  • 1. Data: 2015-02-11 14:28:02
    Temat: kredyt, pożyczka na dom czy mieszkanie.
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    Jest taka sytuacja (teoretyczna)
    Mam mieszkanie, pracę duży dochód rodzina się powiększyła jest nam
    ciasno. Chcę zbudować dom. Mam na to 50% funduszy, zajmowane mieszkanie
    planuję sprzedać więc będę miał kolejne conajmniej 30, może nawet 50%
    funduszy. Niestety, aby zbudować dom, potrzebuję pożyczyć 50% ceny domu,
    na czas budowy. Aby było taniej prace prowadzę sam, więc z musu zwalniam
    się z pracy. Jak zbuduję dom, to sprzedam mieszkanie i spłacę dług. Czy
    możecie sobie wyobrazić że nikt w tym kraju nie chce mi pożyczyć kasy bo
    mam zerowy dochód? Chętniej dadzą komuś kto pracuje na kasie w markecie
    i niema nic, niż komuś kto chwilowo niema dochodu, ale gwarantuje spłatę
    posiadanymi nieruchomościami.
    A może znacie (legalną!) instytucje finansową która jednak mi pożyczy
    pieniądze?

    ToMasz

  • 2. Data: 2015-02-11 14:41:05
    Temat: Re: kredyt, pożyczka na dom czy mieszkanie.
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-02-11 o 14:28, ToMasz pisze:
> [...]
    > posiadanymi nieruchomościami.
    > A może znacie (legalną!) instytucje finansową która jednak mi pożyczy

    Czy ja dobrze rozumiem?
    Oficjalnie nie masz dochodu. Zabezpieczenia na kwotę kredytu nie
    posiadasz. (bo dom w budowie to nie jest zabezpieczenie), i dziwisz się,
    że żaden bank nie chce z tobą rozmawiać?

    --
    Pete

  • 3. Data: 2015-02-11 14:44:47
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 2015-02-11 14:28, ToMasz wrote:
> [...]
    > posiadanymi nieruchomościami.
    > A może znacie (legalną!) instytucje finansową która jednak mi pożyczy
    Powiem tak,

    Jak balansujesz na granicy to dom nie dla Ciebie. Odpuść sobie. Koszty
    będą wyższe niż przewidujesz.
    A po drugie w tych czasach, niepewnych, bym nie zaczynał budowy. I to
    jeszcze zależy jaka lokalizacja. Jak po wschodniej stronie Wisły to w ogóle.

  • 4. Data: 2015-02-11 15:12:54
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu środa, 11 lutego 2015 14:28:03 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]
    > posiadanymi nieruchomościami.
    > A może znacie (legalną!) instytucje finansową która jednak mi pożyczy

    Niestety aby dostać kredyt z legalnej instytucji musisz mieć również legalne dochody.
    Ewentualnie działającym rozwiązaniem jest kredyt pod zastaw, ale wysokość takiego
    kredytu dla osoby fizycznej nie będzie zbyt duża (dla firm może nawet przekraczać
    wartość zastawu).

    --
    ZZ@private

  • 5. Data: 2015-02-11 15:51:19
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > A może znacie (legalną!) instytucje finansową która jednak mi pożyczy
    > pieniądze?

    Wiem, że brzmi jak absurd, ale powodem jest to, że bankowi wcale nie zależy
    na zabezpieczeniu a na spłacie. Bank nie chce bawić się w sprzedawanie
    mieszkań po niespłaconym kredycie tylko chce gotówkę w formie miesięcznych
    rat - a Ty tego nie gwarantujesz, ani nawet nie obiecujesz :-)

    Ale skoro jak piszesz masz 50% gotówką, a drugie 50% w formie mieszkania to
    obejdziesz się bez banku. Jeśli tylko rzetelnie zrobiłeś kosztorys.

    Kupujesz działkę i zaczynasz budowę. 50% powinno starczyć na działkę i stan
    surowy zamknięty. Następnie sprzedajesz mieszkanie i w zależności co akurat
    będzie taniej:
    - albo w umowie wpisujesz warunek że mieszkasz tam jeszcze pół roku.
    - albo większość gratów przerzucić do nowego domu i na pół roku wynajmujesz
    jakąś tanią kawalerkę
    - albo kupujesz gotowy domek letniskowy (10-15 tys), stawiasz go na działce
    i mieszkasz tam od kwietnia do września kończąc w tym czasie budowę i
    sprzedajesz domek letniskowy z niewielką (kilka tys) stratą

    Wszystkie trzy rozwiązania znam z pierwszej ręki. Każde ma jakieś zalety i
    wady, ale IMO najlepsze jest trzecie:
    - po pierwsze jesteś na budowie 24h na dobę - nie tracisz czasu na dojazdy,
    wracanie do mieszkania na obiad itp.
    - Żona i dzieci mogą Ci w miarę potrzeb pomagać
    - Nic Ci z budowy nie zginie.

    Ps. Jak jeszcze pracy nie rzuciłeś tylko na razie to rozważasz to bierz
    kredyt dziś a pracę rzucaj jutro. Dopóki regularnie będziesz spłacał raty
    bankowi nic do tego czy pracujesz czy nie.

    Ps2. Możesz też wziąć kredyt wraz z ubezpieczeniem na wypadek utraty pracy i
    dopiero ją "utracić" :-) Bedzie po Twojemu a jeszcze bankowi zagrasz na
    nosie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2015-02-11 16:02:43
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    > posiadanymi nieruchomościami.
    > A może znacie (legalną!) instytucje finansową która jednak mi pożyczy

    Bankom nie zależy na Twoich nieruchomościach a zależy na tym abyś terminowo spłacał
    raty. A nie mając dochodów z czego niby te raty masz spłacać?

  • 7. Data: 2015-02-11 16:55:44
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-02-11 o 16:02, Kris pisze:

    > Bankom nie zależy na Twoich nieruchomościach a zależy na tym abyś terminowo spłacał
    raty. A nie mając dochodów z czego niby te raty masz spłacać?

    Dodam jeszcze, że bankowi nie zależy, żebyś spłacił kredyt szybciej, niż
    w umowie, bo zarobek dla niego będzie niewielki.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 8. Data: 2015-02-11 17:24:20
    Od: t-1 <t...@t...pl>

> [...]
    > posiadanymi nieruchomościami.
    > A może znacie (legalną!) instytucje finansową która jednak mi pożyczy

    (teoretycznie)
    Jak masz duży dochód to zanieś do banku kopię PITów, który złożyłeś w US.

  • 9. Data: 2015-02-11 18:08:11
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 11 lutego 2015 14:28:03 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
    > na czas budowy. Aby było taniej prace prowadzę sam, więc z musu zwalniam
    > się z pracy.

    chciałem nieśmiało zauważyć ze to idiotyzm, zwolnic sie z dobrze płatnej pracy i
    zasuwac jak murarz :-) Czuje w tym jakis haczyk :)

    Zeby nie było - ja wybudowałem sam i wydałem na obcych 2000zł. Da sie ale trzeba
    umiec -wiec i tak sie trzeba doktoryzowac.

    Zatem masz prace -płać fachowcom, ino ich mocno pilnuj.

    b.

  • 10. Data: 2015-02-11 18:50:11
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2015-02-11 14:28, ToMasz wrote:
> [...]
    > posiadanymi nieruchomościami.
    > A może znacie (legalną!) instytucje finansową która jednak mi pożyczy

    Jak masz już na 50% kosztów i duży dochód to nie gadaj z bankami tylko
    zrewiduj trochę plany (mniejszy domek może) i zacznij budować.
    Banki to zło.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info