    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Okap kuchenny a kominek
    Date: Wed, 21 Mar 2012 16:35:58 +0100

    Maciek wrote:

    > Czyli pochlaniacz.
    >
    > Przeciez nie chodzi o to, ze w ogole nie da sie uzywac wyciagu i
    > kominka w jednym domu, tylko o zapewnienie doplywu powietrza...

    Jak najbardziej chodzi o to że jeśli masz kominek to nie możesz stosować
    niezrównoważonej wentylacji mechanicznej.

    wentylator w łazience czy w okapie jest taką właśnie wentylacją, nie ma
    drugiego wentylatora który by dostarczał odrobine większej lub równej ilości
    powietrza.

    Możliwe skutki takich rozwiązań to zaczadzenie, kominek przygasa powstaje
    tlenek węgla który zostaje wciągnięty do pomieszczeń przez podciśnienie
    wywołane pracującymi wentylatorami wywiewnymi.