  • 1. Data: 2012-03-21 09:05:22
    Temat: taras (zdjęcie) - jak prawidłowo wykończyć
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    Witam!

    Nadszedł czas na wykończenie tarasu, dlatego mam kilka pytań do Was.

    Taras wygląda tak:
    http://www.baborow.com/03-taras.jpg

    Obecnie jest położona na całości papa, ale aby nie było stopnia wychodząc z
    salony mam
    jeszcze ok 11.5cm do wylania, z czego 1.5cm zostawiam na płytki więc zostaje
    10cm
    i jak to najlepiej teraz wykonać?

    1. Czy robiąc wylewkę zrobić spad, czy możne nie ma takiej konieczności, w
    którą stroną ewentualne jakie wady i zalety? Jeśli spad to ile na długości
    3,5m ?

    2. Czy okapnik (obróbka) z blachy robić teraz na papę i na to zrobić
    wylewkę, czy zrobić go na kleju pod płytkami?

    3. Jak zabezpieczyć cokół? Czy należny wyciąć w styropianie i zlicować go z
    elewacją?Taras mimo, że ma zadaszenie to prowizorka bo i tak deszcz zawiewa
    z boku i jest mokry podczas opadów.

    4. Czy możne zamiast wylewać 10cm betony to możne starczy rozłożyć styropian
    np 4cm a resztę wylewki, aby mniejsze obciążenie było, chociaż wykonany jest
    solidnie wiec te 10cm nie powinno przeszkadzać?

    5. Barierki wykonuje się dopiero jak już są płytki? Jak wtedy się kołkuje
    przewierca się wylewkę te 10cm i należy dokopać się do stropu tarasowego
    czyli dać kotwy do barierek np 15cm? Płytki nie będą zmasakrowane?

    6. Na co zwrócić uwagę przy płytkowaniu, będzie to robiła osoba, która
    raczej robi wnętrza.

    Niby prosta sprawa. ale wole zapytać bo rożne teorie mają wykonawcy, a nie
    chce kolejnej rzeczy mieć spapranej :)

    Dziękuję za odpowiedzi

    pozdrawiam
    AT

  • 2. Data: 2012-03-21 09:14:37
    Temat: Re: taras (zdjęcie) - jak prawidłowo wykończyć
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 21.03.2012 10:05, Amir pisze:

    > 5. Barierki wykonuje się dopiero jak już są płytki? Jak wtedy się kołkuje
    > przewierca się wylewkę te 10cm i należy dokopać się do stropu tarasowego
    > czyli dać kotwy do barierek np 15cm? Płytki nie będą zmasakrowane?

    Kilka wątków wcześniej właśnie o to pytałem. Z tym że ja mam już wylaną
    płytę i położone płytki. Jak bym teraz to robił to słupki bym
    przymocował do stropu betonowego, uszczelnił i na to wylał płytę. Będzie
    to zdecydowanie solidniejsze.

  • 3. Data: 2012-03-21 09:43:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 21 marca 2012, 10:05:22 UTC+1 użytkownik Amir napisał:
    > 5. Barierki wykonuje się dopiero jak już są płytki? Jak wtedy się kołkuje
    > przewierca się wylewkę te 10cm i należy dokopać się do stropu tarasowego
    > czyli dać kotwy do barierek np 15cm? Płytki nie będą zmasakrowane?

    Barierki zamontuj do czoła tarasu. Nie będziesz miał problemów z wierceniem w
    płytkach i związanym z tym podciekaniem wody i odpadaniem płytek po mrozie.

    > 6. Na co zwrócić uwagę przy płytkowaniu, będzie to robiła osoba, która
    > raczej robi wnętrza.

    Zwróc uwagę aby klej był na całości płytki, na grzebień a nie na palcjki. Nie powinno
    być pustych miejsc bez kleju. No i dobrze zafuguj. Olej gotowe fugi, zafuguj klejem.
    Klej jakiś półelastyczny, ja wszystko robiłem klejem Mapei. Robiłem sam, 2lata
    zarówno balkon jak i taras i jest ok jak do tej pory

  • 4. Data: 2012-03-21 11:14:31
    Od: calleh <c...@g...com>

    kolejny raz, parę wątków wcześniej podawałem już linka - tu masz cały, prawidłowy
    system, chyba znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania
    http://download.sopro.com/info/tarasy_a4_2011_l.pdf
    można oczywiście zrobić na innych materiałach, oczywiście tej samej klasy i nie
    babrać się w produkty firm mało znanych
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2012-03-21 14:07:48
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

[...]

    Oczywiście czytałem to wcześniej, zanim zadałem pytanie
    ale jesli chodzi o spad jest tam na balkonach, czy na tarasie jest potrzebny
    również? i ile powninien wynosić na te 3,5m?

    Okapnik widzę, dają tam pod płytki na kleju, mi wykonawca mowi, zeby dać pod
    wylewkę, co lepsze i dlaczego?

