  • 11. Data: 2019-10-20 12:42:26
    Temat: Re: OpenTherm
    Od: <test>

    dyskusyjnych:a6889078-cda0-417b-9e65-dd639ede59ee@go
    oglegroups.com...

    W dniu niedziela, 20 października 2019 09:38:10 UTC+2 użytkownik test
    napisał:

    >Dwie osoby Tobie z sensem piszą

    Możesz wskazać w którym miejscu? Mogłem coś przeoczyć.
    Przypominam - pytam o OpenTherm: "Wiadomo na ile urzadzenia roznych
    producentow sa kompatybilne?"

    >raczej nie będziesz miał potrzeby aby grzejniki miały wyższą temperaturę
    >jak 40-45stC

    Nie będę się znęcał nad tym raczej. Nie jest tematem temperatura moich
    grzejników.
    Postawię śmiałą tezę, że system z łagodnym podtrzymywaniem temperatury
    będzie efektywniejszy niż przedpotopowy włącz/wyłącz (niezależnie od
    kondensacji). Pomijam inne korzyści nowoczesnej automatyki.

    >Temat kotłów gazowych ostatnio zgłębiłem i póki co problemem jest to co
    >użytkownik pisał- niewiele kotłów dostępnych w sprzedaży potrafi sensownie
    >nisko z mocą zejść

    Kwestia definicji "odpowiednio nisko". Ale są.

    I nadal brak konkretów. Ogólniki plus wyzwiska.

    Jak na razie, syndrom oblężonej twierdzy :-)

  • 12. Data: 2019-10-20 13:06:04
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-10-20 o 12:42, test pisze:

    > Możesz wskazać w którym miejscu? Mogłem coś przeoczyć.

    Przeoczyłeś kiedyś dobre wychowanie. Jak chcesz dyskutować to naucz się
    też słuchać innych, a nie tylko się wymądrzać i oceniać czyjeś
    kompetencje, zwłaszcza kompetencje osób, które dany temat "mają w jednym
    palcu".

    Chwileczkę. Napisałeś:

    > Najchetniej na kondensacyjny, jednak tu klopot bo on dobrze pracuje w
    > niskich temperaturach, tymczasem mam glownie kaloryfery (i ze trzy
    > male wyspy w podlogowce). Ale... dzieki open therm mozna kociol
    > wysterowac tak, aby pracowal w trybie ciaglym (jak w budownictwie
    > wielomieszkaniowym), a nie wlacz wylacz.

    Co jest kompletną bzdurą, a kiedy Ci tłumaczymy, że grzejniki nie
    przeszkadzają pracować kotłowi z niską temperaturą, zaś OpenTherm nie
    posiada cudownych właściwości oszukiwania praw fizyki to piszesz w
    chamski sposób, że piszemy bez sensu, że brak konkretów i do tego nie na
    temat.

> [...]
    > będzie efektywniejszy niż przedpotopowy włącz/wyłącz (niezależnie od
    > kondensacji). Pomijam inne korzyści nowoczesnej automatyki.

    Kolejna bzdurne myślenie. Podpowiem Ci, że w wielu przypadkach
    sterowanie typu On-Off potrafi być bardziej oszczędne od tego "łagodnego
    podtrzymywania temperatury".

    Ale oczywiście Ciebie to nie interesuje dlaczego tak jest, bo Ty wiesz
    wszystko najlepiej.

    > Kwestia definicji "odpowiednio nisko". Ale są.
    >
    > I nadal brak konkretów. Ogólniki plus wyzwiska.
    >
    > Jak na razie, syndrom oblężonej twierdzy :-)

    Jak na razie brak wychowania i brak przeprosin. Myślisz, że będziemy się
    prosić aby Cię wyprowadzić z błędnego myślenia?

    Nie zasługujesz na jakąkolwiek pomoc z naszej strony.

  • 13. Data: 2019-10-20 13:32:50
    Od: <test>

    Użytkownik "Uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Przeoczyłeś kiedyś dobre wychowanie.

    Dobre wychowanie kogoś, kto wyzywa innych od ignorantów. Tak, nie widzę w
    tym kimś dobrego wychowania.

    >Chwileczkę.

    Sugerujesz, że mnie o to pytałem? Zapraszam do pierwszego posta.

    >Co jest kompletną bzdurą, a kiedy Ci tłumaczymy, że grzejniki nie
    >przeszkadzają pracować kotłowi z niską temperaturą,

    Do jakiej temperatury muszą ogrzać się moje kaloryfery, w zimne dni,
    wiedzieć nie możesz.

    >Kolejna bzdurne myślenie. Podpowiem Ci, że w wielu przypadkach sterowanie
    >typu On-Off potrafi być bardziej oszczędne od tego "łagodnego
    >podtrzymywania temperatury".

    Nie w przypadku kotłów przystosowanych do takiej (łagodnej) pracy.

    >Nie zasługujesz na jakąkolwiek pomoc z naszej strony.

    Jako, że nie znasz odpowiedzi na moje pytanie więc chyba się nie zmartwiłem
    :-)
    BTW skąd u Ciebie ta mania pluralis maiestatis?

