  • 1. Data: 2010-04-25 09:09:32
    Temat: czym obsypac krzewy i drzewa
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    wkurzaja mnie chwasty przykrzewach i drzewach owocowych
    zostało mi troche takiego niebieskiego kamienia do podsypki pod kostke
    czy mozna tym obsypac krzewy? czy tylko kora i szyszki?
    kora po roku mi gdzies znika :)

  • 2. Data: 2010-04-26 10:28:55
    Temat: Re: czym obsypac krzewy i drzewa
    Od: BbT <m...@g...com.a.spam.jest.be>

    Rafa? wrote on 2010-04-25 11:09:
    > wkurzaja mnie chwasty przykrzewach i drzewach owocowych
    > zosta?o mi troche takiego niebieskiego kamienia do podsypki pod kostke
    > czy mozna tym obsypac krzewy? czy tylko kora i szyszki?
    > kora po roku mi gdzies znika :)

    Mozna, tylko zorientuj sie czy to nie sa jakies wapienie czy dolomity,
    bo nie kazde drzewo musi lubic wapnowanie gleby.

    Dobrze pod te kamyki poscielic troche agrowlokniny. Nie beda sie wtedy
    mieszac z gleba i nie znikna tak szybko.

    --
    Pozdrawiam,
    BbT

  • 3. Data: 2010-04-26 10:58:37
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    to chyba jakis łupek granitowy

  • 4. Data: 2010-04-26 12:33:01
    Od: BbT <m...@g...com.a.spam.jest.be>

    Rafa? wrote on 2010-04-26 12:58:
    > to chyba jakis ?upek granitowy

    Granit jest chyba w miarę neutralny. Na pewno nie rozpuszcza się szbyko,
    więc możesz śmiało sypać.

    --
    Pozdrawiam,
    BbT

  • 5. Data: 2010-04-26 14:05:16
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 26 Apr 2010 14:33:01 +0200, BbT napisał(a):

    > Granit jest chyba w miarę neutralny.

    Jest skałą kwaśną.

    > Na pewno nie rozpuszcza się szbyko,

    Granit się w ogóle nie rozpuszcza w wodzie - to nie cukier ani sól :-)

  • 6. Data: 2010-04-26 15:47:52
    Od: mal <m...@g...com>

    On 26 Kwi, 12:58, "Rafał" <a...@c...nospam.pl> wrote:
    > to chyba jakis łupek granitowy

    Nie ma granitowych łupków.
    Jeśli łupek - to całkiem prawdopodobne - że może mieć odczyn zasadowy.
    Łupki występują z piaskowcami we fliszu karpackim, gdzie lepiszcze
    piaskowca często jest wapniste.
    Skąd masz ten kamień?

    mal

  • 7. Data: 2010-04-27 06:19:17
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    kamień kupiłem na składzie budowlanym gdzie mieli tego sporo rodzajów
    głownie pod kostke i do ozdoby
    jakiś granit to jest

  • 8. Data: 2010-04-28 11:52:44
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    a dzis mi powiedzieli ze to kamien bazaltowy
    czyli obojętny
    to moze byc?