  • 51. Data: 2012-03-29 11:13:04
    Temat: Re: Wełna na dach
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:jl18in$3i6$1@inews.gazeta.pl...

    > To co ty masz za daszek ?
    >
    > Ja mam mały dom i mnie z tego co rzuciłem okiem aby ocieplić poddasze
    > muszę mieć 156m2 welny (pierwsza warstwa pomiędzy krokwie)
    > Czyli jakby kupić nawet najtańszą wełnę 15cm po 10zł za m2 wychodzi i ta
    > około 1600zł ..

    400-500zł to wełna tylko na ocieplenie stryszku, będzie tam z 50m2 (nie
    liczyłem dokładnie). Wełnę kupię za 10zł/m2 lub może nawet taniej.

    Oczywiście ocieplenie poddasza to zupełnie inne koszty, tylko na pierwszą
    warstwę (między krokwie) pójdzie wełny za ok. 3000zł.

    Mój dom to Tymek z Horyzontu. Parterowy z poddaszem użytkowym, dach
    dwuspadowy.

  • 52. Data: 2012-03-29 14:12:02
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Adam wrote:

    > Zrob sobie KG bez rusztu tylko na drewnianych latach to zobaczysz
    > po roku jak sie krokwie potrafia ruszac :)

    Mam tak zrobiony sufit w jednym z pokoi i jak dotąd wszystko
    działa świetnie. :-) Robiłem sam. Teraz bym użył profili
    kapeluszowych, ale to z powodu znacznie większej pracochłonności
    drewna, a nie własności końcowego rozwiązania.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 53. Data: 2012-03-30 09:46:57
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    >
    > Oczywiście ocieplenie poddasza to zupełnie inne koszty, tylko na pierwszą
    > warstwę (między krokwie) pójdzie wełny za ok. 3000zł.

    Za 53zl jest 6m2 URSY 15tki w Praktikerze, poszło chyba z 15 rolek, brakuje
    moze jeszcze 6szt aby dokończyć ocieplenie.

    mi wełna potrzebna z kilku powodów :)

    1. Aby sadza nie przedostawała się na strych z komina, której teraz pełno,
    jak otwieram wyłaz to jest sypie się na głowę.

    2. Przy mocnych wiatrach strzelała amocno membrana, wygłuszy ja to torchę.
    3. Trochę ciepła zostanie na strychu, przypuszczam, że będzie tam cieplej
    niż na zewnąrz przy dużych mrozach, a mam tam sporo sprzętu elektronicznego,
    co prawda tej zimny przetrwał bez problemu :), ponadto latem nie powinno być
    przy mocnych upałach aż tak gorąco od czarnych dachówek.

    Do tej pory poszło mi ok 3T węgla, zobaczymy jak za rok będzie to wyglądać,
    na strychowej
    części nie mam szczytów ocieplonych mam zamiar je teraz wycinać i łatas
    styropianem, w części mieszkalnej są ocieplone.

    pozdrawiam
    AT

  • 54. Data: 2012-03-30 10:07:09
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Za 53zl jest 6m2 URSY 15tki w Praktikerze, poszło chyba z 15 rolek,
    > brakuje moze jeszcze 6szt aby dokończyć ocieplenie.

    Szkoda, że w marketach nie mają niestandardowych grubości, np. 18cm.

    > mi wełna potrzebna z kilku powodów :)
    >
    > 1. Aby sadza nie przedostawała się na strych z komina, której teraz
    > pełno, jak otwieram wyłaz to jest sypie się na głowę.

    Jak Ci się ta sadza przedostaje?

> [...]
    > elektronicznego, co prawda tej zimny przetrwał bez problemu :), ponadto
    > latem nie powinno być przy mocnych upałach aż tak goršco od czarnych

    O tak, to ważna kwestia. Jakiś sprzęt elektroniczny, może centralka
    alarmowa, komputer będą stały na stryszku.

  • 55. Data: 2012-03-30 10:46:25
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >1. Aby sadza nie przedostawała się na strych z komina, której teraz pełno,
    >jak otwieram wyłaz to jest sypie się na głowę.

    To masz coś nieszczelne ...
    U mnie na poddaszu nie ma grama sadzy ...

    2. Przy mocnych wiatrach strzelała amocno membrana, wygłuszy ja to torchę.

    Źle przymocowana ?
    U mnie niesamowicie wieje i folia hałasuje jedynie tam gdzie jest rozcięta

    >Do tej pory poszło mi ok 3T węgla, zobaczymy jak za rok będzie to wyglądać,

    U mnie coś lekko powyżej 2T.
    Zostało jeszcze trochę worków z 3T jakie kupiłem.

  • 56. Data: 2012-03-30 11:21:22
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > mi wełna potrzebna z kilku powodów :)
    >
    > 1. Aby sadza nie przedostawała się na strych z komina, której teraz
    > pełno, jak otwieram wyłaz to jest sypie się na głowę.

    o kur... jaka sadza... :-) ty się może remontem komina najpierw zajmij...

    pozdrawiam
    s_13

  • 57. Data: 2012-04-06 09:48:54
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Jak Ci się ta sadza przedostaje?

    Bo super mega fachowcy nie okleili mi foli wysokoparaprzepusczalnej i
    podwiewa ją
    a zeby bylo smieszniej na szczyce wogole jej nie dali aby byla wentylacja.

    Kiedys wchodzę zimną na strych a tam po kolana sniegu :)

  • 58. Data: 2012-04-06 09:51:11
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > To masz coś nieszczelne ...
    > U mnie na poddaszu nie ma grama sadzy ...

    Dokładnie tak, membrana wysokoparoprzepuszczalna nie jest oklejona,
    po prostu ją podnosilo przy wiatrach a na szczycie pod gąsiorami wogole jej
    nie ma
    idiocy gorale nie dali aby była wentylacja, i jeszcze skasowali mnie 100zł
    za 1m2 za robotę
    a zeby bylo smieszniej aby nie robic afery w rodzinie to zaplacilem bo to
    gorale z rodziny
    achh uczy się człowiek na błędach.

  • 59. Data: 2012-04-06 09:56:10
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > o kur... jaka sadza... :-) ty się może remontem komina najpierw zajmij...

    nie ma jej tak dużo ale jak otwieram wyłaz to zleci troszkę

    nie tylko kikiemu tyle spier... na budowie u mnie sporo się tez znalazlo,
    membrana byle jak ulozona, nieposklejana