  • 1. Data: 2015-02-10 16:24:32
    Temat: panele na scianie kuchennej
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    Zonka wymyslila czy by w kuchni na scianie pomiedzy szafkami zamiast kafelek/plyty
    kisielowej nie dac paneli podlogowych. Byloby ladnie i niekonwencjonalnie.

    Patrze na kuchnie Adama ktora kiedys pokazywal - tam jest jakas plyta debowa zamiast
    paneli
    http://szyna.civ.pl/kuchnia/02.jpg
    Adam - napiszesz jak to sie sprawuje w praktyce? Duzo stolarze wolaja za takie cos?
    Jak to przymocowales do sciany?

    Montaz paneli moglby byc ciut bardziej klopotliwy - dodatkow mialbym krawedzie
    zewnetrzne (a to sciana zakreca, a to okno).

    Znalazlem stary watek muratorowy, na ktorym ludzie dzielili sie obawami ale nikt nie
    podzieli sie efektami.
    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?106824-pan
    ele-pod%C5%82ogowe-na-%C5%9Bcianie

    Jakie jest wasze zdanie?

    bajcik

  • 2. Data: 2015-02-10 17:00:12
    Temat: Re: panele na scianie kuchennej
    Od: k...@g...com

    Z technicznego punktu widzenia się da. Czy ładne nie pytaj bo to rzecz gustu.

  • 3. Data: 2015-02-10 22:59:40
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 lutego 2015 16:24:33 UTC+1 użytkownik Krzysztof Garus napisał:

> [...]
    > http://szyna.civ.pl/kuchnia/02.jpg
    > Adam - napiszesz jak to sie sprawuje w praktyce? Duzo stolarze wolaja za takie cos?

    Patrze na maile i stolarz za te plyty wzial mi ~570 pln.
    To jest plyta debowa 18mm, klejonka (taka sama jak blat). Bylo tego okolo
    2,5-3m2. Do sciany mocowalem gora i dolem (pod/nad szafkami) kolkami, a srodek
    wysmarowany maksymalnie jak sie dalo klejem i do sciany :) Na to olejowosk
    osmo bezbarwny. Jak sie sprawuje? Wysmienicie - mam to ponad pol roku i
    praktycznie nie wymaga mycia - czasem tylko sie przetrze szmatka szczegolnie
    przy zlewie gdzie czasem sie rozprysnie woda). Nad plyta mam juz szybe -
    obawialem sie, ze pryskajacy tluszcz moglby szybko to drewno wykonczyc i
    byloby brzydko :)

    > Montaz paneli moglby byc ciut bardziej klopotliwy - dodatkow mialbym krawedzie
    zewnetrzne (a to sciana zakreca, a to okno).

    Ja tam w montazu nie widze zadnych problemow, jezeli dawalbym panele to
    najpierw bym "na podlodze" skleil laczenia jakims wodoodpornym klejem, a potem
    dokladnie tak samo jak u mnie - dolem i gora przygotowac otwory na kolki,
    wysmarowac klejem, przylozyc, dokrecic kolkami i finito - atom tego nie
    zniszczy ;)

    > Jakie jest wasze zdanie?

    Wszystko zalezy od paneli. W sumie ja tam nie widze przepciwskazan, byle wybrac
    jakies ladne, zeby nie wygladalo jak podloga na scianie ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2015-02-10 23:03:17
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 lutego 2015 16:24:33 UTC+1 użytkownik Krzysztof Garus napisał:

    > Montaz paneli moglby byc ciut bardziej klopotliwy - dodatkow mialbym krawedzie
    zewnetrzne (a to sciana zakreca, a to okno).

    Przy krawedziach zewnetrznych dalbym listwe taka jak miedzy blatem, a sciana
    miedzy szafkami. Ja tam do dzisiaj nie mam zadnej listwy ale przydalaby sie
    chyba, bo jest szpara ~1mm i z czasem do niej pewnie brud wejdzie :)

    Ewentualnie listwe krawedziowa jak do kafelek (aluminiowa? plastikowa bedzie
    tandetna). Wszystko zalezy od aranzu ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.