  • 41. Data: 2019-10-23 21:07:02
    Temat: Re: OpenTherm
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Jesli mnie pamiec nie myli to temat jest o zwykłym kotle który test chce
    przeprogramować na kondensacyjny.

    Napisał: "Prawdopodobnie bede musial upgrade'owac kociol. Najchetniej na
    kondensacyjny"

    Odebrałem to jako żartobliwe stwierdzenie, że chce wymienić kocioł na
    kondensacyjny.

    Fakt, że ten test za mądry to nie jest, ale nie sądzę, żeby był aż tak
    głupi, że poprzez przeprogramowanie kotła z atmosferyka zrobi kondensacyny.

    Ale może masz i rację :)

    Jakież byłoby to piękne. Kupić kocioł atmosferyczny za 2000zł, wgrać
    oprogramowanie kotła kondensacyjnego i sprzedać go jako kondensacyjny za
    5000zł. Trzeba by to spróbować na Allegro. Wszak nie takie głupoty
    wciskają ciemniakom. :)

  • 42. Data: 2019-11-02 09:03:57
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Jesli mnie pamiec nie myli to temat jest o zwykłym kotle który test chce
    przeprogramować na kondensacyjny.

    Kłamiesz jak zwykle, udowodnij to.

  • 43. Data: 2019-11-02 09:04:44
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > My użytkownik o nic nie bedziemy cię prosić. Weź się pierdolnij w łeb baranie. Nie
    zauważyłem żeby ktoś dał ci prawo do wypowiadania się w jego imieniu.

    Kłamiesz jak zwykle, udowodnij to.

  • 44. Data: 2019-11-02 09:06:50
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Chwila prawdy. Wszystkie palniki inzektorowe, czyli takie w których wypływający z
    dyszy gaz zasysa powietrze potrzebne do spalania, maja największą sprawnosc w bardzo
    wąskim zakresie obciążeń. Najwyższa sprawnosc maja przy mocy nominalnej. Regulacja
    poprzez zmniejszanie wielkości płomienia jest w związku z tym do dupy.

    Kłamiesz jak zwykle, udowodnij to.

  • 45. Data: 2021-10-08 19:45:48
    Od: Mabakay <m...@o...pl>

    wtorek, 22 października 2019 o 08:43:17 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):

> [...]
    > wiedzy w tym temacie.
    >
    > Poza tym obecne instalacje bywają często nieco bardziej skomplikowane i
    > posiadają nierzadko po kilka obiegów grzewczych z których każdy może
    > mieć inną dynamikę i całkiem odmienne parametry, które wymuszają
    > montowanie oddzielnych pomp i mieszaczy. Takie algorytmy regulatorów
    > OpenTherm o których piszesz tylko wprowadzałyby spore zamieszanie w
    > całej tej automatyce poszczególnych obiegów. Dlatego regulatory z takimi
    > złożonymi algorytmami regulacji stosuje się je tylko do najprostszych
    > instalacji CO lub jako regulatory strefowe.

    Zapamiętałem ten post bo dużo razy padło w nim "PID, PID, PID". Dzisiaj dorzucam
    wytłumaczenie dla innych zainteresowanych -
    https://www.youtube.com/watch?v=XM3O0EU-EeM