    From: "/// Kaszpir ///" <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ogrzewanie podłogowe Pilne !
    Date: Thu, 4 Aug 2011 05:44:05 +0000 (UTC)

    > instrukcja była na grupie osobiście napsiana przezmnie...

    Ok.

    Wczoraj był hydraulik i instalacja na max zapowietrzona ...

    Odpowietrzałem kilka godzin , rozkręciłem niemalże na max rotametry (choć nie
    przeginałem bo jednego wykręciłem ..) i zaczęło grzać. Wieczorkiem było już
    cieplej a rano cieplutko :)

    Pompę obiegową mam na "3" ale hydraulik powiedział że spokojnie mozna na 1 jak
    się już odpowietrzy i że u pozostałych pompa też działa na "1".

    Pytanko.
    Odczyt przepływu z rotametru pokazuje znajdujące się w rotametrze czerwone
    kółeczko ?
    Jaki standardowo przepływ stosuje się w domach mieszkalnych ?

    U mnie patrząc na czerwone kółeczka mam chyba ustawiony przepływ na 2 , w
    korytarzu i wiatrołapie zmniejszyłem na 1 bo było bardzo gorąco ...

    I tak mam upał bo wygrzewam dom a zarazem walczę z wilgocią panującą w domu ,
    ale w ciągu 2 dni udało mi się już zejść z 98% na 61% :)

    Jak zmiejszyłem pracę pompy z 3 na 1 to spadł od razu przepływ na rotametrach
    do chyba 1 ... Czy to normalne zjawisko ?

    Na razie pompa idzie na "3" , jak wrócę do domu to ustawie na 1 i zobaczę jak
    się zachowuje ...

    Gdzieś przeczytałem że w domach mieszkalnych stosuję się przepływ od około 0,8
    do 1,5 ...

    Przepływ reguluję zaworami na listwie ...