  • 1. Data: 2012-03-22 20:02:32
    Temat: Wełna na dach
    Od: "tomekx" <t...@s...pl>

    Witam
    stałem się właścicielem domu w którym na dachu ocieplenie stanowi wełna
    ISOVER o grubości 15cm między krokwiami. Nie ma już drugiej warstwy pod
    krokwiami. Na to folia paroprzepuszczalna i płyty GK. Co o tym myślicie,
    inwestować w dołożenie kolejnej warstwy wełny i rozwalanie wszystkich płyt
    GK czy zostawić tak jak jest? Ogrzewanie gazem (kocioł kondensacyjny),
    120m2, MAX 29cm + 10cm styropianu na ścianach.

  • 2. Data: 2012-03-22 20:08:56
    Temat: Re: Wełna na dach
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

> [...]

    >rozwalanie wszystkich płyt GK czy zostawić tak jak jest? Ogrzewanie gazem
    >(kocioł kondensacyjny), 120m2, MAX 29cm + 10cm styropianu na ścianach.

    Zostawić. Inwestycja w docieplenie poddasza nie zwróci się Tobie w rozsądnym
    czasie.

  • 3. Data: 2012-03-22 20:30:15
    Od: "tomekx" <t...@s...pl>

    > Zostawić. Inwestycja w docieplenie poddasza nie zwróci się Tobie w
    > rozsądnym czasie.

    Tylko co to jest ten "rozsądny czas"? :)

  • 4. Data: 2012-03-22 21:20:13
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "tomekx" napisał w wiadomości grup

    >Tylko co to jest ten "rozsądny czas"? :)

    15 cm wełny to nie żadna tragedia. gorzej ze nie ma dwóch warstw.
    Wydasz kasę na docieplenie poddasza a inne miejsca(okna, ściany) nie
    zmodernizowane więc nawet nie odczujesz e rachunki są niższe. A kasy sporo
    musisz wyłożyć od razu.
    Albo robić konkretna, kompleksową termomodernizację, poł metra styro, tyle
    samo wełny, reku, ciepłe ramki w oknach itp. i wydać na to kilkadziesiąt
    tysięcy ale w zamian mieć rocznie rachunki mniejsze o kilkaset złotych albo
    zostaw tak jak masz i zaakceptuj to że rocznie zapłacisz za gaz więcej o
    równowartość kilku flaszek.

  • 5. Data: 2012-03-23 10:39:26
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > GK czy zostawić tak jak jest? Ogrzewanie gazem (kocioł kondensacyjny),
    > 120m2, MAX 29cm + 10cm styropianu na ścianach.

    Ja bym dal 15cm dodatkowo jeśli miałbym zamiar tam spędzić reszte życia i
    byłbym przed generalnym remontem
    koszty ogrzewania rosną z roku na rok, tanieć nie będzie energia.

    Kiedyś nie zwracano na to uwagę (przykład moich rodziców, którzy na ogrzanie
    domu budowanego w 85roku musza zuzyc 15T miału*550zł, moj dom co prawda nie
    ma 400m2 tylko ok 200 ale 3T wystarczą *550zł 38porotherm +12cm frez styro u
    moich rodziców jeden wielki mostek termicznypodwojna cegla zwir na dachu
    plaskim + strych) , nie chcieli w to uwieżyć, ze mi tylko 3 T wystarczają,
    dało im to to myślenia).

    Niestety ze względu na rosnące koszta ogrzewania, które są głównym wydatkiem
    jeśli chodzi o mieszkanie, warto na to zwrócic uwagę jesli masz zamiar tam
    mieszkać przez reszte życia.

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2012-03-23 15:44:09
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Kris" <k...@W...PL> wrote in message

    > Zostawić. Inwestycja w docieplenie poddasza nie zwróci się Tobie w
    > rozsądnym czasie.

    Ale tam może nie być po prostu komfortu mieszkania. Może po prostu ciągnąć

  • 7. Data: 2012-03-23 19:43:25
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 23 marca 2012, 15:44:09 UTC+1 użytkownik kiki napisał:

    > Ale tam może nie być po prostu komfortu mieszkania. Może po prostu ciągnąć

    ... w zime. A w lato moze byc 30stC! Komfort zerowy. Ja bym przemieszkal jeden pelny
    rok i zobaczyl jak bedzie naprawde. Potem bym decydowal :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 8. Data: 2012-03-23 20:36:02
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    sion-forums@vbbdy9...

    >... w zime. A w lato moze byc 30stC! Komfort zerowy. Ja bym przemieszkal
    >jeden pelny rok i zobaczyl jak bedzie naprawde. Potem bym decydowal :)

    mam znajomka który dał sie nabrac na cudowne własciwości piany natryskowej
    pur i w całkiem dobrze ocieplonej chłupie na dachu ma tylko 15cm tego
    wynalazku. Wg marketingu miało byc 2x lepiej - ale jak sie wgryzłem w
    parametry to okazało sie ze to zwykły styropian jest. Teraz już sie nic nie
    zrobi bo poddasze wykończone...

    b.

  • 9. Data: 2012-03-23 21:42:43
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    sion-forums@vbbdy9...

    >... w zime. A w lato moze byc 30stC! Komfort zerowy. Ja bym przemieszkal
    >jeden pelny rok i zobaczyl jak bedzie naprawde. Potem >bym decydowal :)

    Dokladnie tak.
    Zima mozna sobie skorelowac koszty ogrzwania do inwestycji, zaplaci sie za
    ogrzewanie najwyzej wiecej. Ale co latem? Mieszkac w piwnicy?

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2012-03-23 23:03:28
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Adam" <a...@g...com> wrote in message
    sion-forums@vbbdy9...

    > w zime. A w lato moze byc 30stC! Komfort zerowy.
    > Ja bym przemieszkal jeden pelny rok i zobaczyl jak bedzie naprawde. Potem
    > bym decydowal :)

    Przecież od razu wiadomo, że 15cm między krokwie to nic nie da. To prawie
    jakby tego nie było.
    Nie ma co czarować. Trzeba dołozyć drugie 15 poziomo uciśniete do 12cm.