  • 1. Data: 2015-02-10 13:03:47
    Temat: kaloryfer
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <N...@g...pl>

    http://zsyp.eu/smieci/kaloryfer.PNG
    czy ten kaloryfer to lepiej przenieść pod okno czy lepiej, żeby został jak
    jest?
    może lepieij by było gdyby w miejscu kaloryfera postawić jakąś szafkę?

  • 2. Data: 2015-02-10 13:54:46
    Temat: Re: kaloryfer
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ministerstwo Propagandy" napisał w wiadomości grup

    > http://zsyp.eu/smieci/kaloryfer.PNG
    > czy ten kaloryfer to lepiej przenieść pod okno czy lepiej, żeby został jak
    > jest?

    Technicznie lepiej aby był pod oknem, ale istotniejsze jest jak Ty planujesz
    ten pokój _umeblować_.

    > może lepieij by było gdyby w miejscu kaloryfera postawić jakąś szafkę?

    Może, a może lepiej by szafka stała pod oknem?

    Jak chcesz jakiejś rady dotyczącej umeblowania to chociaż napisz jakich
    funkcji od tego pomieszczenia oczekujesz: sypialnia, pokój dziecka, salon,
    kuchnia?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2015-02-10 14:05:38
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <N...@g...pl>

    chodzi o to w jakim przypadku jest najcieplej w pokoju przy tej samej ilośći
    wpompowanego ciepła...

  • 4. Data: 2015-02-10 14:18:39
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ministerstwo Propagandy" napisał w wiadomości grup

    > chodzi o to w jakim przypadku jest najcieplej w pokoju przy tej samej
    > ilośći wpompowanego ciepła...

    Średnio (całka przestrzenna po objętości) najwyższa temperatura w pokoju
    przy tej samej dostarczonej energii będzie gdy grzejnik będzie na przeciwnej
    ścianie niż okno.

    Ale nie o to Ci chodzi? Grzejnik pod oknem daje się nie dlatego by było
    tanio, ale by było bardziej komfortowo:
    1. Gdy grzejnik jest pod oknem - powietrze w pobliżu okna wychładza się i
    jako zimniejsze opada na dół gdzie miesza się z cieplejszym unoszącym się
    znad kaloryfera.
    2. Gdy grzejnik nie jest pod oknem - powietrze w pobliżu okna wychładza się
    i jako zimniejsze opada na dół gdzie wzdłuż podłogi następnie przemieszcza
    się w stronę grzejnika gdzie ogrzane unosi się i wzdłuż sufitu podąża do
    okna. Efekt? Uczucie "wiania po nogach" i subiektywne odczucie zimna mimo
    wyższej średniej temperatury.

    Mam nadzieję, że wyjaśniłem przystępnie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 5. Data: 2015-02-10 15:25:32
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 2015-02-10 13:03, Ministerstwo Propagandy wrote:
    > http://zsyp.eu/smieci/kaloryfer.PNG
    > czy ten kaloryfer to lepiej przenieść pod okno czy lepiej, żeby został
    > jak jest?
    > może lepieij by było gdyby w miejscu kaloryfera postawić jakąś szafkę?

    Pod okno. Na ścianie zrobi się ciemny pas od konwekcji, a od okna będie
    ciągnąć.