    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ogrzewanie domu
    <o...@l...harvard.local>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <5ff379ba$0$559$65785112@news.neostrada.pl> <rt1v93$ocf$3@dont-email.me>
    <20210105175010.01ee3d5d@mateusz>
    Date: Tue, 05 Jan 2021 20:06:39 +0100
    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2021 o 17:50 Mateusz Viste <m...@x...invalid> pisze:

    > No ale Tomasz pewno
    > powie, że ta sytuacja również nie podlega pod jego wizję - wszak w tym
    > wątku obowiązują jedynie przypadki kompatybilne z jego tezą.

    Złośliwy jesteś i nie czytałeś wątku. Przypomnę - wątek dotyczy tego czy
    wymiana "grubych" rur w domu z kotłownią za ścianą/w piwnicy na "cienkie"
    da oszczędności w ogrzewaniu. Oszczędności mają polegać na tym, że "mniej
    wody" szybciej się nagrzewa, idzie mniej gazu. Zgadzasz się z tym? - masz
    inne zdanie? uzasadnij.
    Masz "grube rury" lub masz znajomego, który ma i zastanawia się czy
    wymienić na cienkie?
    Trudno aby ogrzewanie nadmuchowe, elektryczne konwektorowe, kominkiem,
    domku letniskowego, straty magistrali przesyłowej SPEC pasowały do tego
    wątku.
    To nie moja teza tylko fachowców od CO z którymi się spotkałem. Zgadzam
    się z tezą, że taka wymiana nic nie da a nawet pogorszy warunki pracy
    kotła gazowego. Tyle ode mnie.

    TG