  • 1. Data: 2010-04-25 06:53:12
    Temat: wąż 3/4 czy 1/2 ?
    Od: "marek" <m...@m...ma>

    Witam

    Mam na ogrodzie doprowadzenia wody rurą PE 3/4, sugerowano mi kupić wąż 3/4
    ale w sklepie sprzedawczyni posiadająca swoj ogródek namawiała na1/2
    teraz widze ,że sprzedano mi pistolet i wahadłowy nawadniacz z wejściem 1/2

    Rura 3/4 -rozumiem ,że można podłączyć kilka odbiorników równolegle ale jaki
    jest sens węża 3/4 jeżeli mamy takie wąskie przejściówki łączone szeregowo ?
    Wąż 3/4 wydaje się być ciężki

    Marek

  • 2. Data: 2010-04-26 08:10:51
    Temat: Re: wąż 3/4 czy 1/2 ?
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    zalezy jak duze cisnienie masz na wejsciu, jak daleki dystans. ogolnie 1/2
    cala tez podlejesz - dobry bo lekki. Tyle ze troche mniej wody leci na
    jednostke czasu:P (opory).

    osobiscie polecam jednak 3/4 - moze z przyzwyczajenia, trudno powiedziec....
    ja u siebie wszystko robie na 3/4

  • 3. Data: 2010-04-26 08:54:12
    Od: "marek" <m...@m...ma>

> [...]
    >
    > osobiscie polecam jednak 3/4 - moze z przyzwyczajenia, trudno
    > powiedziec.... ja u siebie wszystko robie na 3/4

    No tak wszystko mam 3/4 ale złączki są wąskie - czy nie mamy efektu
    najsłabszego ogniwa ?
    Może mi ktoś to wyjaśnić ?

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-04-26 10:01:04
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "marek" <m...@m...ma> wrote in message

    > No tak wszystko mam 3/4 ale złączki są wąskie - czy nie mamy efektu
    > najsłabszego ogniwa ?
    > Może mi ktoś to wyjaśnić ?
    >
    > Pozdrawiam

    Jeżeli złączki są 3/4 to wystarczy, przekroje powinny być takie same.
    Przy odpowiednio małym ciśnieniu, małych przekrojach i dużej długości węża
    przepływ może być zerowy (prawie) i wtedy będziesz z węża nalewał wodę do
    konewki i podlewał ręcznie...
    Moje węże magistralowe mają średnicę 52 mm, do podlewania 32, tyle, że
    działki już nie mam.

  • 5. Data: 2010-04-26 17:03:24
    Od: "Moon" <m...@y...com>

    marek wrote:

    > No tak wszystko mam 3/4 ale złączki są wąskie - czy nie mamy efektu
    > najsłabszego ogniwa ?

    Nazwij to raczej efektem "wąskiego gardła".
    I tak, masz go.

    moon