  • 1. Data: 2014-02-09 12:43:09
    Temat: Ościeżnice drzwi antywłamaniowych - cienka blacha?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Patrzę sobie na drzwi do domów różnych producentów.

    Nawet w solidnych drzwiach antywłamaniowych stosują ościeżnice z blachy
    o grubości 1.5mm. Czasem cieńszej. Jakoś mam wątpliwości, czy taka
    blaszka potrafi oprzeć się łomowi - nie mówiąc o innego typu narzędziach
    siłowych.

    Czy te moje obawy są słuszne?

    Sprawa zawiasów: widzę dwa typy zawiasów: jedne widoczne z zewnątrz i
    drugie - ukryte wewnątrz ościeżnicy. Te drugie wydają się ciekawszym
    rozwiązaniem, ale może to tylko względy estetyczne bez wpływu na
    bezpieczeństwo?

    Może polecicie jakichś producentów solidnych drzwi w uczciwych cenach?

    --
    MN

  • 2. Data: 2014-02-09 13:57:14
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 9 lutego 2014 12:43:09 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
> [...]
    >
    > bezpieczeństwo?
    >

    > Może polecicie jakichś producentów solidnych drzwi w uczciwych cenach?

    To nie kwestia drzwi a ściany do której są zamontowane. W wielkiej płycie futryna
    może być zrobiona z tektury. Jak będzie miała wzmocnienia w tam gdzie zamki i zawiasy
    to jeśli złodziej nie będzie w stanie otworzyć zamków to przejście przez takie drzwi
    będzie równoważne dla niego z przejściem przez betonową ścianę obok drzwi. Możesz
    mieć futrynę z blachy 5mm, ale jak jest wstawiona na piankę a 4 kołki co ją trzymają
    są wkręcone w ścianę zrobioną z materiału co nie wytrzyma upadku z 1 metra. To takie
    drzwi z masywną futryną przed niczym nie zabezpieczają.

  • 3. Data: 2014-02-09 16:06:28
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]

    > o grubości 1.5mm. Czasem cieńszej. Jakoś mam wątpliwości, czy taka
    > blaszka potrafi oprzeć się łomowi - nie mówiąc o innego typu narzędziach
    Bo grubsze, nie potzrebne. Praktycznie włamania przez drzwi do domów nie wystepują.
    Chyba niezłym idiotą musiałby być złodziej forsując drzwi które sa z reguły widoczne
    z ulicy zamiast wejść od tyłu domu przez zasłonięte przed widokiem sąsiadów okna i
    drzwi tarasowe;)

  • 4. Data: 2014-02-09 16:46:59
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik k...@g...com napisał:
> [...]
    są wkręcone w ścianę zrobioną z materiału co nie wytrzyma upadku z 1 metra. To takie
    drzwi z masywną futryną przed niczym nie zabezpieczają.

    A drzwi antywłamaniowe osadzone w gipskartonie czy szkielecie
    kanadyjskim - nie służą niczemu, po co do kanadyjczyka się włamywać
    przez drzwi na widoku jak scyzorykiem i sekatorem można przejście przez
    ścianę z tyłu za krzakiem zrobić?

    Tyle warte zabezpieczenie antywłamaniowe ile jego najsłabszy element.

    --
    Darek

  • 5. Data: 2014-02-09 16:59:01
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 9 lutego 2014 16:46:59 UTC+1 użytkownik Dariusz K. Ładziak napisał:

> [...]
    >
    > ścianę z tyłu za krzakiem zrobić?
    >

    > Tyle warte zabezpieczenie antywłamaniowe ile jego najsłabszy element.

    Najsłabszym elementem jest zawsze człowiek. Znam kogoś komu fleksem w biały dzień
    wycięli w blokach żelazne drzwi do mieszkania. Nikt z sąsiadów, pomimo że byli w
    mieszkaniach, nie zareagował.

  • 6. Data: 2014-02-09 18:27:53
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-02-09 16:06, Kris pisze:

> [...]
    widoczne z ulicy zamiast wejść od tyłu domu przez zasłonięte przed widokiem sąsiadów

    To jakieś błędne koło. Wyścig producentów, kto zrobi gorszy element
    antywłamaniowy? Nie opłaca się robić solidnie, bo inni robią źle?

    A gdy chcę dobrze "opancerzony" dom, to się okazuje, że wszystkie drzwi
    są do dupy, bo ich producenci założyli, że i tak złodziej wejdzie oknem?

    Mam drzwi antywłamaniowe sprzed 18 lat. Są solidniejsze od wszystkiego,
    co widzę dziś w sklepach. Futryna ma 2-3mm.

    --
    MN

  • 7. Data: 2014-02-09 20:29:21
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 09.02.2014 o 18:27 Marcin N <m...@o...pl> pisze:

> [...]
    >
    > Mam drzwi antywłamaniowe sprzed 18 lat. Są solidniejsze od wszystkiego,
    > co widzę dziś w sklepach. Futryna ma 2-3mm.
    Dlatego kup sobie zwykłe drzwi najlepiej z włókna szklanego, przynajmniej
    ci się
    niebędą paczyć od wilgoci, ja takie kupiłem i mam spokój.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 8. Data: 2014-02-10 00:51:33
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-02-09 16:59, k...@g...com pisze:
> [...]
    wycięli w blokach żelazne drzwi do mieszkania. Nikt z sąsiadów, pomimo że byli w

    Fakt autentyczny, kilkanaście lat temu.

    Siedzą "baby" przed klatką schodową na ławce, i "komentują":
    - Patrz, pani, jakie oni mieli brzydkie fotele
    - ale jaki ładny telewizor

    A faceci w niebieskich fartuchach łażą auto-mieszkanie, wynosząc
    wszystko po kolei.

    Kilka godzin później "baby" widzą idącą sąsiadkę:
    - a to pani jeszcze się całkiem nie wyprowadziła?
    - Jak to wyprowadziła???????

    Wynieśli mieszkanie w biały dzień, na oczach wszystkich.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2014-02-10 07:26:32
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-02-10 00:51, Adam pisze:

> [...]
    > - a to pani jeszcze się całkiem nie wyprowadziła?
    > - Jak to wyprowadziła???????
    >
    > Wynieśli mieszkanie w biały dzień, na oczach wszystkich.

    Ukradli im stare brzydkie fotele? Po co? Chyba z zemsty za jakieś zaszłości.

    --
    MN

  • 10. Data: 2014-02-10 08:21:21
    Od: "Baczek" <b...@k...pl>

    > Ukradli im stare brzydkie fotele? Po co? Chyba z zemsty za jakieś
    > zaszłości.

    Też się zastanawiam na co komu takie stare, z 1410r, fotele
    Jak nic to zemsta z zaszłości ;)