  • 31. Data: 2019-10-21 21:29:09
    Temat: Re: OpenTherm
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 20.10.2019 09:38, test wrote:

    > Żartujesz?
    >
    > Hmmm, może w tygodniu znajdzie się ktoś mający faktycznie coś z sensem
    > do powiedzenia.

    Na chłopski rozum, co zrobi OpenTerm jeżeli kocioł nie da rady zejść już
    niżej z mocą a temperatura będzie rosła? Jeżeli nie wyłączy, to
    podniesie temperaturę w pomieszczeniach aż wydatek pieca i "ucieczka
    ciepła" się wyrównają.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 32. Data: 2019-10-21 21:36:20
    Od: <Ghost>

    Użytkownik "Mateusz Bogusz" napisał w wiadomości grup

    On 20.10.2019 09:38, test wrote:

    >Na chłopski rozum, co zrobi OpenTerm jeżeli kocioł nie da rady zejść już
    >niżej z mocą a temperatura będzie rosła?

    Oczywiście, ze wyłączy. Jednak zarówno wylaczen bedzie mniej niz przy
    on/off, jak i z temperatura grzania mozna zejsc nizej. Zyskow jest
    oczywiscie o wiele wiecej.
    Jest prawe trzecie dziesieciolecie dwudziestego pierwszego wieku, w szachy z
    komputerami malo kto wygrywa, a automatyka na kotlach na poziomie poczatku
    zeszlego wieku.

  • 33. Data: 2019-10-21 21:51:27
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-10-21 o 21:36, Ghost pisze:

> [...]
    > Jest prawe trzecie dziesieciolecie dwudziestego pierwszego wieku, w
    > szachy z komputerami malo kto wygrywa, a automatyka na kotlach na

    Expierd się znalazł, któremu OpenTherm w cudowny sposób zmienia prawa
    fizyki. Takich bzdur już dawno nie czytałem.

  • 34. Data: 2019-10-21 22:19:34
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 21.10.2019 21:36, Ghost wrote:
    > Jednak zarówno wylaczen bedzie mniej niz przy on/off

    Dla mnie to piszesz o dokładnie tym samy. Taką technikę działania
    posiada chyba każdy piec gazowy na ten moment.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 35. Data: 2019-10-21 22:38:37
    Od: <Ghost>

    Użytkownik "Mateusz Bogusz" napisał w wiadomości grup

    >Dla mnie to piszesz o dokładnie tym samy. Taką technikę działania posiada
    >chyba każdy piec gazowy na ten moment.

    Typowy sterownik pokojowy to w sensie automatyki tak prymitywne urzadzenie,
    jak spluczka w kiblu.
    Po pierwsze: w on/off system nie uczy sie dynamiki termicznej pomieszczen.
    Po drugie: zwykly sterownik pokojowy on/off nie ma wplywu na temperature
    grzania.

    A jest tego wiecej, wiec jesli sadzisz, ze opentherm nic nie wnosi, to
    jestes w bledzie. Duzym.

  • 36. Data: 2019-10-22 08:42:37
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-10-21 o 22:38, Ghost pisze:

    > Typowy sterownik pokojowy to w sensie automatyki tak prymitywne
    > urzadzenie, jak spluczka w kiblu.
    > Po pierwsze: w on/off system nie uczy sie dynamiki termicznej
    > pomieszczen.

    Bzdura piszesz. Są regulatory z wyjściem dwustawnym, które realizują
    regulację PID. Badają dynamikę obiektu i dostosowują regulację do tej
    dynamiki.

    Tylko, że nie stosuje się takich regulatorów do sterowania kotłami
    gazowymi, ponieważ każdy kocioł ma swój wewnętrzny regulator modulujący
    palnikiem, nierzadko realizujący algorytmy PID.

    > Po drugie: zwykly sterownik pokojowy on/off nie ma wplywu na
    > temperature grzania.

    Po co ma mieć, skoro każdy kocioł ma swój wewnętrzny regulator zajmujący
    się modulowaniem palnika?

