    From: "s_13" <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Okap kuchenny a kominek
    Date: Wed, 21 Mar 2012 18:29:59 +0100

    > Chyba wypadaloby sie zastanowic, czy faktycznie jest jakies zagrozenie,
    > jesli wlaczymy wyciag wyrzucajacy np. 200 m3/h, a w domu mamy nawiewniki
    > przepuszczajace w sumie 250 m3/h i dodatkowo wentylacje grawitacyjna. Zeby
    > doszlo do cofki z kominka, musialyby przestac dzialac nawiewniki i
    > jednoczesnie musialby sie zatkac szyb wentylacyjny. Jesli nawiewniki nie
    > zadzialaja, to powietrze zostanie zassane wentylacja, a nie kominem, bo w
    > kominie ciag bedzie znacznie silniejszy.
    >
    > Powiedz mi, jesli sie myle.

    mylisz się... to o czym piszesz nie jest wcale takie nieprawdopodobne, a
    jeśli się zdarzy, to pracujący wentylator wyciągowy dopełni nieszczęścia, bo
    będzie napierdalał bez względu na okoliczności natury, które spowodowały
    wyżej wymienione zjawiska... a jakie to zjawiska? sam nie wiem, dlaczego są
    dni kiedy komin ciągnie jak szalony, a czasem jakby ledwo mógł, może to
    wiatr, a może jakaś różnica ciśnień czy temperatur...

    pozdrawiam
    s_13