  • 11. Data: 2012-03-21 22:30:53
    Temat: Re: Nawiewniki czy rozszczelnienie okien?
    Od: <news>

    Użytkownik "Maciek" napisał{

    > http://www.nawiewnik.pl/?p=grupa&nazwa=PRESO

    mnie się bardziej widzi coś takiego:
    http://allegro.pl/nawietrzak-z-kratka-np110-chrom-da
    rco-nawiewnik-i2214266381.html

  • 12. Data: 2012-03-22 00:11:37
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Dotad zylem w przekonaniu, ze lepiej miec nawiewnik sterowany wilgotnoscia
    >i/lub cisnieniem, niz po prostu rozszczelniac okna. Ostatnio coraz czesciej
    >jednak spotykam sie z opinia, ze "co pan bedziesz okna/sciany dziurawil" i
    >ze rozszczelnienie wystarczy?

    Szczerze mówiąc nawiewniki nie są zbyt idealne.
    Higrosterowalne niby dobre , ale umiejscowienie czujnika wilgotności
    powoduje że jego praca jest zupełnie nieprzewidywalna , bo nie mierzy ona
    wilgotności w pomieszczeniu a na obudowie nawiewnika ...
    Lepsze są juz ciśnieniowe , ale też daleko im do ideału. Czym większa
    różnica ciśnień tym mocniej się zamyka. Czyli czym większy mróz tym mocniej
    zamknięty, a jak jest ciepło (wiosna-lato) to jest na max otwarty.

    Jak dla mnie nawiewniki mają ten plus pomiędzy zwykłym rozszczelnieniem
    okien że jest jakaś regulacja siły nawiewu oraz że zimne powietrze wieje w
    kierunku przez nas ustawionym (na dół , do góry) a nie całym oknem jak jest
    w przypadku rozszczelnienia ..

    Osobiście ja wolę wietrzyć.

    Codziennie rano niezależnie od temperatury otwieram wszystkie okna i przez
    5-10 minut intensywnie wietrzę ...
    Lepsze to niż nawiewniki i rozsczelnienie okien ...

    A jak przyjdzie lato to i tak okna bedę miał pootwierane ...

  • 13. Data: 2012-03-22 08:50:57
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 21 Mar 2012 09:52:01 +0100, rrr napisał(a):

    > Ostatnio ktoś rzucił nawet linkiem z allegro. Tylko chyba 5 stówek za
    > coś co słabo działa. IMHO bez sensu.

    Ostatnio? A masz ten link? Bo przekopalem grupe i nie widze.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 14. Data: 2012-03-22 10:59:05
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Maciek napisał:

    > Ostatnio? A masz ten link? Bo przekopalem grupe i nie widze.

    niestety też mi gdzieś zaginął, ale był to jakiś nawietrzak ścienny, czy
    coś podobnego za 500 stów z reuperacją ciepła.

    pozdrawiam
    rfał

  • 15. Data: 2012-03-22 14:27:39
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 22-03-2012 o 10:59:05 rrr <r...@o...rrr.pl> napisał(a):

    > niestety też mi gdzieś zaginął, ale był to jakiś nawietrzak ścienny, czy
    > coś podobnego za 500 stów z reuperacją ciepła.
    Pomogę wam bo to ja dawałem tego linka
    http://allegro.pl/mini-rekuperator-scienny-blue-hr-1
    00w-i2092835346.html

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 16. Data: 2012-03-22 17:21:49
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 22 Mar 2012 14:27:39 +0100, janusz_kk1 napisał(a):

    > http://allegro.pl/mini-rekuperator-scienny-blue-hr-1
    00w-i2092835346.html

    Hmmm. Ciekawe, jaka toto ma faktycznie sprawnosc...

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 17. Data: 2012-03-23 15:36:48
    Od: "kamtzu" <...@...pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czesciej
    > jednak spotykam sie z opinia, ze "co pan bedziesz okna/sciany dziurawil"

    Mnie tez tutaj skutecznie zniechecono do nawiewnikow. Probowalem robic
    wywiady u sprzedawcow okien ale nikt nie byl kompetentny i wszyscy robili
    wielkie oczy na moje dziwne pytania :) Generalnie wyszlo ze praktycznie nikt
    nie kupuje okien z nawiewnikami - mimo ze chyba obecne prawo budowlane
    nakazuje ich montaz przy wentylacji grawitacyjnej.

    Na plus: podejrzewam ze nawiewniki maja lepsza izolacje akustyczna od
    rozszczelnionego okna. Jesli masz okno przy ruchliwej ulicy to przy
    rozszczelnionym bedzie halas, przy nawiewniku jest szansa ze bedzie lepiej
    (ale czy tak jest faktycznie to nie wiem - nie mam).