  • 1. Data: 2012-03-21 23:09:50
    Temat: Ku przestrodze
    Od: "Domator" <j...@g...pl>

    Witam dziś pierwszy dzień wiosny i zamiast się cieszyć ogromnie się smucę i
    postanowiłem Was grupowicze ostrzec ,moja bardzo kochana babcia starowninka
    lekko przygłucha padła ofiara oszustwa zwanego potocznie na wnuczka mimo iż
    ja ostrzegałem wiele razy ( widocznie za mało )W godzinach rannych niby ja
    zadzwoniłem do niej z policji pilnie potrzebując pieniędzy ponieważ
    spowodowałem wypadek i mnie pozbawia wolności i na pytanie iż mam zmieniony
    głos (bydle )odpowiedziało jej że mam połamane żebra i z komórki dzwonię i
    to dla tego. I tylko niby non stop o pieniążki prosiłem że niby prokurator
    już jedzie i mnie zamknie jak pieniędzy nie będzie .Dzwonił co chwila (niby
    ja )podejrzewam żeby czasu do namysłu nie dać i blokować linie żeby czasem
    gdzieś nie zadzwoniła ,nawet przy którymś telefonie podał komendanta policji
    żeby potwierdził że mówię prawdę niby ja ,wreszcie powiedział że muszę do
    lekarza a kolega zaraz po pieniądze przyjdzie , no i przyszedł wziął
    pieniądze i znikł wzrost ok 180 cm ,ładnie przyczesany ciemne włosy ubrany
    na ciemno ,śniada cera ,rzecz miał miejsce w miasteczku na Dolnym
    śląsku,zabrał jej bydlak wszystkie pieniądze które miała odłożone na
    leczenie i pogrzeb bo już swoje latka ma .Wiem że to nie grupa na to ale
    policja już zawiadomiona (0 szans tak powiedział policjant ,nie dziwie mu
    się jak poczytałem o tym procederze w necie to się normalnie zadziwiłem
    kilkadziesiąt przypadków miesięcznie ), a pisze to ku przestrodze bo nie
    dość że ciężkie czasy to okradzenie kogoś z oszczędności całego życia które
    już zmierza ku końcowi to dziadostwo ,sam bym mu założył betonowe buty i
    wrzucił do jeziora i nie miałbym najmniejszych skrupułów.Pozdrawiam
    Strzeżcie się bo oszust i złodziej was pilnuje i waszego dobytku

  • 2. Data: 2012-03-22 00:56:40
    Temat: Re: Ku przestrodze
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Domator" <j...@g...pl> wrote in message

    > ,śniada cera ,rzecz miał miejsce w miasteczku na Dolnym śląsku,zabrał jej
    > bydlak wszystkie pieniądze które miała odłożone na

    Cygan ? A swoją drogą ciekawi mnie bardzo w jaki sposób namierzył babcię?
    Może ma książkę telefoniczną z czasów kiedy były jeszcze publikowane dane
    prywatnych ludzi? Jak znalazł dane wnuczka? To nie takie proste. Musiał
    sprawdzać, wcześniej dzwonił.
    Kamer nie było w okolicznych sklepach ? Może coś sie nagrało?

  • 3. Data: 2012-03-22 05:38:22
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W dniu 2012-03-22 00:56, kiki pisze:

> [...]
    > Musiał sprawdzać, wcześniej dzwonił.
    > Kamer nie było w okolicznych sklepach ? Może coś sie nagrało?
    Kiki. Nie wolno mówić "Cygan" tylko obywatel polski narodowości
    romskiej;-) To raz.
    Większość babć w starszym wieku ma telefon stacjonarny i od wielu lat
    ten sam numer telefonu, bo dla nich komórka jest za skomplikowana, a
    ojciec Rydzyk nie zdołał uruchomić swojej sieci. To dwa.
    Czy ma wnuczka nie musiał wogóle sprawdzać, bo jak obdzwonił kilka babć,
    to w końcu trafił na taką z wnuczkiem.
    Jacek

  • 4. Data: 2012-03-22 08:02:05
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek" <n...@g...com> napisał w wiadomości
    > Kiki. Nie wolno mówić "Cygan" tylko obywatel polski narodowości
    > romskiej;-)

    Fakt, czasy nam sie zdarzyły popaprane - o takim jednym osobniku w sejmie o
    meskim zespole chromosomów nie można powiedzieć mężczyzna...

    No ale fakt ze NTG. Dawno nie było dyskusji swiatopoglądowej :-)

    b.

