  • 61. Data: 2012-03-25 22:21:00
    Temat: Re: Okap kuchenny a kominek
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 25 Mar 2012 21:07:02 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

    > Naprawdę masz problemy ze zrozumieniem takich prostych spraw.

    JA mam problemy?

    Podcisnienie powstaje, jesli wyprowadzisz z pomieszczenia wiecej powietrza,
    niz do niego wprowadzasz lub niz jest w stanie wplynac otworami
    wentylacyjnymi. Tak czy nie?

    To skad chcesz miec do ciezkiej cholery podcisnienie, jesli otwory
    wentylacyjne beda mialy wystarczajaca przeplywnosc, zeby zrownowazyc to, co
    wydmuchujesz?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 62. Data: 2012-03-26 00:36:54
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 25 Mar 2012 16:45:14 +0200, M. napisał(a):

    > Już rozumiesz, czy jeszcze jaśniej?

    Czlowieku, czy ja pytam o oczywistosci? Ja caly czas kraze wokol jednego
    pytania i usiluje wydobyc z "fachowcow" konkretna informacje, jakiez to
    niekorzystne warunki musialby wystapic, zeby doszlo do sytuacji, kiedy
    prosta dziura w scianie zwana nawiewnikiem czy jakkolwiek inaczej a) nie
    bedzie dostarczac tyle powierza, ile moze przez nia przejsc b) bedzie
    wywiewac powietrze c) wytworzy ciag silniejszy od ciagu kominowego.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 63. Data: 2012-03-26 16:13:56
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maciek wrote:

> [...]
    >
    > To skad chcesz miec do ciezkiej cholery podcisnienie, jesli otwory
    > wentylacyjne beda mialy wystarczajaca przeplywnosc, zeby zrownowazyc

    Bo nie masz gwarancji ze przewody będą drożne że ktoś ich nie zatka, że sie
    same nie zatkają kurzem i syfem.

    dalej, wydajność okapów to ok 450 do nawet 600 m3/h, wiesz ile trzeba mieć
    nawiewników aby wyrównać powstałe podciśnienie? Skąd wiesz że opory
    nawietrzaka sie nie okażą większe niż kominka, dodajmy że nawiewniki o
    odpowiedniej wydajności muszą sie znajdować w tej samej otwartej przestrzeni
    co wentylator okapu.

    naporawde mam wrażenie jakbym dyskutował z trollem albo ... no nie chce cie
    obrażać.

  • 64. Data: 2012-03-26 16:39:27
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 26 Mar 2012 16:13:56 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

    > dalej, wydajność okapów to ok 450 do nawet 600 m3/h, wiesz ile trzeba mieć
    > nawiewników aby wyrównać powstałe podciśnienie?

    Za duzo. Dlatego napisalem wyraznie, ze chce zamontowac wyciag o ulamku tej
    wydajnosci, bo i tak bedzie skuteczniejszy niz jakikolwiek pochlaniacz.

    >Skąd wiesz że opory
    >nawietrzaka sie nie okażą większe niż kominka,

    Raczysz zartowac. Zakladasz, ze badz co badz uszczelniony kominek moze sie
    okazac bardziej dziurawy niz otwarte kanaly wenylacyjne...?

    Rownie dobrze moznaby napisac "skad wiesz, ze nawiew mechaniczny sie nie
    zepsuje". To sa slabe argumenty, ale i tak zrobiles krok do przodu, bo juz
    nie piszesz "bo tak".

    Dobra, naprawde mi sie juz nie chce drazyc. Argumenty obu stron poznalem.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 65. Data: 2012-03-28 18:03:23
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2012-03-26 16:39, Maciek pisze:

> [...]
    >
    > Raczysz zartowac. Zakladasz, ze badz co badz uszczelniony kominek moze sie
    > okazac bardziej dziurawy niz otwarte kanaly wenylacyjne...?

    Kominek NIE JEST szczelny. Już ci to tłumaczyliśmy tutaj.

    Jeszcze raz powtórzę: kominek NIE JEST szczelny.

    M.

  • 66. Data: 2012-03-28 18:03:41
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2012-03-25 17:10, Maciek pisze:

    > Jesli dobierzesz wydajnosc wyciagu do przepustowosci nawiewnikow to tez...?

    Tępy jesteś jak osioł

    Postaram się baaaaaaaaaaaaaaaaardzo jasno. Jaśniej chyba się nie da

    Załóżmy, że masz 11 wlotów powietrza do pomieszczenia oraz 1 wylot (twój
    wyciąg). Twój wyciąg ciągnie 250m^3/h. Oznacza to, że tymi jedenastoma
    wlotami musisz dostarczyć co najmniej 250m^3/h.

    Te 11 wlotów to 10 nawiewników i 1 kominek.

    Powietrze wleci dowolnymi z tych jedenastu tak, aby razem było 250m^3/h.

    M.

  • 67. Data: 2012-03-28 18:07:40
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2012-03-26 00:36, Maciek pisze:

> [...]
    > bedzie dostarczac tyle powierza, ile moze przez nia przejsc b) bedzie
    > wywiewac powietrze c) wytworzy ciag silniejszy od ciagu kominowego.

    Czym się różni dziura w ścianie od dziury w kominku?

    Otóż NICZYM.

    Nawiewnikiem wleci Xm^3/h kominkiem Ym^3/h razem wleci tyle, aby
    wyleciało tyle co wyciągiem.

    A warunki mogą być takie, że będzie wiał wiatr równolegle do ściany i
    wytworzy się niższe ciśnienie (prawo Bernoulliego). W związku z tym
    nawiewnikami oknem w tym ścianie będzie powietrzu trudniej wlatywać niż
    kominkiem.

    A może mi wytłumaczysz, dlaczego powietrze będzie koniecznie chciało
    wlecieć do pokoju szparą w nawiewniku zamiast dziurą w ścianie
    prowadzącą wo szpary w kominku?

    Te szpary (nawiewnik i kominek) są dla powietrza takie same. A może
    napiszesz powietrzu karteczkę na szybie - wlatuj nawiewnikiem i omijaj
    kominek?

    M.