    Każdy kocioł mierzy temperaturę na zasilaniu i na powrocie. Większość z
    nich wyposażona jest jeszcze w czujnik temperatury zewnętrznej, na
    podstawie którego obliczana jest temperatura grzewcza obiegu CO.

    > A jest tego wiecej, wiec jesli sadzisz, ze opentherm nic nie wnosi, to
    > jestes w bledzie. Duzym.

    Ponieważ masz mylne wyobrażenia o OpenTherm to piszesz głupoty.

    Sam OpenTherm nie ma cudownych możliwości regulacji. Jest to tylko i
    wyłącznie standard złącza oraz dwukierunkowego protokołu komunikacji
    pomiędzy kotłem, a innymi urządzeniami i nic więcej. Protokół, który
    umożliwia przetransportować informacje z regulatora do kotła i z kotła
    do regulatora. Dzięki któremu użytkownik do większości parametrów kotła
    ma dostęp z poziomu regulatora.

    Fakt, że niektóre firmy w takich regulatorach zaszywają bardziej
    skomplikowane algorytmy regulacji, ale nie jest to cecha OpenTherm lecz
    cecha danego modelu regulatora. Wiele z takich regulatorów OpenTherm po
    prostu nie posiada takich algorytmów i ich sposób prowadzenia kotła nie
    różni się niczym od zwykłego regulatora dwustawnego.

    Dlatego też podczas konfigurowania kotła z regulatorem OpenTherm ustawia
    się w kotle parametry jak dany kocioł ma reagować na sterowanie
    OpenTherm. Ale żeby to dobrze ustawić to trzeba znać możliwości danego
    regulatora OpenTherm i wiedzieć co dany model potrafi.

    Utożsamianie OpenTherm ze skomplikowanymi algorytmami regulacji czy też
    z regulacją PID świadczy tylko i wyłącznie o Twoim kompletnym braku
    wiedzy w tym temacie.

    Poza tym obecne instalacje bywają często nieco bardziej skomplikowane i
    posiadają nierzadko po kilka obiegów grzewczych z których każdy może
    mieć inną dynamikę i całkiem odmienne parametry, które wymuszają
    montowanie oddzielnych pomp i mieszaczy. Takie algorytmy regulatorów
    OpenTherm o których piszesz tylko wprowadzałyby spore zamieszanie w
    całej tej automatyce poszczególnych obiegów. Dlatego regulatory z takimi
    złożonymi algorytmami regulacji stosuje się je tylko do najprostszych
    instalacji CO lub jako regulatory strefowe.

  • 37. Data: 2019-10-23 12:49:20
    Temat: OpenTherm
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Chwila prawdy. Wszystkie palniki inzektorowe, czyli takie w których wypływający z
    dyszy gaz zasysa powietrze potrzebne do spalania, maja największą sprawnosc w bardzo
    wąskim zakresie obciążeń. Najwyższa sprawnosc maja przy mocy nominalnej. Regulacja
    poprzez zmniejszanie wielkości płomienia jest w związku z tym do dupy.

  • 38. Data: 2019-10-23 13:16:38
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    poprzez zmniejszanie wielkości płomienia jest w związku z tym do dupy.

    Tyle, że w kotłach kondensacyjnych (a o takim była mowa) nie stosuje się
    palników inżektorowych.

    Stosuje się natomiast palniki nadmuchowe, katalityczne.

  • 39. Data: 2019-10-23 14:59:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jesli mnie pamiec nie myli to temat jest o zwykłym kotle który test chce
    przeprogramować na kondensacyjny.

  • 40. Data: 2019-10-23 17:23:01
    Od: <Ghost>

    oglegroups.com...

    >Jesli mnie pamiec nie myli to temat jest o zwykłym kotle który test chce
    >przeprogramować na kondensacyjny.

    W sumie przy głupotach jakie lokalny promotor firmy ACV pozmyślał na temat
    treści moich postów ta twoja jest chyba najmniejsza.