wentylator pieca
    > nadmuchowego zimą, do tego ogólnie domowe agd itd.
    > Oczywiście z podłączeniem zwrotnym do sieci, bo zazwyczaj nie zużyję
    > latem wszystkiego co się akurat wytworzy, a zimą będzie niedobór.

    Wszystkiego dowiesz się z tego wątku:

    Możesz zacząć od końca :-).
    Generalnie różowo nie jest i jeśli nie masz działki na południowym stoku,
    i kasy na inwestycję w farmę o mocy MW gra niewarta świeczki.

    Na swoje potrzeby lepiej rozdzielić instalację na kolektory słoneczne
    (grzanie wody z dużo większą sprawnością) i panele fotowoltaiczne do
    zasilania odbiorników w ciągu dnia (nadwyżka grzeje wodę).
    Żadne akumulatory - to się nigdy nie zwróci, duże koszty magazynowania,
    straty, niska sprawność.

    TG

  • 36. Data: 2015-02-16 20:01:00
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2015 o 19:45 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:

    > Wszystkiego dowiesz się z tego wątku:
    > http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic482463.html

    Pomyliłem wątki, o fotowoltaice jest tutaj:

    TG

  • 37. Data: 2015-02-17 08:44:57
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-02-15 o 16:57, Budyń pisze:
    > W dniu niedziela, 15 lutego 2015 15:59:12 UTC+1 użytkownik Cavallino napisał:
    >

    > a przewidywany koszt inwestycji to ile?
    > cene jaka uzyskasz to 210% ceny roku poprzedniego (0,22) czyli 0,46zł/kWh. (chyba
    bo trzeba sie wgryzac)
    > z 13m2 rocznie uzyskasz ok. 1600kWh w cenie sprzedazy to 740zł.
    > Gdyby liczyc w cenie zakupu energii czyli na własne potrzeby czyli calosc zuzyjesz
    sam to zaoszczedzisz na rachunkach 1600x0,6=960zł a instalacja bedzie prostsza - tyle
    ze moze ciezko calosc zuzytkowac.
    > Zeby instalacja była oplacalna czyli ze zwrotem powiedzmy w 5latach musialaby zatem
    kosztowac 5x960zł=4800zł. Brutto :-)
    > No wiec kluczowa jest kwestia kosztow inwestycji. Jak zwykle )
    >

    > b.

    Koszt to ~4500 netto za 1 kW, przy dużych farmach po można zejść poniżej
    4000 za 1 kW.

  • 38. Data: 2015-02-17 10:58:56
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-02-16 o 18:25, Cavallino pisze:

    > Tutaj masz podgląd jak wygląda i ile produkuje instalacja 3 kW -
    > skonfrontuj te dane ze swoimi powyższymi liczbami......
    >
    > https://monitoring.solaredge.com/solaredge-web/p/pub
    lic?name=LENSOLAR#dashboard

    page not found

    Pozdro.. TK

  • 39. Data: 2015-02-17 13:44:22
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 16 lutego 2015 20:01:08 UTC+1 użytkownik Tomasz Gorbaczuk
    napisał:
    > http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2603993.html

    Kolejny dowód na to, że jak coś takiego (fotowoltaika, solary,
    wiatr) zmontuje się własnymi ręcami po taniości, to ma to rację
    bytu. Ale jak się kupi na rynku, w dodatku za dotowany kredyt,
    to już jest klapa :] Chyba, że jak ktoś ma szczęście i jego
    gmina dorzuca extra jakieś lokalne dopłaty...

    L.

  • 40. Data: 2015-02-20 19:11:44
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-02-15 15:59, Cavallino wrote:
    > Modny ostatnio temat - aż się zacząłem zastanawiać.

    No to się zmieniły parametry - sejm odrzucił poprawki senatu.

    Nie patrzyłem co dokładnie było głosowane, ale z tego dziennikarze
    zrozumieli ;-) i opisują w portalach w ciągu 15 lat mają płacić 75groszy
    za kWh dla energii z mikroinstalacji (do 3kW).

    Piotrek