  • 1. Data: 2010-04-27 09:09:31
    Temat: Olej do lancucha pily spalinowej
    Od: "-=MAKARENA=-" <m...@n...pl>

    musi byc dedykowany , czy mozna lac zwykly silnikowy ?

    Pozdrawiam :

    MAKARENA

    5063 (20100426) __________

  • 2. Data: 2010-04-27 09:32:47
    Temat: Re: Olej do lancucha pily spalinowej
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > musi byc dedykowany , czy mozna lac zwykly silnikowy ?

    Ale po co skoro dedykowany tańszy?

    Chodzi o to, żeby łańcuch nie chodził na sucho. Ja leję co mam a jak nie mam
    to kupuję dedykowany.

    Dodatkowo smaruję łańcuch co jakiś czas patykiem maczanym w oleju.

  • 3. Data: 2010-04-27 09:50:34
    Od: "-=MAKARENA=-" <m...@n...pl>

    > Ale po co skoro dedykowany tańszy?

    Bo silnikowy mam za darmo :-)

    Pozdrawiam :

    MAKARENA

    5064 (20100427) __________

  • 4. Data: 2010-04-27 09:59:12
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Bo silnikowy mam za darmo :-)

    No to lej silnikowy.

    Dodatkowo smaruj patykiem rowek w prowadnicy i łańcuch.

    IMHO automatyczne smarowanie nie jest wystarczające, dodatkowe smarowanie
    bardzo przedłuży żywotność prowadnicy i łańcucha.

  • 5. Data: 2010-04-27 10:28:09
    Od: "Moon" <m...@y...com>

    -=MAKARENA=- wrote:
    > musi byc dedykowany , czy mozna lac zwykly silnikowy ?

    ale przecież to inna gęstość!
    już lepiej używaj oleju przekładniowego, olej silnikowy do łańcucha jest
    zbyt rzadki.

    moon

  • 6. Data: 2010-04-27 12:13:09
    Od: "Tomasz O." <t...@o...eu>

    Użytkownik "Moon" <m...@y...com> napisał w wiadomości
    > ale przecież to inna gęstość!
    > już lepiej używaj oleju przekładniowego, olej silnikowy do łańcucha jest
    > zbyt rzadki.

    Ja tam się nie znam i pewnie zaraz się ktoś oburzy ale znam osobę, która
    leje olej rzepakowy z Biedronki. Piła w sumie elektryczna ale to nie ma
    znaczenia w kwestii smarowania łańcucha. Masakruję tą piłę już kilka sezonów
    grzewczych tnąc wszelkie drewno do palenia w piecu i zero kłopotu.

    Tomasz

  • 7. Data: 2010-04-27 13:53:10
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

> [...]
    > znaczenia w kwestii smarowania łańcucha. Masakruję tą piłę już kilka
    > sezonów grzewczych tnąc wszelkie drewno do palenia w piecu i zero kłopotu.

    I też będzie smarował, ale jest ten problem, że się utlenia i gęstnieje,
    zatyka wszystko.

    Pewnie dużo używa i olej się nie zdąży zgęstnieć.

  • 8. Data: 2010-04-27 14:34:38
    Od: d...@a...abc.com.pl

    On Tue, 27 Apr 2010, Agent 0700 wrote:

    > I też będzie smarował, ale jest ten problem, że się utlenia i gęstnieje,
    > zatyka wszystko.
    >
    > Pewnie dużo używa i olej się nie zdąży zgęstnieć.

    Jeśli olej z biedronki i piła z biedronki to nie powinno być problemu.

    Natomiast w przypadku precyzyjniejszych maszyn trzeba smarować tym czym
    zaleca producent a nie zgrywać cwaniaka.

    D.P.

  • 9. Data: 2010-04-27 17:40:22
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Teraz wszystko musi byc dedykowane!
    Nawet jest podobno specjalny atrament dla leworęcznych.......;-)
    Jacek

  • 10. Data: 2010-04-27 19:21:35
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "-=MAKARENA=-" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
    > musi byc dedykowany , czy mozna lac zwykly silnikowy ?

    Też się kiedyś o to pytałem w specjalistycznej hurtowni olejowej
    i powiedzieli, ze do piły to najprostszy z możliwych :-)
    (ew. jakaś przeterminowana końcówka samochodowego,
    która nie została zużyta na dolewki).
    W sumie taniej od Pilarola wyjdzie np. 15W40 z Lidla,
    za jakieś 35 PLN / 5l.

    Pzdr

    JKK