    Cokól tam jest wtopiony w styropian, czy to konieczne?

    pozdrawiam
    AT

  • 6. Data: 2012-03-22 10:49:51
    Od: calleh <c...@g...com>

    > ale jesli chodzi o spad jest tam na balkonach, czy na tarasie jest potrzebny

    jak najbardziej

    > również? i ile powninien wynosić na te 3,5m?

    min. 2%, poczytaj i tu http://www.atlas.com.pl/pl/dla-fachowcow/porady-i-te
    chnologie/prace-glazurnicze/item/4014-p%C5%82ytki-na
    -tarasie..html

    > Okapnik widzę, dają tam pod płytki na kleju, mi wykonawca mowi, zeby dać pod
    > wylewkę, co lepsze i dlaczego?

    akurat ten temat był wałkowany w innym miejscu i pozwolę sobie zacytować zdanie
    eksperta:
    "Przy każdej izolacji przeciwwilgociowej powinna się ona znajdować (obróbka
    blacharska), aby odprowadzić skropliny (...) Jedna przy izolacji przeciwwodnej
    wykonanej na warstwie spadkowej, a druga przy hydroizolacji podpłytkowej(!) ..."
    jesli Twój wykonawca mówi inaczej to jest w błędzie, pewnie wynika to z braku
    znajomości systemowych obróbek blacharskich i obawy, że to jednak nieco trochę
    trudniejsze ułożyć ją prawidłowo więc i kosztowniejsze (pewnie rzucił już kwotę i
    teraz obawia się o dodatkowe prace w cenie)

    > Cokól tam jest wtopiony w styropian, czy to konieczne?

    to najlepsze rozwiązanie, ale poczytaj i tu :)) co prawda inne płytki ale zasada
    podobna: http://www.atlas.com.pl/pl/dla-fachowcow/porady-i-te
    chnologie/prace-glazurnicze/item/3989-cok%C3%B3%C5%8
    2-z-p%C5%82ytek-klinkierowych-na-starym-tynku-minera
    lnym..html

  • 7. Data: 2012-03-22 11:19:30
    Od: calleh <c...@g...com>

    raz już odpowiadałem ale nie wiem czemu nie poszło :( więc:

    > ale jesli chodzi o spad jest tam na balkonach, czy na tarasie jest potrzebny
    > również? i ile powninien wynosić na te 3,5m?

    tak, min. 2%

    > Okapnik widzę, dają tam pod płytki na kleju, mi wykonawca mowi, zeby dać pod
    > wylewkę, co lepsze i dlaczego?

    temat był wałkowany w innym miejscu i zacytuję zdanie eksperta Atlasu:
    " Przy każdej izolacji przeciwwilgociowej powinna się ona znajdować, aby odprowadzić
    skropliny (...) Jedna przy izolacji przeciwwodnej wykonanej na warstwie spadkowej, a
    druga przy hydroizolacji podpłytkowej (...) Trochę tego dużo, ale takie jest poprawne
    wykonanie. Co innego jednak estetyka i wykonanie tego aby było akceptowalne dla oka
    klienta i naszego. Jednak jeśli świadomie, lub nie rezygnujemy gdzieś z tej obróbki,
    to możemy nadziać się na minę. No cóż? Nasz wybór, ale świadomość potrzeby wykonania
    tych obróbek powinna istnieć w naszej głowie."

    osobiście sądzę, że wykonawca nie zna systemowych obróbek, podał już jakąś kwotę i
    teraz obawia się o dodatkową robotę w cenie - niestety wszystko musi kosztować

    > Cokól tam jest wtopiony w styropian, czy to konieczne?

    nie jest konieczne, znowu polecam lekturę :)))
    http://www.atlas.com.pl/pl/dla-fachowcow/porady-i-te
    chnologie/prace-glazurnicze/item/3991-mocowanie-p%C5
    %82ytkek-gresowych-na-elewacji..html

  • 8. Data: 2012-03-22 13:12:04
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    temat był wałkowany w innym miejscu i zacytuję zdanie eksperta Atlasu:
    " Przy każdej izolacji przeciwwilgociowej powinna się ona znajdować, aby
    odprowadzić skropliny (...) Jedna przy izolacji przeciwwodnej wykonanej na
    warstwie spadkowej, a druga przy hydroizolacji podpłytkowej (...) Trochę
> [...]

    kosztować

    > Cokól tam jest wtopiony w styropian, czy to konieczne?

    Nie za bardzo chciałbym wcinać się w elwewację, bo pewnie nie zrobia mi tego
    równio i będzie kichowato wyglądać,
    a kolory nie dobiore niestety już, to mam dylemat jedno i drugie to ryzyko
    bez wcinania moga odpaść płytki
    z wcinaniem moze kichowato wyglądac obróbka cokołu.

  • 9. Data: 2012-03-22 13:23:51
    Od: calleh <c...@g...com>

> [...]
    > bez wcinania moga odpaść płytki
    > z wcinaniem moze kichowato wyglądac obróbka cokołu.

    rozmawiamy o cokoliku przy tarasie - ta rozumiem
    napisałem przecież , że wcinanie cokolika nie jest konieczne, należy tylko użyć
    odpowiedniego kleju, metody kombinowanej i zabezpieczenia cokołu silikonem (listwa wg
    mnie nie zda egzaminu)