  • 1. Data: 2015-02-09 13:37:33
    Temat: Mocowanie drabinki na dach
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    Taką mam zagwozdkę.
    Miałem Ci ja sobie drabinkę na zewnętrznej ścianie domu. Drabinka owa
    jest jedynym wejściem na dach, jaki posiadam.
    Przed ociepleniem drabinka została zdemontowana, bo po pierwsze ledwie
    się już tej ściany trzymała, po drugie jest stalowa, więc mocowania
    wchodzące w ścianę byłyby przepięknym mostkiem termicznym.
    Ocieplenie zostało wykonane, ale drabinkę jednak fajnie by było mieć.
    Tak próbujemy teraz z wykonawcą wymyślić jakiś sensowny sposób na jej
    montaż - z jednej strony mocny i pewny, z drugiej, żeby nie zrobić zbyt
    dużego mostka termicznego.
    Ktoś się orientuje w jakichś rozwiązaniach na tą okazję? Może jakieś
    domorosłe pomysły, które sprawdziły się w praktyce?

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 2. Data: 2015-02-09 14:50:31
    Temat: Re: Mocowanie drabinki na dach
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Kżyho" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > już tej ściany trzymała, po drugie jest stalowa, więc mocowania wchodzące
    > w ścianę byłyby przepięknym mostkiem termicznym.

    No to trochę za późno pytasz :-)

> [...]
    > Ktoś się orientuje w jakichś rozwiązaniach na tą okazję? Może jakieś
    > domorosłe pomysły, które sprawdziły się w praktyce?

    Trzeba było w miejscach mocowania dać beton komórkowy zamiast styropianu i
    teraz nie byłoby problemu. Mostek byłby minimalny a mocowanie pewne.

    Teraz z sensownych pomysłów to tylko oprzeć ją o ziemię tak by nie wisiała
    na ścianie - wtedy zmniejsza się siły (będą wyrywające, a nie
    ścinając/zginające) i wystarczą zwykłe kotwy chemiczne.

    Albo zmień tę drabinkę w przystawną - coś dospawa, coś odetnij i będzie ok.
    W końcu na dach tak często się nie wchodzi by drabina musiała być zawsze
    gotowa do użycia.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2015-02-09 15:03:18
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 9 lutego 2015 13:37:35 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:
    > Taką mam zagwozdkę.
    > Tak próbujemy teraz z wykonawcą wymyślić jakiś sensowny sposób na jej
    > montaż - z jednej strony mocny i pewny, z drugiej, żeby nie zrobić zbyt
    > dużego mostka termicznego.

    Nie przesadzasz z tym mostkiem?
    Zamontuj normalnie na kołki i będzie git

  • 4. Data: 2015-02-09 17:07:30
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-02-09 o 15:03, Kris pisze:

    > Nie przesadzasz z tym mostkiem?
    > Zamontuj normalnie na kołki i będzie git

    No właśnie o to mocowanie "na kołki" pytam. Bo jakby nie patrzeć, mamy
    styropian między ścianą, a drabinką.
    Jakaś płyta pod mocowania naciskająca na ścianę zamiast tylko uchwytów?

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 5. Data: 2015-02-09 17:09:39
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-02-09 o 14:50, Ergie pisze:
    > No to trochę za późno pytasz :-)

    Wiesz, zawsze można coś tam jeszcze wyciąć. Póki co i tak jest tylko
    siatka z klejem i to wszystko zagruntowane.
    Tynku brak.

    > Trzeba było w miejscach mocowania dać beton komórkowy zamiast styropianu
    > i teraz nie byłoby problemu. Mostek byłby minimalny a mocowanie pewne.

    A ten beton komórkowy to jakoś przyklejany do głównego muru? Przykręcany?
    Drabinkę mocować do głównej ściany zakładam, a komórkowy jedynie jako
    podparcie czy jednak jakoś inaczej? Bo nie wiem, jaka jest Twoja wizja tego.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 6. Data: 2015-02-09 17:29:18
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 9 lutego 2015 17:09:40 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:

> [...]
    > podparcie czy jednak jakoś inaczej? Bo nie wiem, jaka jest Twoja wizja tego.

    Ile metrów ma mieć drabina?

  • 7. Data: 2015-02-09 17:38:05
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-02-09 o 17:29, k...@g...com pisze:

    > Ile metrów ma mieć drabina?

    Ciut ponad jedną kondygnację ma. U góry była mocowana częściowo do
    dachu, częściowo do ściany i potem gdzieś na wysokości stropów parteru
    było drugie mocowanie.
    Sama drabina sięgała lekko poniżej poziomu piętra, czyli nie wiem, ze 3
    m ma?

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 8. Data: 2015-02-09 17:38:58
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-02-09 o 17:38, Kżyho pisze:

> [...]
    > było drugie mocowanie.
    > Sama drabina sięgała lekko poniżej poziomu piętra, czyli nie wiem, ze 3

    Zrobiona ze stalowych kątowników.
    Dom typu sześcienny klocek. Jakieś 6,5-7 m wysokości.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 9. Data: 2015-02-09 18:04:36
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-02-09 o 17:07, Kżyho pisze:> W dniu 2015-02-09 o 15:03, Kris
    pisze:

    > No właśnie o to mocowanie "na kołki" pytam. Bo jakby nie patrzeć, mamy
    > styropian między ścianą, a drabinką.
    > Jakaś płyta pod mocowania naciskająca na ścianę zamiast tylko uchwytów?
    >
    > Pzdr
    Weź klocki drewniane podobne jak są w paletach, wytnij ten kawałek
    styropianu i przykręć te klocki do ściny na kołkach, tak aby zlicować je
    z klejem potem pokryjesz je tynkiem, do nich przykręć drabinę ale na
    dole ją postaw na betonach, mniejsze obciążenia będą na te klocki.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 10. Data: 2015-02-09 18:15:06
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-02-09 o 18:04, janusz_k pisze:
> [...]
    > z klejem potem pokryjesz je tynkiem, do nich przykręć drabinę ale na
    > dole ją postaw na betonach, mniejsze obciążenia będą na te klocki.

    Tyle, że dół drabiny zaczyna się tuż pod piętrem. Czyli od ziemi jakieś
    dobrze 2-2,5 m ;)
    Klocki drewniane nie taki niby zły pomysł. Pytanie czy to z czasem od
    wilgoci się nie rozleci...

    Pzdr
    --
    /__/_* /