  • 5. Data: 2012-03-22 08:34:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.03.2012 23:09, Domator pisze:
> [...]
    > wnuczka mimo iż ja ostrzegałem wiele razy ( widocznie za mało )W
    > godzinach rannych niby ja zadzwoniłem do niej z policji pilnie

    NTG!

  • 6. Data: 2012-03-22 08:44:32
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 22 Mar, 08:34, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:
    > NTG!

    Dlaczego NTG? Przecież ten dom babci sam się nie zbudował...

    L.

  • 7. Data: 2012-03-22 09:16:33
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > NTG!

    Jak najbardziej TG tylko zły tytuł powinien być czy warto zakładać
    automatyczny monitoring. :-)

    IMO właśnie to jest powód, że warto założyć jakąś namiastkę monitoringu.
    Wystarczy zwykła stara cyfrówka która robi zdjęcie każdemu wchodzącemu, albo
    kamerka nagrywająca w pętli która zawsze ma w buforze ostatnich 12 godzin.
    Nie trzeba żadnej instalacji. Ochronić to nie ochroni, ale ułatwi
    znalezienie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 8. Data: 2012-03-22 09:37:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 22 marca 2012, 09:16:33 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > Wystarczy zwykła stara cyfrówka która robi zdjęcie każdemu wchodzącemu, albo
    > kamerka nagrywająca w pętli która zawsze ma w buforze ostatnich 12 godzin.

    Jeezu. Nie uważasz że to popadanie w jakąś potężną paranoje?
    Może jeszcze skaner linii papilarnych przy drzwiach wejściowych- stosunkowo niedrogie
    rozwiązanie.

  • 9. Data: 2012-03-22 10:17:42
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Jeezu. Nie uważasz że to popadanie w jakąś potężną paranoje?

    To zależy od miejsca zamieszkania. W dzieciństwie mieszkałem na wsi gdzie
    domów się nie zamykało i do teraz nie zamyka a wiele gospodarstw nie ma
    nawet płotów. Obecnie mieszkam w bloku teoretycznie w spokojnej dzielnicy.
    Wolę nie wiedzieć jak jest w tych gorszych.

    Mieszkam obecnie w małym bloku (17 mieszkań) różnych wizyt obcych ludzi mam
    kilka w miesiącu: odczyty liczników, kontrole instalacji, zbieranie
    podpisów pod uchwałami, zaproszenia na zebrania wspólnoty. Do tego dochodzą
    różne zbiórki charytatywne, domokrążcy i świadkowie jehowy. Tylko świadkowie
    Jehowy przedstawiają się przez domofon i można ich zignorować. Reszta mówi
    po prostu "administracja" i dopóki nie otworzysz drzwi nie wiesz o co
    chodzi.

    Na razie tylko raz ktoś próbował wyłudzić mój podpis pod jakąś umową podając
    się za administrację, gdybym miał jego fotkę zgłosił bym to na policji.
    Robił to na bezczelnego: mówił, że jest z administracji i zbierają podpisy
    pod zgodą na wymianę anteny zbiorczej na taką która może odbierać telewizję
    cyfrową. W rzeczywistości była to umowa na kablówkę.

    W najbliższym sąsiedztwie "na administrację" okradziono już dwie starsze
    osoby, ile osób naciągnięto na jakieś umowy nie mam pojęcia.

    > Może jeszcze skaner linii papilarnych przy drzwiach wejściowych-
    > stosunkowo niedrogie rozwiązanie.

    Ale ja nie chcę ograniczać swobody wejścia. Nie mam nic cennego co
    zainteresowałoby włamywaczy, bardziej obawiam się różnych naciągaczy. W
    ciągu ostatnich kilku lat tylko w mojej (jak mi się zawsze wydawało bardzo
    świadomej) rodzinie przypadków naciągnięcia na jakieś umowy było 3, a prób
    nieudanych dziesiątki jeśli nie setki, a prób telefonicznych nawet nie
    zliczę.

    Takie czasy. Dopóki sądy nie zaczną bezproblemowo unieważniać takich umów to
    się nie zmieni.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 10. Data: 2012-03-22 10:29:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 22 marca 2012, 10:17:42 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:

    > Ale ja nie chcę ograniczać swobody wejścia.

    Ale ja nie ograniczaniu. Tylko tak na wszelki wypadek skanować proponuje tak jak
    fotografowac zaproponowałes;)
    Zawsze jakis dowód dla policji będzie skan takiego palucha;)

    > Takie czasy. Dopóki sądy nie zaczną bezproblemowo unieważniać takich umów to
    > się nie zmieni.

    To dopiero by się narobiło jakby sady uniewazniały umowy zawierane pomiędzy dorosłymi
    ludźmi. Pole do naduzyć potężne.