    From: calleh <c...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: taras (zdjęcie) - jak prawidłowo wykończyć
    Date: Thu, 22 Mar 2012 03:19:30 -0700 (PDT)

    raz już odpowiadałem ale nie wiem czemu nie poszło :( więc:

    > ale jesli chodzi o spad jest tam na balkonach, czy na tarasie jest potrzebny
    > również? i ile powninien wynosić na te 3,5m?

    tak, min. 2%

    > Okapnik widzę, dają tam pod płytki na kleju, mi wykonawca mowi, zeby dać pod
    > wylewkę, co lepsze i dlaczego?

    temat był wałkowany w innym miejscu i zacytuję zdanie eksperta Atlasu:
    " Przy każdej izolacji przeciwwilgociowej powinna się ona znajdować, aby odprowadzić
    skropliny (...) Jedna przy izolacji przeciwwodnej wykonanej na warstwie spadkowej, a
    druga przy hydroizolacji podpłytkowej (...) Trochę tego dużo, ale takie jest poprawne
    wykonanie. Co innego jednak estetyka i wykonanie tego aby było akceptowalne dla oka
    klienta i naszego. Jednak jeśli świadomie, lub nie rezygnujemy gdzieś z tej obróbki,
    to możemy nadziać się na minę. No cóż? Nasz wybór, ale świadomość potrzeby wykonania
    tych obróbek powinna istnieć w naszej głowie."

    osobiście sądzę, że wykonawca nie zna systemowych obróbek, podał już jakąś kwotę i
    teraz obawia się o dodatkową robotę w cenie - niestety wszystko musi kosztować

    > Cokól tam jest wtopiony w styropian, czy to konieczne?

    nie jest konieczne, znowu polecam lekturę :)))
    http://www.atlas.com.pl/pl/dla-fachowcow/porady-i-te
    chnologie/prace-glazurnicze/item/3991-mocowanie-p%C5
    %82ytkek-gresowych-na-elewacji..html