  • 1. Data: 2019-10-19 15:45:35
    Temat: Re: OpenTherm
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > Expierd, expierd..
    sto lat temu na pms, i 'brandzlowanie' tez tam bylo. slowko "krol" swego
    czasu...
    ale lata takie ze za moment sto lat temu przestanie byc przenosnia....

  • 2. Data: 2019-10-19 16:58:58
    Temat: OpenTherm
    Od: <test>

    Uzywal ktos? Wiadomo na ile urzadzenia roznych producentow sa kompatybilne?

    Prawdopodobnie bede musial upgrade'owac kociol. Najchetniej na
    kondensacyjny, jednak tu klopot bo on dobrze pracuje w niskich
    temperaturach, tymczasem mam glownie kaloryfery (i ze trzy male wyspy w
    podlogowce). Ale... dzieki open therm mozna kociol wysterowac tak, aby
    pracowal w trybie ciaglym (jak w budownictwie wielomieszkaniowym), a nie
    wlacz wylacz.

    Stad moje pytania, na ile to sie sprawdza. Zastanawiam sie nad termetem -
    ogolnie jest tani, a jesli chodzi o dodatkowe wynalazki to juz o wiele
    bardziej tani niz czolowka sprzedazy.

    Cos ktos wie, slyszal?

  • 3. Data: 2019-10-19 18:36:20
    Od: e...@g...com

    No i co z tego, ze masz grzejniki. Przez większość sezonu możesz pracować na
    temperaturze 35-40 stopni, wykorzystujac kondensacje.

  • 4. Data: 2019-10-19 19:36:59
    Od: <test>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >No i co z tego, ze masz grzejniki. Przez większość sezonu możesz pracować
    >na temperaturze 35-40 stopni, wykorzystujac kondensacje.

    Zalezy od zimy, jak bedzie naprawde zimno to nic z tego - grzejniki + duze
    okna dodam.

  • 5. Data: 2019-10-19 21:07:46
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-10-19 o 19:36, test pisze:

    > Zalezy od zimy, jak bedzie naprawde zimno to nic z tego - grzejniki +
    > duze okna dodam.

    I co z tego, że grzejniki i duże okna? Wszystko zależy jak te grzejniki
    zostały dobrane. Poza tym instalację dobiera się do temperatury
    zewnętrznej -20'C, a takie temperatury wystepują raptem przez kilka dni
    w roku o ile w ogóle spadają do aż tak niskich.

    Jeżeli chodzi o OpenTherm to nie jest tak, że on potrafi czynić cuda i
    prowadzić kocioł w sposób płynny, zamiast on-off. Potrafi to zrobić
    tylko wtedy, kiedy kocioł na to pozwala tzn. jeżeli kocioł potrafi zejść
    naprawdę nisko z mocą.

  • 6. Data: 2019-10-20 09:38:05
    Od: <test>

    Użytkownik "Uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >zewnętrznej -20'C, a takie temperatury wystepują raptem przez kilka dni w
    >roku o ile w ogóle spadają do aż tak niskich.

    Uwielbiam dyskusje nie na temat.

> [...]
    >wtedy, kiedy kocioł na to pozwala tzn. jeżeli kocioł potrafi zejść naprawdę

    Żartujesz?

    Hmmm, może w tygodniu znajdzie się ktoś mający faktycznie coś z sensem do
    powiedzenia.

  • 7. Data: 2019-10-20 09:52:36
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-10-20 o 09:38, test pisze:

    > Uwielbiam dyskusje nie na temat.

    > Żartujesz?
    >
    > Hmmm, może w tygodniu znajdzie się ktoś mający faktycznie coś z sensem
    > do powiedzenia.

    No cóż, skoro wolisz słuchać takich samych, zarozumiałych ignorantów jak
    Ty i wolisz dyskusje nie na temat niż słuchać ludzi, którzy na tym
    "zjedli zęby" i automatyką kotłów zajmują się od wielu lat to sobie
    czekaj. Życzę powodzenia i wytrwałego oczekiwania.

  • 8. Data: 2019-10-20 10:01:52
    Od: <test>

    Użytkownik "Uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]

    >i wolisz dyskusje nie na temat niż słuchać ludzi, którzy na tym "zjedli
    >zęby" i automatyką kotłów zajmują się od wielu lat to sobie czekaj. Życzę

    Pozdrowienia dla dentysty :-)

  • 9. Data: 2019-10-20 10:58:26
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 20.10.2019 o 09:38, test pisze:

    > Hmmm, może w tygodniu znajdzie się ktoś mający faktycznie coś z sensem do
    > powiedzenia.

    No, a Ty jako testowy wypierdek budowlańca będziesz oczywizda
    (jak ta...) oceniał, czy "ktoś ma faktycznie coś z sensem do
    powiedzenia".

  • 10. Data: 2019-10-20 11:55:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 20 października 2019 09:38:10 UTC+2 użytkownik test napisał:

    > Żartujesz?
    >
    > Hmmm, może w tygodniu znajdzie się ktoś mający faktycznie coś z sensem do
    > powiedzenia.

    Dwie osoby Tobie z sensem piszą ale widocznie jakiś wyjątkowo odporny na wiedze
    jesteś albo zwykły idiota.
    Jeśli nie ogrzewasz tymi grzejnikami namiotu czy wiaty to raczej nie będziesz miał
    potrzeby aby grzejniki miały wyższą temperaturę jak 40-45stC
    Temat kotłów gazowych ostatnio zgłębiłem i póki co problemem jest to co użytkownik
    pisał- niewiele kotłów dostępnych w sprzedaży potrafi sensownie nisko z mocą zejść