    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ku przestrodze
    Date: Thu, 22 Mar 2012 10:17:42 +0100

    > Jeezu. Nie uważasz że to popadanie w jakąś potężną paranoje?

    To zależy od miejsca zamieszkania. W dzieciństwie mieszkałem na wsi gdzie
    domów się nie zamykało i do teraz nie zamyka a wiele gospodarstw nie ma
    nawet płotów. Obecnie mieszkam w bloku teoretycznie w spokojnej dzielnicy.
    Wolę nie wiedzieć jak jest w tych gorszych.

    Mieszkam obecnie w małym bloku (17 mieszkań) różnych wizyt obcych ludzi mam
    kilka w miesiącu: odczyty liczników, kontrole instalacji, zbieranie
    podpisów pod uchwałami, zaproszenia na zebrania wspólnoty. Do tego dochodzą
    różne zbiórki charytatywne, domokrążcy i świadkowie jehowy. Tylko świadkowie
    Jehowy przedstawiają się przez domofon i można ich zignorować. Reszta mówi
    po prostu "administracja" i dopóki nie otworzysz drzwi nie wiesz o co
    chodzi.

    Na razie tylko raz ktoś próbował wyłudzić mój podpis pod jakąś umową podając
    się za administrację, gdybym miał jego fotkę zgłosił bym to na policji.
    Robił to na bezczelnego: mówił, że jest z administracji i zbierają podpisy
    pod zgodą na wymianę anteny zbiorczej na taką która może odbierać telewizję
    cyfrową. W rzeczywistości była to umowa na kablówkę.

    W najbliższym sąsiedztwie "na administrację" okradziono już dwie starsze
    osoby, ile osób naciągnięto na jakieś umowy nie mam pojęcia.

    > Może jeszcze skaner linii papilarnych przy drzwiach wejściowych-
    > stosunkowo niedrogie rozwiązanie.

    Ale ja nie chcę ograniczać swobody wejścia. Nie mam nic cennego co
    zainteresowałoby włamywaczy, bardziej obawiam się różnych naciągaczy. W
    ciągu ostatnich kilku lat tylko w mojej (jak mi się zawsze wydawało bardzo
    świadomej) rodzinie przypadków naciągnięcia na jakieś umowy było 3, a prób
    nieudanych dziesiątki jeśli nie setki, a prób telefonicznych nawet nie
    zliczę.

    Takie czasy. Dopóki sądy nie zaczną bezproblemowo unieważniać takich umów to
    się nie zmieni.

    Pozdrawiam
    Ergie