  • 1. Data: 2015-02-09 19:48:31
    Temat: Pompa ciepła do dużego domu
    Od: d...@g...com

    Jakiś czas temu dzwoniłem do firmy, która zajmuje się instalacjami pomp ciepła i ku
    mojemu zdziwieniu wybili mi ją z głowy. Osoba do której zadzwoniłem zapytała się jak
    duży jest dom, powiedziałem, że ponad 400m i koleszka powiedział, żebym zapomniał o
    pompie ciepła do tak dużego domu ...dlaczego?

  • 2. Data: 2015-02-09 20:00:57
    Temat: Re: Pompa ciepła do dużego domu
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 9 lutego 2015 19:48:33 UTC+1 użytkownik d...@g...com
    napisał:
> [...]
    duży jest dom, powiedziałem, że ponad 400m i koleszka powiedział, żebym zapomniał o
    pompie ciepła do tak dużego domu ...dlaczego?

    Im wiekszy dom tym wieksze oszczednosci i coraz wieksza oplacalnosc (i szybszy
    zwrot) w stosunku do innych, drozszych zrodel ciepla. Ktos Cie w balona
    zrobil :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2015-02-09 20:10:01
    Od: masti <g...@t...hell>

    d...@g...com wrote:

> [...]
    duży jest dom, powiedziałem, że ponad 400m i koleszka powiedział, żebym zapomniał o
    pompie ciepła do tak dużego domu ...dlaczego?

    zapytaj tego co to mówił. Bo z wielkością nie ma żadnego problemu
    Pytanie jeszcze w jakim stanie jest ten dom i jaką pompę chcesz mieć. Bo
    może obecnie instalacja jest ineopłacalna ze względu na brak miejsca lbo
    coś.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 4. Data: 2015-02-09 21:02:57
    Od: w...@g...com

    żebym zapomniał o pompie ciepła do tak dużego domu ...dlaczego?

    Najprawdopodobniej chodzi o kosmiczny koszt inwestycji, mam na myśli kwoty od
    30tys.zł do 50tys.zł - chodzi o same urządzenie+dolne źródło+instalacja.
    Z drugiej strony, jak kogoś stać na willę 400m2 ;) to chyba kosztów takiej inwestycji
    pewnie by nie odczuł.

    Swoją drogą ciekawi mnie jedno - jaki odsetek ludzi 'bogatych' mających domy ma
    zainstalowane pompy ciepła - tu mam na myśli takich, których po prostu stać na taką
    inwestycję bez mrugnięcia okiem na koszty. Powinien być duży odsetek, bo pompa to
    same superlatywy ;)

    pzdr
    Bogdan

  • 5. Data: 2015-02-09 22:09:02
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 9 lutego 2015 21:02:59 UTC+1 użytkownik w...@g...com
    napisał:
    > Najprawdopodobniej chodzi o kosmiczny koszt inwestycji, mam na myśli kwoty od
    30tys.zł do 50tys.zł - chodzi o same urządzenie+dolne źródło+instalacja.

    To jest kosmiczny koszt inwestycji? Kolezanka buduje domek 120m2 i za
    urzadzenie + instalacje (z podlogowka) placi tez 30k pln :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2015-02-09 22:28:05
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 9 lutego 2015 22:09:04 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

    > To jest kosmiczny koszt inwestycji? Kolezanka buduje domek 120m2 i za
    > urzadzenie + instalacje (z podlogowka) placi tez 30k pln :-)

    Zapomnialem napisac, ze chodzi o gaz ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2015-02-09 22:51:23
    Od: d...@g...com

    On Monday, 9 February 2015 21:02:59 UTC+1, w...@g...com wrote:

> [...]
    inwestycję bez mrugnięcia okiem na koszty. Powinien być duży odsetek, bo pompa to

    Pytanie czy ktoś z Was ma duży metraż i ogrzewa pompa ciepła ? Jak wychodzi z
    oszczędnościami? Duży dom to większa instalacja, która wymaga więcej prądu.

  • 8. Data: 2015-02-09 22:59:00
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 9 lutego 2015 22:51:25 UTC+1 użytkownik d...@g...com
    napisał:

> [...]
    oszczędnościami? Duży dom to większa instalacja, która wymaga więcej prądu.

    Większy dom to większy piec i więcej węgla. Ktoś kto buduje czterystu metrowy dom
    musi się liczyć z kosztami ogrzewania i nie szukać oszczędności.

  • 9. Data: 2015-02-09 23:00:29
    Od: Adam <a...@g...com>

    napisał:

    > Pytanie czy ktoś z Was ma duży metraż i ogrzewa pompa ciepła ? Jak wychodzi z
    oszczędnościami? Duży dom to większa instalacja, która wymaga więcej prądu.

    Tak samo jak przy gazie wymaga wiecej gazu, a przy weglu wiecej wegla :-)
    Pompa ciepla jest inwestycyjnie drozsza od reszty ale eksploatacyjnie tansza.
    Prosta matematyka i latwo mozna dojsc do tego, ze im wiekszy dom tym pompa
    szybciej sie zwroci :)

    Ja mam domek jakby sie uprzec i policzyc wszystkie podlogi razem z garazami
    i piwnicami to ~360m2. Ogrzewam faktycznie jakies 200m2. Od pazdziernika
    wlacznie do teraz ogrzewanie CWU+CO = 1040 pln :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2015-02-10 03:12:56
    Od: Przemek Lipski <d...@t...pl>

    Znajomy ktory ma dom 400m2 mi pisal jakis rok temu, ze roczne koszty energii to cos
    okolo 6000zł, ale zdaje sie ze to byly wszystkie odbiorniki razem, a nie sama pompa
    ciepla.