  • 14. Data: 2019-10-20 13:40:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    My użytkownik o nic nie bedziemy cię prosić. Weź się pierdolnij w łeb baranie. Nie
    zauważyłem żeby ktoś dał ci prawo do wypowiadania się w jego imieniu.

  • 15. Data: 2019-10-20 14:07:57
    Od: collie <c...@v...pl>

    > Nie zauważyłem żeby ktoś dał ci prawo do wypowiadania się w jego imieniu.

    Na starość podzielność uwagi spada. Inaczej pewnie byś
    zauważył, iż podmiot liryczny wypowiada się w imieniu
    Użyszkodnika i Expierda. A takich trzech jak ich dwóch
    to nie ma ani jednego.

  • 16. Data: 2019-10-20 15:04:26
    Od: <test>

    Użytkownik "collie" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Na starość podzielność uwagi spada. Inaczej pewnie byś
    >zauważył, iż podmiot liryczny wypowiada się w imieniu
    >Użyszkodnika i Expierda. A takich trzech jak ich dwóch
    >to nie ma ani jednego.

    Expierd, expierd.. gdzieś już to widziałem.

  • 17. Data: 2019-10-20 15:56:25
    Od: Hans Kloss <l...@g...com>

    Szkoda czasu na typa.

  • 18. Data: 2019-10-20 16:03:17
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-10-20 o 13:32, test pisze:
    > Dobre wychowanie kogoś, kto wyzywa innych od ignorantów. Tak, nie
    > widzę w tym kimś dobrego wychowania.

    Chłopcze! Poczytaj sobie co to znaczy określenie "ignorant". Nie jest to
    żadne wyzwisko, ani określenie obraźliwe. Ma ono dokładnie takie samo
    znaczenie jak laik czy osoba nieobeznana. Nie jesteś specjalistą w
    temacie o który pytasz, ani osobą obeznaną, bo byś nie zadawał pytań, a
    tym bardziej nie pisałbyś błędnych stwierdzeń.

    > Sugerujesz, że mnie o to pytałem? Zapraszam do pierwszego posta.

    Zadam Ci pytanie dokładnie w takim samym stylu jak to Ty zrobiłeś: "Jak
    wiadomo pole koła liczymy dokładnie tak samo jak pole prostokąta czyli P
    = a * b

    Jak się będą miały do siebie: pole koła wyciętego z tektury do pola koła
    wyciętego ze sklejki?"

    > Do jakiej temperatury muszą ogrzać się moje kaloryfery, w zimne dni,
    > wiedzieć nie możesz.

    Zwisa mi to i powiewa do jakiej temperatury musisz grzać kaloryfery.
    Nawet jak byś musiał grzać do 90'C to i tak przez większość sezonu
    grzewczego nie potrzebujesz grzać do takiej temperatury.

    Ale jak widać muszę powtórzyć stwierdzenie Krisa: "ale widocznie jakiś
    wyjątkowo odporny na wiedze jesteś albo zwykły idiota".

    > Nie w przypadku kotłów przystosowanych do takiej (łagodnej) pracy.

    Jakie to są kotły przystosowane do takiej łagodnej pracy?

    Uważasz, że kocioł, którego minimalna moc grzewcza jest  na poziomie np.
    4kW to tylko dzięki sterowaniu OpenTherm zejdzie z mocą do np. 500W,
    albo zacznie grzać od zera?

    Niestety nie zejdzie. Będzie grzał minimalną mocą 4kW i niezależnie od
    tego czy wysterujesz go regulatorem OpenTherm czy też dwustawnym
    (On-Off) kocioł będzie się często załączał i wyłączał. Czyli będzie
    taktował. Dzięki sterowaniu dwustawnemu (On-Off) można ograniczyć to
    taktowanie, a tym samym zminimalizować straty.

    > Jako, że nie znasz odpowiedzi na moje pytanie więc chyba się nie
    > zmartwiłem :-)
    > BTW skąd u Ciebie ta mania pluralis maiestatis?

    Znam odpowiedzi i to bardzo dobrze. Większość normalnych ludzi na tym
    forum wie jaką w tym zakresie mam wiedzę.

    Ale jest takie jedno magiczne słowo, które jest Ci obce. Dlatego nie
    podzielę się z Tobą swoją wiedzą.

    Jak widać  zasługujesz na porady kogutka zenka i kundelka colli. Niech
    Ci pomagają, bo jesteście siebie warci.

  • 19. Data: 2019-10-20 17:09:27
    Od: <test>

    Użytkownik "Uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Chłopcze!

    Jeszcze tu jesteś? Zieeeew....

    >Uważasz, że kocioł, którego minimalna moc grzewcza jest na poziomie np.
    >4kW to tylko dzięki sterowaniu OpenTherm zejdzie z mocą do np. 500W, albo
    >zacznie grzać od zera?

    Słabisz mnie tym wkładaniem w cudze usta.
    Nara bezzębny miszczu. Naczy pląk.

  • 20. Data: 2019-10-20 17:20:56
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 20.10.2019 o 16:03, Uzytkownik pisze:

    > Jak widać  zasługujesz na porady kogutka zenka i kundelka colli.

    Collie. Idź i napisz pińcet razy "collie". Ciemniaku.