  • 1. Data: 2012-03-20 12:59:10
    Temat: Okap kuchenny a kominek
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Jak to jest dokladnie z okapem (wyciagiem) kuchennym a kominkiem?

    Wiadomo, ze wiekszosc wkladow z doprowadzeniem powietrza z zewnatrz nie
    jest idealnie szczelna i zawsze cos tam zassie z pomieszczenia (czasami
    celowo wklad ma dodatkowe "dziurki"). Z drugiej strony kuchnia czesto jest
    dzis pomieszczeniem niewydzielonym. Patrze po znajomych i nikt nie ma
    pochlaniacza, wszyscy zwykle wyciagi, czyli wentylator wywala powietrze z
    kuchni ponad dach, a w kominkach sie pali.

    Wystarczy wietrzyc, zeby uniknac zagrozenia?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 2. Data: 2012-03-20 14:55:50
    Temat: Re: Okap kuchenny a kominek
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W dniu 2012-03-20 13:59, Maciek pisze:

> [...]
    > kuchni ponad dach, a w kominkach sie pali.
    >
    > Wystarczy wietrzyc, zeby uniknac zagrozenia?
    U mnie obserwuję, że czasami (głównie przy zimnej pogodzie), jak
    pozałączane są wentylatory wyciągowe w pralni i łazienkach, to przez
    okap kuchenny zasysa powietrze z komina. Oczywiście przy wyłączonym
    wentylatorze okapu. Nigdy nie stwierdziłem, żeby zasysało coś z kominka.
    Widocznie ciąg jest tam na tyle silny, że przeciwstawia się skutecznie.
    Dodam, że mój kominek ciągnie powietrze z pomieszczenia, więc jetem
    jakby w gorszej sytuacji w porównaniu z tymi, którzy mają doprowadzenie
    z zewnątrz.
    Jacek

  • 3. Data: 2012-03-21 16:20:44
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maciek wrote:
> [...]
    > znajomych i nikt nie ma pochlaniacza, wszyscy zwykle wyciagi, czyli
    > wentylator wywala powietrze z kuchni ponad dach, a w kominkach sie

    jaka większość, chyab ta głupia i nie świadoma.

    Większość mi znan jak ma kominek to ma wyciąg z wydmuchem wewnętrznym i
    wkładem z węgla aktywnego.

  • 4. Data: 2012-03-21 16:21:23
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jacek wrote:

> [...]
    > skutecznie. Dodam, że mój kominek ciągnie powietrze z pomieszczenia,
    > więc jetem jakby w gorszej sytuacji w porównaniu z tymi, którzy mają

    no i mamy pierwszego samobójcę albo potencjalnego mordercę rodziny.

  • 5. Data: 2012-03-21 16:23:49
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 21 Mar 2012 16:20:44 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

    > Większość mi znan jak ma kominek to ma wyciąg z wydmuchem wewnętrznym i
    > wkładem z węgla aktywnego.

    Czyli pochlaniacz.

    Przeciez nie chodzi o to, ze w ogole nie da sie uzywac wyciagu i kominka w
    jednym domu, tylko o zapewnienie doplywu powietrza...

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 6. Data: 2012-03-21 16:35:58
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maciek wrote:

    > Czyli pochlaniacz.
    >
    > Przeciez nie chodzi o to, ze w ogole nie da sie uzywac wyciagu i
    > kominka w jednym domu, tylko o zapewnienie doplywu powietrza...

    Jak najbardziej chodzi o to że jeśli masz kominek to nie możesz stosować
    niezrównoważonej wentylacji mechanicznej.

    wentylator w łazience czy w okapie jest taką właśnie wentylacją, nie ma
    drugiego wentylatora który by dostarczał odrobine większej lub równej ilości
    powietrza.

    Możliwe skutki takich rozwiązań to zaczadzenie, kominek przygasa powstaje
    tlenek węgla który zostaje wciągnięty do pomieszczeń przez podciśnienie
    wywołane pracującymi wentylatorami wywiewnymi.

  • 7. Data: 2012-03-21 16:53:56
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 21 Mar 2012 16:35:58 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

    > Możliwe skutki takich rozwiązań to zaczadzenie, kominek przygasa powstaje
    > tlenek węgla który zostaje wciągnięty do pomieszczeń przez podciśnienie
    > wywołane pracującymi wentylatorami wywiewnymi.

    A pamietasz, ze praktycznie wiekszosc kominkow ma w tej chwili
    doprowadzenie powietrza z zewnatrz? U mnie to jest rura o srednicy 100 mm.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 8. Data: 2012-03-21 17:18:10
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maciek wrote:

    > A pamietasz, ze praktycznie wiekszosc kominkow ma w tej chwili
    > doprowadzenie powietrza z zewnatrz? U mnie to jest rura o srednicy
    > 100 mm.

    pamiętam też, że kominki nie są szczelne.

  • 9. Data: 2012-03-21 17:30:34
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 21 Mar 2012 17:18:10 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

    > pamiętam też, że kominki nie są szczelne.

    Chyba wypadaloby sie zastanowic, czy faktycznie jest jakies zagrozenie,
    jesli wlaczymy wyciag wyrzucajacy np. 200 m3/h, a w domu mamy nawiewniki
    przepuszczajace w sumie 250 m3/h i dodatkowo wentylacje grawitacyjna. Zeby
    doszlo do cofki z kominka, musialyby przestac dzialac nawiewniki i
    jednoczesnie musialby sie zatkac szyb wentylacyjny. Jesli nawiewniki nie
    zadzialaja, to powietrze zostanie zassane wentylacja, a nie kominem, bo w
    kominie ciag bedzie znacznie silniejszy.

    Powiedz mi, jesli sie myle.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 10. Data: 2012-03-21 18:03:27
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maciek wrote:

> [...]
    > wentylacyjny. Jesli nawiewniki nie zadzialaja, to powietrze zostanie
    > zassane wentylacja, a nie kominem, bo w kominie ciag bedzie znacznie

    twój dom twoje życie... i twojej rodziny.

    Przepisy zabraniają łączenia kotłów stałopalnych i i innych atomsferycznych
    z wentylacją mechaniczną wywiewną.