  • 1. Data: 2012-03-20 10:17:27
    Temat: Adaptacja projektu - piwnica
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    Witam,

    mam wstępny projekt (koncepcję) domu parterowego bez poodasza użytkowego na
    działce na której jest spadek terenu - i w tej koncepcji jest czesciowa
    piwnica, któa wynika ze skosu terenu.

    Ale sprawy mi się pokomplikowały, i prawodopobonie będę musiał zmienić
    działkę - na taką co nie ma skosu i jest prawie płaska.

    Wiem że chyba oczekuję niemożliwego, ale czy da się na płaskim terenie tak
    przeprojektować obecną koncepcję i wykonać piwnicę, by choć częściowo
    wychodziła na płaski teren, na przykład czy można nawieźć ziemię pod dom by
    taką pochyłość terenu wykonać, ew. wkopać piwnicę tylko częściowo, a wyjście
    z piwnicy zrobić "pod górkę" na ogród?

    MS

  • 2. Data: 2012-03-20 10:55:53
    Temat: Re: Adaptacja projektu - piwnica
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > Ale sprawy mi się pokomplikowały, i prawodopobonie będę musiał zmienić
    > działkę - na taką co nie ma skosu i jest prawie płaska.

    może jestem dziwny, ale uważam, że dom projektuje się pod konkretna działkę,
    okolicę...

> [...]
    > by taką pochyłość terenu wykonać, ew. wkopać piwnicę tylko częściowo, a
    > wyjście z piwnicy zrobić "pod górkę" na ogród?

    a jesteś tak przywiązany do tej skośniej piwnicy...? bo jeśli nie, to
    wyżyłuj jeszcze 1-2 tys. i niech architekt zaadoptuje ci to do aktualnych
    warunków...

    pozdrawiam
    s_13

  • 3. Data: 2012-03-20 19:25:39
    Od: "Lech R" <l...@g...pl>

    W tej sprawie, to polecam konsultację z projektantem.
    Lech

  • 4. Data: 2012-03-21 07:22:28
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > może jestem dziwny, ale uważam, że dom projektuje się pod konkretna
    > działkę, okolicę...

    I tak było. Ale mnie sąsiedzi w..wili, poza tym są problemy z mediami i
    stwierdziłem że nie będę się bił z koniem...
    A koncepcja mi siępodoba i chciałbym maksymalnie jąwykorzystać...

    > a jesteś tak przywiązany do tej skośniej piwnicy...? bo jeśli nie, to
    > wyżyłuj jeszcze 1-2 tys. i niech architekt zaadoptuje ci to do aktualnych
    > warunków...

    OK, nie rozumiecie o co chodzi - obecnie na skosie z piwnicy wychodzi się
    "na teren". I tak jest wygodnie, bo piwnica będzie służyła na garaż
    kosiarek i innych - można będzie wyjeżdzać na ogródek od razu.

    A jeżeli jest płaski teren, to z piwnicy rozumiem da się wyjść tylko "pod
    górkę"? CZy to nie powoduje problemów że woda podciaka do piwnicy?

    I czy technicznie można na tyle podnieść taki płaski teren by z piwnicy
    wychodzić jak najmniej pod górkę?

    MS

  • 5. Data: 2012-03-21 07:43:10
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

> [...]
    > górkę"? CZy to nie powoduje problemów że woda podciaka do piwnicy?
    >
    > I czy technicznie można na tyle podnieść taki płaski teren by z piwnicy

    pewnie, że można... tylko po co? domem staraj sie wkomponować jak
    najbardziej w okolice inaczej będzie razić wyglądem...
    udaj się do architekta, on nie tylko przeprojektuje ci piwnicę, ale też
    teren wokół domu, żeby wszystko grało ze sobą...

    pozdrawiam
    s_13

  • 6. Data: 2012-03-22 22:55:32
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

> [...]
    > udaj się do architekta, on nie tylko przeprojektuje ci piwnicę, ale też
    > teren wokół domu, żeby wszystko grało ze sobą...

    OK, czyli jeżeli działka jest płaska, to wyjście z piwnicy tylko pod górkę
    na teren?

    MS