  • 1. Data: 2012-03-21 06:34:56
    Temat: Nawiewniki czy rozszczelnienie okien?
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dotad zylem w przekonaniu, ze lepiej miec nawiewnik sterowany wilgotnoscia
    i/lub cisnieniem, niz po prostu rozszczelniac okna. Ostatnio coraz czesciej
    jednak spotykam sie z opinia, ze "co pan bedziesz okna/sciany dziurawil" i
    ze rozszczelnienie wystarczy?

    Wasze opinie?

    Przy okazji - kilka lat temu, przed epoka rekuperatorow, byly w sprzedazy
    nawiewniki, ktore podobno potrafily zagrzac wpuszczane powietrze (na
    zasadzie wymiany z powietrzem wewnetrznym). Czy takie cos jest jeszcze
    dostepne?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 2. Data: 2012-03-21 06:58:05
    Temat: Re: Nawiewniki czy rozszczelnienie okien?
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nawiewniki, ktore podobno potrafily zagrzac wpuszczane powietrze (na
    > zasadzie wymiany z powietrzem wewnetrznym). Czy takie cos jest jeszcze

    ale to przecież nie ma sensu -nawiewnikiem powietrze wlata a kominem
    wylata - nic sie nie ma prawa nagrzewać. Bo musiałoby i wlatac i wylatac a
    bez wentylatora samo nie zadziala.

    b.

  • 3. Data: 2012-03-21 07:14:22
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 21 Mar 2012 07:58:05 +0100, Budyń napisał(a):

    > ale to przecież nie ma sensu -nawiewnikiem powietrze wlata a kominem
    > wylata - nic sie nie ma prawa nagrzewać. Bo musiałoby i wlatac i wylatac a
    > bez wentylatora samo nie zadziala.

    Wentylacji mech. nie bylo na pewno. Male, proste urzadzenie. Oczywiscie
    skutecznosc mizerna, ale jakas tam byla. Nie moge za diabla znalezc, jak to
    sie nazywalo.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 4. Data: 2012-03-21 07:30:29
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W dniu 2012-03-21 07:34, Maciek pisze:

    > Dotad zylem w przekonaniu, ze lepiej miec nawiewnik
    Najpierw zobacz sobie, jak wyglądają okna z nawiewnikiem a jak bez.
    Koleżanka sprawiła sobie do starego budownictwa okna z nawiewnikami i
    wyglądają, jakby były z bunkra, bo nawiewnik zabiera sporo powierzchni.
    Przy dużych oknach może to nie przeszkadzać, ale przy małych owszem.
    Jacek

  • 5. Data: 2012-03-21 08:52:01
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Maciek napisał:

    > Wentylacji mech. nie bylo na pewno. Male, proste urzadzenie. Oczywiscie
    > skutecznosc mizerna, ale jakas tam byla. Nie moge za diabla znalezc, jak to
    > sie nazywalo.

    Ostatnio ktoś rzucił nawet linkiem z allegro. Tylko chyba 5 stówek za
    coś co słabo działa. IMHO bez sensu.

    pozdrawiam
    rafał

  • 6. Data: 2012-03-21 09:06:14
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 21 Mar 2012 08:30:29 +0100, Jacek napisał(a):
    (...)

    Wiem jak wygladaja, ale wole to, niz czuc podmuch przez rozszczelnienie. Z
    nawiewnika powietrze wpada pod sufitem.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 7. Data: 2012-03-21 13:31:17
    Od: <news>

    Użytkownik "Maciek" napisał:
    > Wiem jak wygladaja, ale wole to, niz czuc podmuch przez rozszczelnienie.
    > Z nawiewnika powietrze wpada pod sufitem.

    Zdecydowanie lepiej, prościej i taniej jest wywiercić nawiewnik w ścianie
    (plastikowa rurka w otulinie termicznej wstawiona w otwór w ścianie),
    problem tylko jak regulować przepływ prze taki nawiewnik, bo ciągłe
    przykręcanie o odkręcanie kurka jest kłopotliwe.

  • 8. Data: 2012-03-21 20:36:10
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 21 Mar 2012 13:31:17 +0100, news napisał(a):

> [...]
    > problem tylko jak regulować przepływ prze taki nawiewnik, bo ciągłe
    > przykręcanie o odkręcanie kurka jest kłopotliwe.

    Sa nawiewniki sterowane cisnieniem, nie musisz krecic galka.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 9. Data: 2012-03-21 20:59:06
    Od: <news>

    Użytkownik "Maciek" napisał:
    > Sa nawiewniki sterowane cisnieniem, nie musisz krecic galka.

    Dawaj linka do takiego nawiewnika to się zobaczy o co w tym biega.

  • 10. Data: 2012-03-21 21:06:27
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    http://www.nawiewnik.pl/?p=grupa&nazwa=PRESO

    --