  • 11. Data: 2012-03-23 23:05:07
    Temat: Re: Wełna na dach
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Budyń" <b...@g...pl> wrote in message
    news:jkijb1$6cj$1@inews.gazeta.pl...

    > mam znajomka który dał sie nabrac na cudowne własciwości piany natryskowej
    > pur i w całkiem dobrze ocieplonej chłupie na dachu ma tylko 15cm tego
    > wynalazku. Wg marketingu miało byc 2x lepiej - ale jak sie wgryzłem w
    > parametry to okazało sie ze to zwykły styropian jest. Teraz już sie nic
    > nie zrobi bo poddasze wykończone...

    No to go oszukaali czy ta niby pur to nie pur tylko styropian ?
    Jakie są symptomy? Dotykasz i czuć zimno ?

  • 12. Data: 2012-03-24 08:12:09
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 23 marca 2012, 23:03:28 UTC+1 użytkownik kiki napisał:

    > Przecież od razu wiadomo, że 15cm między krokwie to nic nie da. To prawie
    > jakby tego nie było.
    > Nie ma co czarować. Trzeba dołozyć drugie 15 poziomo uciśniete do 12cm.

    Uciskanie welny to najgorsze co mozesz zrobic bo pogarszasz odrazu jej wlasciwosci
    izolacyjne.. Izoluje powietrze, nie nitki. Nitki przeciez doskonale przewodza cieplo
    bo to kamien :) Jak je scisniesz to zmniejszasz ilosc pustek powietrznych i
    pogarszasz wspolczynnik oporu.

    Nie przesadzajmy tez, ze 15cm to takie nic. Na scianach 15cm styro uwaza sie, ze to
    duzo, a na dachu nic ? :) 30cm na scianach nie widzialem, zebys zalecal :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 13. Data: 2012-03-24 08:15:24
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 23 marca 2012, 20:36:02 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

> [...]
    > wynalazku. Wg marketingu miało byc 2x lepiej - ale jak sie wgryzłem w
    > parametry to okazało sie ze to zwykły styropian jest. Teraz już sie nic nie

    To dla mnie bzdura - chocby z tego powodu ze malo kiedy krokwie maja ponizej 12-15cm
    grubosci. Wiec tej piany trzeba dac minimum 17-22cm tak zeby chociaz 5cm przykryc
    krokwie, ktore w takim wypadku pogorsza znacznie cala ta izolacje. A skoro i tak
    trzeba dac pare centow wiecej to juz lepiej 2 albo 3 x tansza welne.. Bo jedyna
    zaleta to jej szybkie kladzenie / brak klocia :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 14. Data: 2012-03-24 11:12:57
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "kiki" <...@p...pl> napisał w wiadomości
    > No to go oszukaali czy ta niby pur to nie pur tylko styropian ?

    opowiadali mu ze ze bedzie 2x lepiej niż wełna, a dane technicze tak podali
    że trzeba było przeliczac zeby wyszło ze to ma parametry zwykłej
    wełny/styropianu. Ja mu przeliczyłem, on wczesniej nie.

    b.

  • 15. Data: 2012-03-24 11:57:14
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Niestety ze względu na rosnące koszta ogrzewania, które są głównym
    > wydatkiem jeśli chodzi o mieszkanie, warto na to zwrócic uwagę jesli masz
    > zamiar tam mieszkać przez reszte życia.

    Za chwile dojdzie do tego woda.....jak ja sie wyprowadzalem z jednego
    mieszkania w Zabrzu -Gorny SLask w 2005 to koszt wody byl chyba kolo 6zl/m3
    teraz od 1 kwietnia juz bedzie kosztowac 14zl/m3 a jeszcze sa przeciez
    mozliwosci podatku od deszczu....

  • 16. Data: 2012-03-24 15:37:48
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Budyń" <b...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > podali że trzeba było przeliczac zeby wyszło ze to ma parametry zwykłej
    > wełny/styropianu. Ja mu przeliczyłem, on wczesniej nie.

    Ostatnio kogoś ze znajomych namawiali na ocieplenie nakrokwiowe z pameli
    12cm pianki pur w takich płytach blaszanych. Ciekawe co to warte.

  • 17. Data: 2012-03-24 16:48:40
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Ostatnio kogoś ze znajomych namawiali na ocieplenie nakrokwiowe z pameli
    > 12cm pianki pur w takich płytach blaszanych. Ciekawe co to warte.

    Rok temu to przerabialem. Po pierwsze drogo, po drugie 12cm to zbyt malo.
    Przellicznik podaja dla welny 0,044 i wychodzi im bodaj 20 czy 25cm.

    Pozdro.. TK

  • 18. Data: 2012-03-24 16:52:45
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    ion-forums@vbiz13...

> [...]
    >doskonale przewodza cieplo bo to kamien :) Jak je scisniesz to zmniejszasz
    >ilosc pustek powietrznych i pogarszasz >wspolczynnik oporu.

    Kiki po prostu nie widzial prawdziwej welny, ktorej scisniecie powierzchnia
    plyty jest niemal niemozliwe. Jak ktos za szczyt marzen uwaza Unimate to
    niestety takie wnioski mozna wyciagnac.

    >Nie przesadzajmy tez, ze 15cm to takie nic. Na scianach 15cm styro uwaza
    >sie, ze to duzo, a na dachu nic ? :) 30cm na scianach nie >widzialem, zebys
    >zalecal :-)

    Z ta roznica, ze styropian to chyba jednak ciut cieplejszy jest i relatywnie
    scianami to jednak mniej ciepla uciec moze.

    Pozdro.. TK

  • 19. Data: 2012-03-24 22:37:05
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >... w zime. A w lato moze byc 30stC! Komfort zerowy. Ja bym przemieszkal
    >jeden pelny rok i zobaczyl jak bedzie naprawde. >otem bym decydowal :)

    Obok mnie na osiedlu developer w standardzie daje 15cm wełny pomiędzy
    legary. Domy parterowe , więc nie ocieplają poddasza a strop.
    Ludzie mieszkają i chyba nie marzną ;)
    Mam znajomego który zaczął tam pierwszy sezon (ona ma 20cm wełny ale też
    tylko między legarami) i szczerze mówiąc tragedii w spalaniu ekogroszku nie
    ma ...
    Więc nie róbmy tragedii ...
    Legar drewniany też jest "ciepły". Oczywiście gorszy od wełny ale pewną
    izolację cieplną ma ...

    Na tym etapie nie wiem czy dodatkowe ocieplanie ma większy sens. Koszty nie
    będą niskie a nawet duuużo wyższe niż w przypadku aby robiło się to "od
    razu" przy budowie a zyski z tego mogą "spłacać" się nawet kilkanaście lat

  • 20. Data: 2012-03-24 22:45:03
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >izolacje. A skoro i tak trzeba dac pare centow wiecej to juz lepiej 2 albo
    >3 x tansza welne.. Bo jedyna zaleta to jej szybkie >kladzenie / brak klocia
    >:-)

    Nie ...

    Największą zaletą jest jej szczelność i zupełny brak mostków termicznych.
    Piana pod ciśnieniem wciśnie się w każdą szparkę. Nie ma też łączeń.
    Dodatkowo piana się nie "przemieszcza" i jest całkowiecie stabilna. Jest
    odporna na wodę (zupełnie nie wchłania wody).

    Piana to przyszłość . Na zachodzie izolację za pomocą piany są bardzo
    popularne i doceniane są jej właściwości ...

    Niestety jak dla mnie piana ma jedną tylko wadę - cenę :(

    Osobiście gdybym miał do wyboru 30cm piany czy 30cm wełny to wybrałbym pianę