    Subject: Re: OpenTherm
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Sun, 20 Oct 2019 16:03:17 +0200

    W dniu 2019-10-20 o 13:32, test pisze:
    > Dobre wychowanie kogoś, kto wyzywa innych od ignorantów. Tak, nie
    > widzę w tym kimś dobrego wychowania.

    Chłopcze! Poczytaj sobie co to znaczy określenie "ignorant". Nie jest to
    żadne wyzwisko, ani określenie obraźliwe. Ma ono dokładnie takie samo
    znaczenie jak laik czy osoba nieobeznana. Nie jesteś specjalistą w
    temacie o który pytasz, ani osobą obeznaną, bo byś nie zadawał pytań, a
    tym bardziej nie pisałbyś błędnych stwierdzeń.

    > Sugerujesz, że mnie o to pytałem? Zapraszam do pierwszego posta.

    Zadam Ci pytanie dokładnie w takim samym stylu jak to Ty zrobiłeś: "Jak
    wiadomo pole koła liczymy dokładnie tak samo jak pole prostokąta czyli P
    = a * b

    Jak się będą miały do siebie: pole koła wyciętego z tektury do pola koła
    wyciętego ze sklejki?"

    > Do jakiej temperatury muszą ogrzać się moje kaloryfery, w zimne dni,
    > wiedzieć nie możesz.

    Zwisa mi to i powiewa do jakiej temperatury musisz grzać kaloryfery.
    Nawet jak byś musiał grzać do 90'C to i tak przez większość sezonu
    grzewczego nie potrzebujesz grzać do takiej temperatury.

    Ale jak widać muszę powtórzyć stwierdzenie Krisa: "ale widocznie jakiś
    wyjątkowo odporny na wiedze jesteś albo zwykły idiota".

    > Nie w przypadku kotłów przystosowanych do takiej (łagodnej) pracy.

    Jakie to są kotły przystosowane do takiej łagodnej pracy?

    Uważasz, że kocioł, którego minimalna moc grzewcza jest  na poziomie np.
    4kW to tylko dzięki sterowaniu OpenTherm zejdzie z mocą do np. 500W,
    albo zacznie grzać od zera?

    Niestety nie zejdzie. Będzie grzał minimalną mocą 4kW i niezależnie od
    tego czy wysterujesz go regulatorem OpenTherm czy też dwustawnym
    (On-Off) kocioł będzie się często załączał i wyłączał. Czyli będzie
    taktował. Dzięki sterowaniu dwustawnemu (On-Off) można ograniczyć to
    taktowanie, a tym samym zminimalizować straty.

    > Jako, że nie znasz odpowiedzi na moje pytanie więc chyba się nie
    > zmartwiłem :-)
    > BTW skąd u Ciebie ta mania pluralis maiestatis?

    Znam odpowiedzi i to bardzo dobrze. Większość normalnych ludzi na tym
    forum wie jaką w tym zakresie mam wiedzę.

    Ale jest takie jedno magiczne słowo, które jest Ci obce. Dlatego nie
    podzielę się z Tobą swoją wiedzą.

    Jak widać  zasługujesz na porady kogutka zenka i kundelka colli. Niech
    Ci pomagają, bo jesteście siebie warci.